Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha kupplung nélkül váltok,...

Ha kupplung nélkül váltok, okozok kárt az autónak?

Figyelt kérdés

Mielött válaszolnál:

http://www.youtube.com/watch?v=jLw0hAtOik4



Tudom , nem ajánlott, de ha úgy csinálom mint a csávó a videón, tehát nem recsegnek a fogaskerekek, nem akad, csak simán beteszem, akkor nem okozok kárt, nem?


2011. júl. 3. 19:27
1 2 3 4 5
 21/49 A kérdező kommentje:
Mind1, látom itt nem lesz normális, nem kötekedő válasz, csak rosszindulat mellett. Valahol szerintem ezért tart itt ez az ország, mert senki nem tud leszállni a magas lóról..
2011. júl. 3. 20:23
 22/49 anonim ***** válasza:
50%

Te sem vagy egy tiszta fialás egyem a csepp szíved. Tudom mit, pontozz fel, azt mondom ami hallani karasz figyelj:


Nem, nem lesz semmi baja az autónak tőle (nem a váltónak, az autónak), nyugodtan válts így, ne foglalkozz a sok hülyével, akik nem értenek hozzá, és segítő szándékkal próbálnak lebeszélni arról, hogy kárt tegyél a váltódban, csak írígyek mert te ilyet is tudsz. Válts így, jól mondta a kolléga, hogy az autószerelőnek is kell munka. De te profi vagy így nem lesz munkája, ha meg mégis akkor szopó...neked.


Na jó volt? Figyó, én nem fogok veled tovább vitázni, ha nem vagy képes beemelni a kis agyadba akkor bárki bármint mond felesleges. Nem "oszt" kész. Mégis mitvársz autób*ziktól, autószerelőktől egy ilyen kérdés után? Na jó rajkodást a kocsival! Amúgy milyen autó, csak kíváncsiságból?


Na szervusz!

2011. júl. 3. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/49 A kérdező kommentje:

"segítő szándékkal"

1 válasz: "Gondolom hülye vagy, és nem volt még szerkezettankönyv a kezedben."


2 válasz: "Egy hülye százat csinál.

A kérdésre: IGEN, KÁRT TESZ BENNE!"

stb, kb az összes válaszban volt valami kötekedés...


Hogy milyen kocsi az most mindegy, mert ha most azt mondanám hogy subaru wrx dog gearbox al, mindenki visszavonná a válaszát :)

2011. júl. 3. 20:29
 24/49 anonim ***** válasza:
Ne fárassz már...
2011. júl. 3. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/49 anonim ***** válasza:

Tanulmányozd:

[link]

2011. júl. 3. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/49 anonim ***** válasza:
100%

Ha nem nyomod ki a kuplungot, a váltó terhelés alatt forog. Ez abból adódik, hogy a motor nyomatékot ad át neki, amit ő továbbít a hajtáslánc többi eleméhez. Ez lehet hajtónyomaték (ha gyorsítasz) vagy fékezőnyomaték (motorféknél). Ez nem baj úgy önmagában, viszont a váltást kissé megnehezíti. Ekkor ugyanis a fogaskerekek "feszülnek". Az éppen összekapcsolódó fogaskerékpár szépen, erősen egymáshoz fekszik, az egyik irányban nincs kottyanás. Ha ekkor próbálsz meg váltani, annak nagyon fog örülni a szinkrongyűrű és a szinkrondob. Ugyanis ekkor ők is feszülnek, valamerre forgatja őket a nyomaték. Ennek hatására a biztos kapcsolódást, pozicionálást segítő sarkak, profilok gyorsabban kopnak, mert nem csak össze kell csusszanniuk terheletlenül, hanem erősen súrlódnak egymáson, kapnak némi csiszolást az ellendarabjuktól.

Kinyomott kuplungnál ez nincs, a váltó úgy forog, ahogy szeretne, a motor nem terheli. De ezt el lehet érni úgy is, ahogyan a videóban mutatja derék emberünk. Megfelelő gázpedálkezeléssel megoldható, hogy a váltó a váltás során mindig tehermentesített legyen. Csakhogy ez nagy fokú vezetési tudást igényel, olyat, amit egy "úrvezetőtől" nem várhatunk el a hétköznapokban. Mint ahogyan azt sem, hogy mondjuk dugóban araszolva folyamatosan figyelje a motor fordulatszámát, hogy mikor kapcsolhat feljebb vagy lejjebb. Van ott más is, amit nézni, hallgatni kell.

Szóval a szinkrongyűrűk nem fogják szeretni az igénybevételt, erőltetés esetén pedig a fogaskerekek is hajlamosak hajszálrepedéseket összeszedni. Egy jó erőben lévő sofőr ugyanis el tudja érni, hogy akkor is összekapcsolódjanak a fogaskerekek, mikor a szinkrongyűrűk még nem végezték el a dolgukat. Ezt viszont a fogaskerékpárok recsegéssel és idő előtti kopással szokták tolerálni. Illetve van még egy apróság: a kapcsolást végző mechanika. Azt arra találták ki, hogy terheletlen állapotban, a könnyedén kapcsolható fokozatok közt válogasson vele az ember. Annyi erőt tud átadni, amennyi ehhez kell. Ha rendszeresen nagyobb erővel kell kapcsolni (mert ennél a módszernél azért néha erőltetni kell a váltót), akkor hamarosan beadja a kulcsot. Jellemzően a gömbcsuklók, rezgéscsillapító gumi- és műanyagágyak szoktak először megkopni (ha vannak) vagy a bowden szokott megnyúlni (ha nem rudazatos a váltó).

2011. júl. 3. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/49 A kérdező kommentje:

Utolsó kettő: Erre vártam mióta feltettem a kérdést, NAGYON KÖSZÖNÖM!


Az előzőknek pedig: Totalcar-ról idézem:


"de jó móka és javítja az autókezelési érzékeket, ráadásul, ha már elég jól megy, az ad egy kellemes sikerélményt"

2011. júl. 3. 20:37
 28/49 anonim ***** válasza:
Oké fasza gyerek vagy, légy büszke magadra. Legyen sikerélményed én maradok a "vigyázok az autómra" felállásnál ami nem jelenti azt, hogy nem nyomom ki a szemét, meg nem rakom be a kanyarba, de ugyanakkkor tudom, hogy mivel nem teszek kárt benne.
2011. júl. 3. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/49 A kérdező kommentje:
"Sosem baj az, ha az ember valójában megtanulja használni az autóját, és nem csak gépiesen begyakorolt mozdulatokat ismételget."
2011. júl. 3. 20:47
 30/49 anonim ***** válasza:

Ha ilyen okos vagy, nem értem hogy lehetsz ekkora balf@sz a váltáshoz.

Te majomember ott az autómataváltós autó, amit az ilyen hülyéknek találtak ki mint te ! Vagy a szekvenciális ( félautómata)

Amugy meg ha annyira tetszik csináld!

Neked lesz komplett váltócseréd nem nekem.

2011. júl. 3. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!