Mikor fogyaszt a legkevesebbet az autóm fékezéskor? (3 féle módszer)
1. Ha fékezéskor benyomom a kuplungot, majd a piroshoz érve (mikor már megálltam) üresbe teszem.
2. Közelítve a piroshoz csak gurulok pl. 4-esben (nem váltogatok vissza) és mikor már elkezdene "rángatni" az autó, kuplung be majd mikor megálltam a pirosnál, üresbe rakom.
3. A piroshoz közelítve üresbe rakom az autót és szépen elgurulok addig.
Melyik a legjobb módszer a lehető legkevesebb fogyasztást tekintve?
A másik kérdésem, pedig hogy sokat hallom azt, hogy a kuplungot nem szabad "feleslegesen" használni, mert leéghet stb.
Szintén idetartozik, hogy egy cimborám arra esküszik, hogy a legjobb módszer ha üresben gurulok mindig, mert az kuplungkímélő és jó a motornak is?
Ez komolyan így lenne? :/
Én mindig üresben gurulok. Tisztán gazdasági szempontokat figyelembe véve ez a legjobb, mivel üresben messzebbre gurulsz, mint motorfékkel (ehhez nem kell lomonoszov diploma).
Üres = messzebbre gurulsz, alacsonyabb fordulatszámon, de biztonság szempontjából kedvezőtlen.
Motorfék = kevésbé messzire gurulsz, magasabb fordulatszám, de közlekedésbiztonság szempontjából kedvezőbb (még ha elég ritka is az a helyzet, amikor a balesetet csak gázadással lehet elkerülni..).
Egyébként az üresezést meg kell szokni - nyilván ha beidegződött hogy mindig sebességben van a kocsi, akkor néha befigyel egy jó nagy gázfröccs. De ha a vezetési stílusodban az van benne hogy üresben van a hosszú úton a lámpáig, akkor igazán kényelmes (és nem igaz, hogy ha sebességbe rakod visszafogja az autót, ez csak rutin és pedálkezelés kérdése).
"Az előbb írtam hogy hiába gurulsz messzebbre üresben, ha egyszer már a gurulás során is fogyaszt az autó üzemanyagot, ugyanis alapjáraton ketyeg, míg motorfékkel fékezve pedig 0 a fogyasztás... "
Hát persze, mert egyet hajtasz, mint akit felhúztak. Szerinted hol nagyobb a súrlódás alapjáraton vagy motorfékezve? És akkor hol nyel el több energiát a motor? Szóval erről ennyit.
A válasz írója 45%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 21:35
ebből adódik a megállás-beli különbség, amit írtam is, hogy üresben nyílván tovább tudsz gurulni mint motorfékkel...
A válasz írója 70%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 21:37
Pedig én úgy tudom hogy amíg a motorfékkel az alapjárat felett forog, addig nem nyom be üzemanyagot. Legalábbis az újabb (10 év és annál fiatalabb) autók biztosan nem... A régiek lehet, bár már itt is írták többen is, hogy valamelyest még azoknál is volt valami szabályzó erre...
"Minden az adott fordulatszámon múlik, csak bele kell gondolni, hogy ha motorfékkel akarok lassítani akor később kell levennem a gázról a lábam mert gyorsabban fog a kocsi lelassulni ergo többet megyek magasabb fordulatszámon Magasabb fordulathoz több üzemanyag kell... ha viszont üresben gurítom akkor alapjáraton fog menni amihez kevesebb benzin kell. "
Ez eddig rendben is van, csak kérdés hogy hol autózol, illetve milyen messze állsz meg a lámpától. Amerre én járok ott jellemzően nincsenek túl nagy távolságok, mikor vált a lámpa, már közel vagyok hozzá, nem is nagyon van hely üresben gurulgatni, tehát a lassításra eleve kevesebb távolság van.
Ez a gurulós dolog viszont (szerintem) teljesen szituáció függő. Ezért is írtam, hogy én inkább úgy trükközök, hogy ha lehet elkapjam a repülőrajtot, mert igazán sokat azzal lehet spórolni.
Ha pl. még messze vagyok a lámpától, akkor van hogy azt szoktam csinálni, hogy motorfékkel fékezek, és amikor már lelassult a kocsi, akkor üresbe, és a végén, kis sebeséggel gurulok üresben. A különbség az, hogy a fékezés lényegi részét (lassuljon a kocsi) motorfékkel értem el, nulla fogyival.
Üresben nem jó gurulni...
A válasz írója 85%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: tegnapelőtt 22:23
Nagyon jó dolgokat mondasz, de pl Budapesten marhára idegesítő lehet, ha valaki kettesben szépen lassan kigurulva motorfékez, miközben a mögötte lévők beragadnak az előző lámpánál, csak mert valaki repülőrajtot akar venni. Nagyon lassítja a forgalmat. Nyilván nem úgy kell közlekedni, hogy padlógáz, satufék, de ez a másik véglet.
Nekem is ezt a szép motorfékezős módszert tanították, de vannak helyek ahol nem alkalmazható. Nem illdomos sem gurulgatni, sem nagyon hosszú távon lassítani.
Lehet, hogy egy kicsivel kevesebbet fogyaszt a te autód, viszont közlekedési szempontból romlik az utak áteresztő képessége és ha már pöfög a kocsi akkor az azért legyen mert hajtja előre a kasznit, ne pedig azért mert állsz a pirosnál. Nagyobban nézve a dolgokat sokkal több benzin ég el a beragadt autók miatt :S
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!