Mikor kell eladni egy autót?
Két elméletet ismerek erről. Az egyik, hogy addig kell vele járni ameddig csak megy. A másik pedig addig kell eladni amíg ér valamit és nem értéktelenedik el teljesen.
Mindkettőt meg tudom érteni, ugyanakkor mindkettőbe bele is tudnék kötni.
Egy régebbi autóm van, szeretnék egy újabbat lassan, viszont az egyik felem ragaszkodik a jelenlegihez ameddig csak lehet, mert fillérekből fenntartható, egyszerű szívó benzines technika és már ismerem, tudom mi-mikor volt benne cserélve. A másik felem viszont azt mondja, hogy most még szerintem el tudnám adni, objektíven igaz kevés pénzért, de az egy korrekt ár legalább, mert rendben van.
Most leginkább úgy vagyok vele, hogy járok ezzel, mert nem kerül sokba és kiszolgál bőven, addig is gyűlik a pénz az utódjára, amit úgy akkor nyugodtan meg tudok venni, akár drágábban is a kínálat tetejéről, nem ugrik be hirtelen bajként, hogy: "hoppá autót kell vegyek, de nincs miből."
Érdekelne ki hogy látja és milyen tanácsot tud adni.





Én akkor adtam el az autóm, miután először otthagyott az országúton. Egyszerű, viszonylag olcsón javítható hibája volt, de már előtte kb. fél éve mindig kellett csip-csup dolgokat javíttatni rajta, és nekem megbízhatóság kell.
HA értenék az autójavításhoz, akkor lehet, hogy érdemes lett volna még egy darabig tartani, de mivel nem értek hozzá, inkább beszámíttattam a következőbe korrekt áron.















Én most már a 16 éves autómmal benne vagyok az ördögi körben, ugyanis bőven költöttem rá, hogy ilyen állapotban legyen, ezért nem akarom eladni. Ráadásul kinek adnám el? A befektetetett pénzt úgysem kapnám vissza és nincs kedvem valami ostoba vásárlóval vitatkozni. C tipusuval végképp nem.
Az új vagy fiatalabb autó gondolata egyáltalán nem mozgat meg. Nem jobbak.





#3, ezért kell egy autót rendszeresen karbantartani és nem csak akkor költeni rá a lehető legolcsóbbat, ha már mindenképp muszáj, mert megállt alattad.
Persze a felhasználók jó részét ez pont nem érdekli, hiszen olyan eszköz számukra mint egy mosógép, az se érdekli őket ha kint rohad a négykerekű esernyő a lakótelepi parkolóban. Úgy vannak vele, hogy majd a szerelő megmondja hogy mi az amit mindenképp cserélni kell, hogy minimálisan működőképes legyen és/vagy a következő műszaki át lehessen tolni. Na én képtelen lennék így viszonyulni az autómhoz. De valószínű én tartozom a kisebbséghez.
Egyébként ha garázsban tartod, rendszeresen waxolod, az extrém módú mattulást is meg lehet akadályozni.





Aktuális a téma az esetemben, kb 1 éve vettem egy 17 éves autót első tulajtól. Piacot tekintve áron alul, de voltak kisebb hibái, így érthetőnek gondoltam. Abban a hitben voltam/vagyok, hogy aki 17 évig használ egy autót az vigyáz is rá. Én alapból vigyázok az autókra legyen az céges vagy saját...Már az autó felét rá költöttem, de ez lutri mert már 18 éves...
Csak emiatt nem szeretném eladni, de remélem több hiba nem jön elő mert kezdem unni... Nem bmw, sem audi végképp nem merdzsó de azért prémiumnak mondanám. Első autó, sőt álom típus, így max akkor adom el ha fiatalabbra váltanék...





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!