Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a benzines autómba turbót...

Ha a benzines autómba turbót teszek mennyivel változtatja a fogyasztást? (KB) (200-450LE)

Figyelt kérdés
(200-450LE)
2011. ápr. 27. 20:28
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
teljesítményhez képest nem sokkal, mind2 esetben az a lényeg hogy mennyire nyomod neki. de amugy gyárilag nem turbót autót turbósítani általában értelmetlen, mert szakszerűen rohadt drága, arról nem is beszélve, hogy engedélyköteles átalakítás :)
2011. ápr. 27. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
köszi :)
2011. ápr. 27. 20:39
 3/16 A kérdező kommentje:
és valahogy turbo hangot kicsalni turbo nélkül?
2011. ápr. 27. 20:41
 4/16 anonim ***** válasza:
hangot a kipufogóval variálhatod de gondolom ezt tudod :D
2011. ápr. 27. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:
létezik hogy lefújó szelepet használjak turbo nélkül?
2011. ápr. 27. 20:58
 6/16 anonim ***** válasza:
Nem, szívómotoron nincs értelme a lefújószelepnek. Ott a szívócső nyomása folyamatosan a légköri nyomás alatt van (ettől szívómotor), tehát ha a lefújó kinyit, akkor szűretlen levegőt enged be a motorba, ami senkinek sem jó. Egyébként pedig a turbó annyit lódít a fogyasztáson, amennyit szeretnéd. Mivel gyakorlatilag újjá kell építened a motort (úgy dugattyúk, hajtókarok, főtengely, vezérműtengely, szelepek és a többi), ezért megvan a lehetőséged rá, hogy megtervezd, milyen feltöltőt szeretnél.
2011. ápr. 27. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

Aha, szóval neked a lefújószelep hangja kellene csak.. :)

A netről leszeded a hangot, felveszed valami hanghordozóra, aztán kopp hangerőn lejátszod a kocsiban.

Ha nagyon elvetemült vagy szerelhetsz hangszórót a motortérbe is.

Egyébként tényleg nem úgy megy mint pl. az NFS-ekben, megveszed aztán négy csavar. Hozzá kellene igazítani a szívóoldalt, a kipugofóoldalt, az üzemanyagellátást, a szelepek vezérlését és még sok egyebet. És még akkor sem biztos hogy utolérné azt a minőséget amit a gyárban tudnak.

2011. ápr. 28. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Szívómotorra nem lehet lefújószelepet rakni. A dízeleken nincs értelme, mert arra ugyan lehet csak...


Sajnos nincs jó megoldás a problémádra, egy turbósítás a motor élettartamának csökkenéséhez vezet, és sajnos nagyon drága. Arról nem is beszélve, hogy a megnövekedett teljesítményhez kell méretezni a fékeket is. Sajnos ez elég messzire visz, a legjobb ha gyárilag turbós autót vesz az ember. :(

2011. ápr. 28. 02:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:
mondanátok egy olcsóbb kategóriájú turbós blokkot? ha lehet 8 hengerest
2011. ápr. 28. 07:16
 10/16 anonim ***** válasza:

Olcsóbb kategóriájú, nyolchengeres turbós blokk... Toronyóra lánccal nem kellene?

Nem tudom, feltűnt-e, hogy a nyolchengeres motorok általában nagyok. Jó nagyok. Mivel nagyok, ezért drágák is szoktak lenni és ritkán akasztanak rájuk turbót, mert 8 hengerből ki lehet hozni akkora hengerűrtartalmat, ami turbó nélkül is kellő teljesítményt ad. Vagyis ritka a turbós nyolchengeres motor, főleg az olcsó változat. A Ferrarinak vannak nyolchengeres turbómotorjai: a Dino 208GT-ben egy kétliteres, feltöltött V8-as dolgozik, de az kicsit drága lesz. A 288 GTO és az F40 2,8 literes, ikerturbós motorjait sem bírod megfizetni. A BMW-nek van az új, fordított elrendezésű V8-as turbója, az sem olcsó játék. A Mercedesnek is létezik 5,5 literes turbós AMG-motorja, de az is túlságosan sok lesz egy egyszerű E36-tuninghoz. A Jaguarnak kompresszoros V8-asa van, az nem lesz jó, mert neked turbós kell. Több meg hirtelen nem jut eszembe. Úgyhogy ha turbómotort akarsz, felejtsd el a V8-at, mert abból a feltöltöttek iszonyatosan drágák: vagy régi sportkocsimotorokról van szó, vagy új, donwsizing jegyében született V12-pótlékokról. Négyhengeres, legfeljebb V6-os turbóban gondolkodj, mert abból van választék és létezik belőle elérhető árú motor is. Bár tudom, a presztízs nagy úr, mégiscsak jobban hangzik, hogy nyolchengeres motor bömböl a kocsiban...

2011. ápr. 28. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!