Ha a benzines autómba turbót teszek mennyivel változtatja a fogyasztást? (KB) (200-450LE)
Aha, szóval neked a lefújószelep hangja kellene csak.. :)
A netről leszeded a hangot, felveszed valami hanghordozóra, aztán kopp hangerőn lejátszod a kocsiban.
Ha nagyon elvetemült vagy szerelhetsz hangszórót a motortérbe is.
Egyébként tényleg nem úgy megy mint pl. az NFS-ekben, megveszed aztán négy csavar. Hozzá kellene igazítani a szívóoldalt, a kipugofóoldalt, az üzemanyagellátást, a szelepek vezérlését és még sok egyebet. És még akkor sem biztos hogy utolérné azt a minőséget amit a gyárban tudnak.
Szívómotorra nem lehet lefújószelepet rakni. A dízeleken nincs értelme, mert arra ugyan lehet csak...
Sajnos nincs jó megoldás a problémádra, egy turbósítás a motor élettartamának csökkenéséhez vezet, és sajnos nagyon drága. Arról nem is beszélve, hogy a megnövekedett teljesítményhez kell méretezni a fékeket is. Sajnos ez elég messzire visz, a legjobb ha gyárilag turbós autót vesz az ember. :(
Olcsóbb kategóriájú, nyolchengeres turbós blokk... Toronyóra lánccal nem kellene?
Nem tudom, feltűnt-e, hogy a nyolchengeres motorok általában nagyok. Jó nagyok. Mivel nagyok, ezért drágák is szoktak lenni és ritkán akasztanak rájuk turbót, mert 8 hengerből ki lehet hozni akkora hengerűrtartalmat, ami turbó nélkül is kellő teljesítményt ad. Vagyis ritka a turbós nyolchengeres motor, főleg az olcsó változat. A Ferrarinak vannak nyolchengeres turbómotorjai: a Dino 208GT-ben egy kétliteres, feltöltött V8-as dolgozik, de az kicsit drága lesz. A 288 GTO és az F40 2,8 literes, ikerturbós motorjait sem bírod megfizetni. A BMW-nek van az új, fordított elrendezésű V8-as turbója, az sem olcsó játék. A Mercedesnek is létezik 5,5 literes turbós AMG-motorja, de az is túlságosan sok lesz egy egyszerű E36-tuninghoz. A Jaguarnak kompresszoros V8-asa van, az nem lesz jó, mert neked turbós kell. Több meg hirtelen nem jut eszembe. Úgyhogy ha turbómotort akarsz, felejtsd el a V8-at, mert abból a feltöltöttek iszonyatosan drágák: vagy régi sportkocsimotorokról van szó, vagy új, donwsizing jegyében született V12-pótlékokról. Négyhengeres, legfeljebb V6-os turbóban gondolkodj, mert abból van választék és létezik belőle elérhető árú motor is. Bár tudom, a presztízs nagy úr, mégiscsak jobban hangzik, hogy nyolchengeres motor bömböl a kocsiban...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!