Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » LPG (autógázos) autót tényleg...

LPG (autógázos) autót tényleg nehezebb eladni?

Figyelt kérdés

dec. 28. 11:40
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
19%
Persze, hogy az. A kutya sem veszi őket.
dec. 28. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
77%

Egy részről igen, mert nagyon sokan mindenféle fél és fals információk alapján nem mernek LPGs autót venni.

A másik, hogy az itthoni szabályozás miatt a lejáró palack élettartam nagy probléma, viszont gyakorlatilag SENKI nem ad el frissen beszerelt gázszettel autót.


Amikor én direkt gázost kocsit akartam venni kb csak olyan eladóval találkoztam ahol már közel volt már a 10 év, olyan ami relatíve új gyakorlatilag nem lehet venni vagy ott a kocsi maga xar.


Nem meglepő amúgy ez, gázzal járni sokkal olcsóbb most is, mint benzinnel és egy jó gázszett nem árt a megfelelő autónak, ezeket azok terjesztik akik sosem használták.


Valaki, aki 800e km-t ment eddig gázzal.

dec. 28. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
0%

#2 A gáz olyan, mint a gázolaj. Megy a herevere, hogy hú az én autóm mennyivel olcsóbb... dízelnél a fogyasztás miatt, gáznál annak ára miatt... de hosszú távra kivetítve, minden létező tényezőt számításba véve,nmindkettő drágább a benzinesnél, cserébe viszont macerásabb.


Ezért kerüljük őket. Senkit nem érdekel a 10 évente lejáró tartály és senki nem mond ilyet, hogy ártana a motornak. Egyszerűen nincs előnye. Ennyi.

dec. 28. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
80%
3. Na neked kár volt ide hozzá szólni.
dec. 28. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
74%

3

Ezt tapasztalatból mondod (nyilván nem) vagy csak matekból buktál meg?


Nálunk most 340 forint az LPG és 610 a benzin. 10%-al fogyaszt több LPG-t az autóm, tehát ~380 forintos benzinnek felel meg, az 100 km-enként 1500 forint, évi 30.000 km-rel 450.000 forint.


Milyen "tényező" is eszi meg ezt a spórolást? Az a 2 évente 5000 ft-os gázbiztonsági szemle ami kell a műszakihoz vagy a 2500 ft-os gázszűrő? Mert ezen kívül semmi más extra szervíze nincs egy gázos autónak.

Van egy beszerelési költség, ami 300-400e forint körül van egy átlag 4 hengeres autónál mindennel együtt és 10 évig köszöni szépen jól van. 10 év után meg cserélni kell a tartályt - bár aki gázzal jár az sokat jár, szóval addigra már rég lecseréli az autót.


A Gáz kb 1-2 év alatt behozza az árát, kivéve annak aki csak a madaras Tescoba jár hétvégenként. De annak tök mindegy milyen autója van, majdhogynem a taxi olcsóbb.

dec. 28. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
44%

5. Teljesen igazad van.

De nem majdhogynem olcsóbb a taxi, hanem biztosan olcsóbb aki néha jár az autóval.

Már többször kiszámoltam hogy egy autó fenntartás nagyon sokba van.

dec. 28. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 Szolovjov ***** válasza:
58%
Nehéz, mert sokan elhiszik a baromságokat amiket terjesztenek a gázról. Én 15 éve LPG-zek. A portára nem jön többé nem gázos autó. Illetve igen, csak át fogom éppíttetni gázosra.
dec. 28. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

A jelenlegi munkába járós autóm 8 éve használom gázzal, soha semmi baja nem volt a gázrendszernek csak szűrőket cseréltem benne.

Szerintem az sem túl nagy macera ha 2 évente műszaki előtt kell egy 10 perces gázbiztonsági szemle 6.000-ért.

A mélygarázsos parkolás is engedélyezett már( nem mintha állnék oda.)

347 ezer körül van a kocsiba a motornak semmi baja viszont a kasztnin már vannak hibák lehet lecserélném jövőre egy fiatalabb és komfortosabbra

Természetesen benzin-gázosra.

dec. 28. 13:58
 9/15 anonim ***** válasza:
7%

#5 Szép ez a levezetés, de vagy szándékosan, vagy tudatlanságból adódóan félrevezető és hamis következtetést állít.


1. Lehet te 340-ért nyomod, de én általánosságban beszéltem az LPG-ről, szóval átlaggal számolunk. Az LPG átlagára jelenleg 380, nem pedig 340. Igazítva a 10%-os többletfogyasztáshoz, ~420. Tehát 100 kilométerenként (6 literes átlaggal számolva) nem 1500 forintot lehet spórolni, csak 1100-at.


2. Az átlag ember közel sem autózik 30 ezer kilométert, csak 15 ezret, tehát 1 év alatt nem 450 ezer forintot lehet spórolni, csak 165 ezret.


Ja várj. Nem. Még a 165 ezer sem igaz, ugyanis egy LPG-s autó nem tisztán gázüzemű, hanem benzin-gáz üzemű. A 165 ezer akkor lenne igaz, ha 100%-ban gázzal működne, de ez nem így van. Átlagosan 90%-ban fut LPG-n, a maradék 10%-ban benzin, azaz buksz még 10% spórolást. Már csak 150 ezer maradt, egyetlen harmada az eredeti állításodnak.


