20 éves autóért nagy hülyeség 1-1.5 milliót kiadni?
Nagyon jó állapotban lévő 407.
Csak hát felmerül bennem a kérdés, hogy meddig használhatom. Nem lenne-e jobb ezért a pénzért pl. egy 2010-es Punto evo vagy Ceed?
Nem hülyeség, attól függ, hogy mire van igényed.
Ha nagy autóra van szükséged, vedd meg a 2005-ös 407-est. Ha nincs szükséged nagy autóra, keress valami kisebb autót, ami:
-azonos évjáratú, de olcsóbb
-újabb, azonos áron
Ha felmerül a kérdés, hogy “vegyek egy nagy szedán / kombi helyett inkább egy kis ötajtóst”, akkor valószínűleg nincs is szükséged ilyen nagy autóra. Kisebb autót nem csak azért érdemes venni, mert arányaiban olcsóbb megvenni (újabbat azonos áron, ugyanannyi időset jóval olcsóbban), hanem mert általános esetben a fenntartási költségek is alacsonyabbak lesznek.
#3 Igen, arra a kérdésre azt a konkrét választ pont én írtam. A kedves kérdező 1 millióért gondolkozott egy S60-as Volvon, ami kovid előtt még talán belefért volna, de manapság lehetetlen küldetés.
Egyszerűen annyira elszaladtak a kovid után a használtautó árak, hogy már-már lehetetlen egymillió alatt épkézláb autót találni. Kis benzineseket talán még ki lehet fogni a 2000 évek elejéről, de ott sem lesz tökéletes állapot!
Jól emlékszem, előtte milyen árazás volt jellemző a használtautó piacra. 16-17 környékén 300-400, ezerért lehetett venni egész jó állapotú műszakis G astrát, 1-es Focust, 4-es golfot és jó pár nagyobb méretosztályú családi autót. A kisbuszok sem voltak annyira drágák, mint most. Ha akkoriban akartál venni egy 6-9 személyes Transitot, 800-ért ki tudtad fogni, ma ugyan azokat 2 millióért adják.
Had mutassak egy példát, (remélem kimásolható):
Most mindenki mondhatná, hogy ez csak egy ócska Ignis, nem ér meg ennyit, csak az "gond", hogy ez nagyon is reális ár érte manapság!
De mondok durvábbat: Gondolom még jópáran emlékeznek az akkori új Dacia modellekre, amelyeket méretosztálytól függően 3-4 millióért lehetett kihozni a szalonokból. Ma ezeket az autókat ugyan annyiért hírdetik meg és adják el! (Hagyok egy kis időt feldolgozni)
Azért nem rossz a tény, hogy egy 17-es évjáratú annó 3 milliós Logant ma átlagosan 180 ezres futással el lehet adni még egy kicsit többért is, mint az újkori ára:) Én azt mondom, mára elértünk oda, hogy aki megteheti anyagilag az új autó vásárlást, annak sem érdemes a legfelszereltebbet választania, mert semmivel sem fognak érte többet fizetni később a használtautó piacon. Nem lehet százezrekkel többért eladni kormány fűtéses autót, mint egy Manuális klímásat. Mára igaz lett, hogy minél egyszerűbb egy autó, annál többet ér.
Ez persze nem csak a kovid hibája, sokat gyengült a forint is. Az üzemanyagárak sem lettek olcsóbbak. Ha már itt tartunk, az is vicc, hogy egy b-s jogosítvány megszerzése közel 1 millió forintba kerül. Izt még sokmindent tudnék írni, de kár is belemennem, mert csak felcseszem magam:)
#7, igen.
Én 2012-ben vettem a H Astrámat. Akkor a válság után még be volt szakadva a piac. Akkor 7 éves autó, nem behozott, tulajtól. Dízel, aktív kanyarkövető xenon, digit klíma, navigáció, eső-fényszenzor, fűtéses félbőr ülések, adaptív sport futómű, radar, természetesen minden tükör, ablak elektromos, fényre sötétedő, stb-stb... Ez volt akkor mai szemmel nézve elég vicces 1,4 M-s áron.
Ezt az autót, ma 13 évvel később, úgy, hogy km is bőven ment bele, de azért vigyáztam is rá, karbantartottam, nem egy szakadék, ma is minden működik benne, majdnem közel ennyiért el tudnám adni. Jó, árnyalja a képet, hogy ma 1,4 millió jóval kevesebbet ér az infláció miatt, mint akkor. De azért számomra így is durva, hogy ha a párnacihában tartom azt a pénzt (és nyilván a fenntartást nem számoljuk), kb. ingyen autóztam 13 éven keresztük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!