Hogyan kell az autót helyesen leállítani és indítani? sebességben vagy üresben?
"váltót meg akkor forgatod ha sebességbe indítasz kuplung nélkül,gyanus hogy ettől megy az autó..."
Jajj, ne tréfálkozz velem nem áll jól -.-Nyilván a váltó bemenő tengelyéről beszéltem...
Indítás:
kuplung benyom, váltó üresbe, kuplung benyomva tart, indít. Kicsit vár amíg magához tér a motor (főleg hidegen, 1-2-4-5 sec, majd kuplung felenged, váltó marad üresben, kicsit melegít a motor (0,5-1 perc)).
Azért kell a kuplung ÉS az üres is, mert:
- egyrészt az indítómotornak így nem kell átforgatnia a váltót is (nagyon sokat jelent, főleg hidegben). Próbáld meg betolni a kocsit üresbe. Ügye milyen könnyű? Most próbáld meg betolni 1-esben. Ügye milyen rohadt nehéz? Hát ugyanígy az indítómotornak sem mindegy mennyi súlyt kell megforgatnia...
- másrészt biztonsági szempontból így a legbiztonságosabb. Ha csak az egyiket csinálnád, és a másik véletlenül kimarad, akkor úgy megugorhat az autó, hogy akár el is üthetsz valakit.
Nekem az oktatóm mindig úgy tanította hogy kuplung ÉS üres.
Persze a kinyomócsapágynak nem tesz jót, de kit érdekel, kb. 100-200e km-enként kell cserélni (30e ft, egyébként is kopó alkatrész), viszont sokkal nagyobb biztonságot ad. Szóval ez a "kíméljük a kinyomót" egy baromság. Eleve az alapelv, hogy biztonság mindenek felett. Halottam már olyanról, aki úgy halt meg a saját műhelyében, hogy a szerelő segéd rá indítózott a kocsira, ami véletlenül egyesben volt, és a kocsi előtt álló szerelőt agyon nyomta. Nem szép halál.
Leállítás:
Üresbe ki, itt már nem kell kuplung, kulcsot elfordít. Utána kézifék behúz (3-4 fok felett), ÉS (miután már ugye a motor áll) egyes fokozat (vagy rüki, vagy ahogy tetszik).
Leállításnál azért célszerű így csinálni, mert ha véletlenül esetleg leugranál a kuplungról vagy bármi, az autó tuti nem fog megugorni, mert eleve üresben hagytad ott, és csak akkor teszed 1-be, amikor már a motor nem jár.
Ügye ismerős az a szitu amikor állítanád le a motort, és valaki odaszól, hogy jaj ne állítsd le, ugorjunk már el a boltba... Na hát ezek ellen véd a sorrend betartása, mert így tuti nem lehet hülyeséget csinálni.
Egyébként a SIKK szabály szerint is ez a helyes:
- sebesség
- irányjelző
- körültekintés
- kézifék
Tehát leállításnál is először kiveszed üresbe, majd kézifék, ÉS csak a leállítás után, mindegy bónuszként teszed vissza 1-be.
"Próbáld meg betolni a kocsit üresbe. Ügye milyen könnyű? Most próbáld meg betolni 1-esben. Ügye milyen rohadt nehéz? Hát ugyanígy az indítómotornak sem mindegy mennyi súlyt kell megforgatnia... "
Te most hülyeségeket írsz.
először is köszönöm a válaszokat mindenkinek.
végül is nekem volt igazam mert üresben tanácsosabb leállítani, csak én nem szoktam benyomni a kuplungot indításnál, mondván ezzel is kímélem 1 kicsit. de :
akkor van gáz, ha elfelejtem megnézni hogy milyen sebességben van a váltó. és bizony jártam már úgy hogy megugrott a kocsi, mert nem nyomtam kuplungot, és majdnem nekimentem az előttem levőnek a parkolóban. mondanom sem kell, hogy lefőttem rendesen.
"csak én nem szoktam benyomni a kuplungot indításnál, mondván ezzel is kímélem 1 kicsit"
És ezzel mit kímélsz? Mert az önindítót biztos nem.
00:09-es vagyok.
A komment megírásának időpontja: ma 19:12
Azért írtam, hogy a kuplung + üres módszerrel biztosra mész, mert egyszerre a kettőt nem tudod elszúrni, ahhoz már nagyon nagy balféknek kell lenni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!