És hogy milyen extra kiadások vannak? Itt megint ferdítesz olyan módon, hogy kiemeltél 1-2 kicsi dolgot és úgy tettél, mintha csak ez az 1-2 kicsi dolog létezne.


Adott az általad is említett biztonsági ellenőrzés, illetve szűrő. Ezen kívül a gyertyákat előszeretettel kínozza, azok átlagos élettartama jobb esetben fele a tisztán benzines használatnak. Az olajat szintén szereti hígítani az LPG, szóval erősen ajánlott sűrűbben cserélni az olajat, az évi 15 ezres futás mellett legalább kétszer, míg benzinesnél elég egyszer, miközben egy olajcsere önmagában belekóstál 40-50 ezerbe egy szervizben. Hangsúlyoznám, hogy az össz megtakarítást 150 ezerre számoltam. Ennek a megtakarításnak máris elment a harmada.


100 ezer maradt belőle.


És akkor még ott van az az általános igazság, hogy több alkatrész = nagyobb hibalehetőség. Vannak injektorok, van reduktor, van tartály... mi a garancia arra, hogy ezek soha nem mennek tönkre, illetve hogy a tartály kibírja rendesen 10 évig? Semmi az égvilágon, sőt! Ami tönkremehet, az tönkre is fog egyszer menni. Na mivel én "másokkal" ellentétben nem fogok hazudozni például a meghibásodási rátáról, ezért ezt nem fogom éves szinten számszerűsíteni. Maradjunk annyiban, hogy évente megspórolsz legjobb esetben 100 ezer forintot, HA nem megy tönkre semmi.


És jön a fekete leves, amiről az egész kérdés szól. Ez a legszebb az egészben. Használod az autót mondjuk 10 évig, soha nem megy benne tönkre semmi, szóval 10 év, 1 millió megtakarítás. A beszerelés 400 ezer volt, marad 600 ezer megtakarítás. Az autó piaci értéke gyári állapotban 4 millió forint. Gázzal talán 3 millióért el tudod adni.


És buktál 600 ezer forintot 10 év használattal. 😂😂😂

dec. 28. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
62%

1. Kb egész Budapesten ennyi. Igen, a M7 autópálya MOL kúton több, ezért az átlag magasabb. Mea Culpa. A lényegen kb semmit nem változtat

2. Mint mondtam aki csak hétvégén jár a nagyival vásárolni az miért akarna olyan megoldást keresni, amivel spórol az üzemanyagon? Amúgy MO-n a dízel kocsik átlagos futásteljesítménye 30e felett van évente. De le is írtam, hogy az jár gázzal aki sokat jár, nem tudom ezt miért nehéz értlemezni...

3. Ebből látszik, hogy csak olvasva tudsz az LPG-ről, nulla tapasztalattal. Minden gázos autóm maximum 1 km-en belül átkapcsolt télen is, nyáron meg 100 métereben belül, ugyanis 30-35 fokos hűtővízhez van állítva a fagyásgátló. Ez hol 10%? Sehol. Egy 45 literes LPG tank mellé átlagosan 1 liter benzinem fogy télen, nyáron meg gyakorlatilag semmi, akkor arra kell figyelnem, hogy ne romoljon meg a benzin a tankban.

4. Szintén nulla tapasztalat, csak papagájként ismétlend a baromságokat. Iridium gyújtógyertyát használok, ezt is javasolja minden gázos, pontosan ugyan annyi a javasolt csereperiódus, mint benzinnel...

5. Az olajat nem "hígítja" az LPG, konkrétan az LPG sokkal tisztábban ég és a hideg hengerfalról sem mossa le a filmréteget, szóval ha valami, akkor bőven elég lenne ritkábban cserélni nem gyakrabban. Ezt még csak nem is tudom hol olvastad, akkora sületlenség.

6. SOHA, ismétlem SOHA még csak nem is hallottam senkitől, hogy a tartállyal bármi probléma lett volna. Külföldön nem is 10 évig használják őket, csak a magyar jogszabály ennyire vaskalapos. A gázszettekre meg gyk minden márka és szervíz 5 év garanciát vállal. Elromolhat? El. El is romlik? Ritkán. Nekem pl. 800e km alatt még nem sikerült. A rátáról nyilván egy ezzel foglalkozó szerelő tudna mesélni, mert az, hogy nekem mi volt nem reprezentatív, úgyhogy az összes marhaságodból erre az egyre adok 1 pontot.

7. Ha azt hiszed kevesebbet ér gázzal (nem ér amúgy kevesebbet) a sokat futott kocsi, akkor fogod és 130e forintért kiveszik, új vizsga oszt' benzines. +1 misi profit a te logikáddal....


Szóval se a matekod se az érveid nem működnek. Egyszerűen azért, mert hallomásból, tapasztalat nélkül beszélsz sületlenségeket. Nem baj, ha valamihez nem értesz, csak nem kell reklámozni és máris nem ciki.

dec. 28. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!