Miért előnyösebb sebességben hagyni a (már kézifékkel behúzott) parkoló autót?
A kéifék kifejezés rossz!
Ez rögzitőfék,mert mivan pl a Mercedesnél,ott sem azt mondják,hogy lábifék?
A nevéből adódóan a rögzitőféket akkor kell használni,ha meg állsz,s kiszálsz az autóból.Rögzitésre.
A sebességben hagyást pedig, a rögzitőfék esetleges hibájára való tekintettel kell használni.
tényleg kíméli a kéziféket a sebességben hagyás, és ráadásul meglepően nagy lejtésű terepen is megfogja az autót az álló helyzetben így előálló motorfékhatás.
azért is érdemes megszokni mert így télen sem koptatja az ember a kézifékmechanizmust.
Régen én is mindíg behúztam de jó ideje csak sebességben hagyom ha nem szükséges kézifékkel rögzíteni, mert minek feleslegesen használni amire nincs szükség.
Hát azért az a tuti ha behúzza az ember a kézi(rögzítő) féket. Ha csak sebességben van, akkor ugye nem mindegy hogy hanyadikban, aztán nem mindegy hogy merre lejt a kocsi, mert ha az orra van lejjebb, akkor én hátramenetbe szoktam rakni, ha meg emelkedőn állsz meg, akkor az 1-es fokozatot javaslom, mert ezek fordulnak át a legnehezebben, ezért a magasabb fokozatokat(2,3,4) nem javaslom! És azért már nekem fordult át a motorom, amikor csak sebességben volt, ezért a tanácsom az hogy használd csak mindkettőt (sebességberakás + kézifék), elvégre a kézifék is azért van hogy használják. Ha meg elromlik, irány a szerelő (de nem egy őrült nagy kiadás a javíttatása)
Üdv.
Ezt komolyan írjátok, hogy AZÉRT nem húzzátok be a kéziféket, nehogy kopjon?
Öcsém, és menet közbe azért nem fékezel, nehogy kopjon a fékbetét?
Sőt, el se indítsd az autót, mert akkor kopik a motor!
jesszus. A kézifék azért van, hogyha parkolsz, húzd be, nehogy elguruljon az autó. A sebességbenhagyás meg plusz erő.
Ha megállsz az autóval, akkor azt kötelező rögzítened is!
Lehet, hogy nem gurulna el magától, mert sík terepen állsz, de pl. ha parkolásnál egy másik autó meglöki, akkor már el gurulna.
Az autó rögzítésének módja pedig alapvetően a rögzítőfék (kézifék).
Én úgy tudom azért szükséges sebességben hagyni, mert a kézifék is meghibásodhat (kophat) és akkor nem fog eléggé. Ez kímélni NEM fogja a kéziféket (amit NEM is kell), mert az ugyan úgy be kell legyen húzva és alapvetően az rögzíti. Ha megfigyeled, mikor kiengeded a kéziféket és gurulni hagyod sebességben az autó egy pillanatig teljesen szabadon gurul, és csak utána fogja meg a motor.
További lehetőség még, hogy lejtés irányát figyelembe véve a patka közvetlen közelében az irányába forgatjuk a kormányozható kerekeket, hogy ha esetleg elszabadulna az autó, az (amolyan ék módjára) megfoghassa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!