Automata-váltós autóval hogyan kell kézifékkel fordulni?
Automata váltós autókban is van kézifék. A váltó "P" állása arra szolgál, hogy az autót motorfékkel rögzítsd: ekkor ugyanaz történik, mint kéziváltónál, ha sebességben hagyod parkolásnál. A kézifék meg ugye egészen más: egy tengely fékszerkezetét működteti és nem is nagyon lehet elhagyni az autókból, mert a rögzítés mellett biztonsági fékként is funkcionál: a hidraulikus fékberendezés hibája esetén ezzel lehet lassítani a járművet. Szóval itt is ugyanúgy működik a kézifékes kanyar, mint a kéziváltósoknál: meghúzod a kézifékkart, aztán imádkozol, hogy az történjen, amit szeretnél.
Kivéve, ha modern, elektromechanikus kéziféked van, ekkor bizonyos tempó fölött hiába nyomogatod a gombot, nem történik semmi. Ez van, manapság az autókat nem ökörködésre gyártják...
Tudom, hogy leírtad... Csak nem láttam, mert mire megírtam, már megjött az első válasz és reagáltál is rá. :-)
Egyébként gyanús nekem ez a dolog. A kéziféket nem szokták csak úgy "kiszedni" az autóból, mert akkor többek között vizsgán is megbukik, illetve emelkedőn se nagyon lehet vele elindulni.
Mindegyikben van kézifék, biztos csak elnézted. Újabb autókban a kézifék is lehet elektromos, vagy pl. régi Merdzsóknál a pedáloknál van stb. De mindegyikben van.
Üdv,
Nézd meg jobban - és élőben is.
Azért nem látod a képeken, mert a váltóhoz képest nagyon hátul van, de ha figyelmes vagy a 3-ból 1-en látni fogod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!