Mikor fogyaszt a legkevesebbet az autóm fékezéskor? (3 féle módszer)
1. Ha fékezéskor benyomom a kuplungot, majd a piroshoz érve (mikor már megálltam) üresbe teszem.
2. Közelítve a piroshoz csak gurulok pl. 4-esben (nem váltogatok vissza) és mikor már elkezdene "rángatni" az autó, kuplung be majd mikor megálltam a pirosnál, üresbe rakom.
3. A piroshoz közelítve üresbe rakom az autót és szépen elgurulok addig.
Melyik a legjobb módszer a lehető legkevesebb fogyasztást tekintve?
A másik kérdésem, pedig hogy sokat hallom azt, hogy a kuplungot nem szabad "feleslegesen" használni, mert leéghet stb.
Szintén idetartozik, hogy egy cimborám arra esküszik, hogy a legjobb módszer ha üresben gurulok mindig, mert az kuplungkímélő és jó a motornak is?
Ez komolyan így lenne? :/
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én mindig üresben gurulok. Tisztán gazdasági szempontokat figyelembe véve ez a legjobb, mivel üresben messzebbre gurulsz, mint motorfékkel (ehhez nem kell lomonoszov diploma).
Üres = messzebbre gurulsz, alacsonyabb fordulatszámon, de biztonság szempontjából kedvezőtlen.
Motorfék = kevésbé messzire gurulsz, magasabb fordulatszám, de közlekedésbiztonság szempontjából kedvezőbb (még ha elég ritka is az a helyzet, amikor a balesetet csak gázadással lehet elkerülni..).
Egyébként az üresezést meg kell szokni - nyilván ha beidegződött hogy mindig sebességben van a kocsi, akkor néha befigyel egy jó nagy gázfröccs. De ha a vezetési stílusodban az van benne hogy üresben van a hosszú úton a lámpáig, akkor igazán kényelmes (és nem igaz, hogy ha sebességbe rakod visszafogja az autót, ez csak rutin és pedálkezelés kérdése).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az előbb írtam hogy hiába gurulsz messzebbre üresben, ha egyszer már a gurulás során is fogyaszt az autó üzemanyagot, ugyanis alapjáraton ketyeg, míg motorfékkel fékezve pedig 0 a fogyasztás... "
Hát persze, mert egyet hajtasz, mint akit felhúztak. Szerinted hol nagyobb a súrlódás alapjáraton vagy motorfékezve? És akkor hol nyel el több energiát a motor? Szóval erről ennyit.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A válasz írója 45%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 21:35
ebből adódik a megállás-beli különbség, amit írtam is, hogy üresben nyílván tovább tudsz gurulni mint motorfékkel...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A válasz írója 70%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 21:37
Pedig én úgy tudom hogy amíg a motorfékkel az alapjárat felett forog, addig nem nyom be üzemanyagot. Legalábbis az újabb (10 év és annál fiatalabb) autók biztosan nem... A régiek lehet, bár már itt is írták többen is, hogy valamelyest még azoknál is volt valami szabályzó erre...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Minden az adott fordulatszámon múlik, csak bele kell gondolni, hogy ha motorfékkel akarok lassítani akor később kell levennem a gázról a lábam mert gyorsabban fog a kocsi lelassulni ergo többet megyek magasabb fordulatszámon Magasabb fordulathoz több üzemanyag kell... ha viszont üresben gurítom akkor alapjáraton fog menni amihez kevesebb benzin kell. "
Ez eddig rendben is van, csak kérdés hogy hol autózol, illetve milyen messze állsz meg a lámpától. Amerre én járok ott jellemzően nincsenek túl nagy távolságok, mikor vált a lámpa, már közel vagyok hozzá, nem is nagyon van hely üresben gurulgatni, tehát a lassításra eleve kevesebb távolság van.
Ez a gurulós dolog viszont (szerintem) teljesen szituáció függő. Ezért is írtam, hogy én inkább úgy trükközök, hogy ha lehet elkapjam a repülőrajtot, mert igazán sokat azzal lehet spórolni.
Ha pl. még messze vagyok a lámpától, akkor van hogy azt szoktam csinálni, hogy motorfékkel fékezek, és amikor már lelassult a kocsi, akkor üresbe, és a végén, kis sebeséggel gurulok üresben. A különbség az, hogy a fékezés lényegi részét (lassuljon a kocsi) motorfékkel értem el, nulla fogyival.
Üresben nem jó gurulni...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A válasz írója 85%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: tegnapelőtt 22:23
Nagyon jó dolgokat mondasz, de pl Budapesten marhára idegesítő lehet, ha valaki kettesben szépen lassan kigurulva motorfékez, miközben a mögötte lévők beragadnak az előző lámpánál, csak mert valaki repülőrajtot akar venni. Nagyon lassítja a forgalmat. Nyilván nem úgy kell közlekedni, hogy padlógáz, satufék, de ez a másik véglet.
Nekem is ezt a szép motorfékezős módszert tanították, de vannak helyek ahol nem alkalmazható. Nem illdomos sem gurulgatni, sem nagyon hosszú távon lassítani.
Lehet, hogy egy kicsivel kevesebbet fogyaszt a te autód, viszont közlekedési szempontból romlik az utak áteresztő képessége és ha már pöfög a kocsi akkor az azért legyen mert hajtja előre a kasznit, ne pedig azért mert állsz a pirosnál. Nagyobban nézve a dolgokat sokkal több benzin ég el a beragadt autók miatt :S
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!