Mikor fogyaszt a legkevesebbet az autóm fékezéskor? (3 féle módszer)
1. Ha fékezéskor benyomom a kuplungot, majd a piroshoz érve (mikor már megálltam) üresbe teszem.
2. Közelítve a piroshoz csak gurulok pl. 4-esben (nem váltogatok vissza) és mikor már elkezdene "rángatni" az autó, kuplung be majd mikor megálltam a pirosnál, üresbe rakom.
3. A piroshoz közelítve üresbe rakom az autót és szépen elgurulok addig.
Melyik a legjobb módszer a lehető legkevesebb fogyasztást tekintve?
A másik kérdésem, pedig hogy sokat hallom azt, hogy a kuplungot nem szabad "feleslegesen" használni, mert leéghet stb.
Szintén idetartozik, hogy egy cimborám arra esküszik, hogy a legjobb módszer ha üresben gurulok mindig, mert az kuplungkímélő és jó a motornak is?
Ez komolyan így lenne? :/
2 es
a motor tolóüzemben még az alapjárati benzinmennyiséget sem fogyasztja ráadásul egy picit fog is a 4 es
Köszönöm!
Egy ilyen korrekt választ vártam!
Akkor ezekszerint nem hiába tanítják így az autósiskolákban :)
Én is az üresben gurulást támogatom (3.). A motorfékkel (2.) fékezed a kocsit, szóval lehet hogy pillanatnyilag "tolóüzemben" kevesebbet fogyaszt, de nem is mész vele olyan messzire. :)
Persze az üresben gurulást belvárosban nem igazán lehet művelni, mert 2 autó bejön eléd minden lámpánál és alig haladsz, de külvárosban, vagy ha már messziről látod a pirosat akkor simán.
Köszönöm, hogy a magyarázatokat!
Így most már világos!
Minden féleképpen a 2.módszer használatakor fogyaszt a legkevesebbet.
Ugyanis, ha motorfékezel a fojtószelep lezár és nem kerül be az alapjárathoz szükséges tüzelőanyag mennyiség a motorba, hanem a már bent lévővel dolgozik a motor.
Valaki írta, hogy jobb lenne, ha vissza is váltogatnál.
Teljes mértékben igaza van, jobban lassul a kocsi, és a motort sem bántod vele. A féket is kíméled és a kuplungit sem használod feleslegesen.
Aki meg azt tanácsolta, hogy üresbe gurulva jobb, az nem ért a vezetéshez, ilyenre nem szabad hallgatni.
A Piros lámpánál, legfőképp az a cél, hogy az autó lelassuljon, majd megálljon, nem értem miről beszélsz, hogy nem gurul sokáig.....nem is kell neki.
A MÁSODIK! módszert válaszd és használd is mindig, amikor csak tudod és ne csak a lámpáknál, kanyarodásnál is....egyszóval mindig.
Valaki írta, hogy jobb lenne, ha vissza is váltogatnál.
Teljes mértékben igaza van, jobban lassul a kocsi, és a motort sem bántod vele. A féket is kíméled és a kuplungit sem használod feleslegesen.”
Fogyasztás szempontjából valóban ez lenne a legjobb, de összességében nem éri meg, mert a váltó, kuplung, kinyomócsapág sem elpusztíthatatlan, márpedig így sokkal többet kell használni.
Szerintem a 00:24 a legjobb.
Visszaváltás finom fékezéssel.
Ha ettől jobban akarod kímélni akkor menj busszal.
A kuplung felesleges használata az arra vonatkozik hogy nem teszed üresbe hanem kinyomva gurulsz, ilyenkor ha a kinyomócsapágy beszélni tudna ...
A motornak semmivel se jobb ha üresben gurigázol, sőt a féked lesz rövid életű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!