Miért lehet az hogy egy 20 éves skoda hideg motornál pislog ingadozik a fényszórók és a műszerfal fénye?
Mert merült a hidegindítás előtt is az akksi, hidegben jobban, és még az indítással is merítetted. Ne felejtsd, az akksiról megy minden, a generátor tölti, de a generátor csak az akksinak ad áramot, más elektromos rendszernek kizárólag az akksi.
Ez teljesen normális, az én motorom hideg reggelen eső után simán csinál olyat, hogy az első 2 percben az index csak kettőt villan, vagy ha ott tartom a kapcslót, amíg nem megy. Amint kiérek a lakó-pihenő övezetből és rendes gázokat adok, egyből szépen megy.
#1, ne érts félre, nem vitatkozni akarok, csak megérteni:
"a generátor csak az akksinak ad áramot, más elektromos rendszernek kizárólag az akksi"
Ha van egy fogyasztó, mondjuk egy fényszóró izzó, az honnan tudja, hogy neki csak az akkumulátorban tárolt elektronokat szabad felhasználni, a generátor által termelteket el kell utasítaia? Hiszen a generátor, az akku, a fogyasztó mind fémes összeköttetésben van.
Valahol van egy (vagy több) érintkezési hibád. Egy 20 éves autónál az ilyesmi simán előfordulhat.
#1
Nálad ugyanez van, csak a páralecsapódás okozza. Mihelyt kiszárad, helyrebillennek a dolgok.
#4
De lehet.
Pl. mert lekoptak a szénkefék és/vagy a kommutátor. De az nemigen gyógyul meg attól, hogy bemelegszik a motor.
De random ne állj neki semmit cserélgetni. A gépjárművillamosság egy szakma. Ahhoz is érteni kell. Célszerűbb felkeresni valakit aki kitanulta.
#1 Marhaság. Az akku és a fogyasztók a generátor szempontjából párhuzamosan vannak kötve. Ami áramot termel, az megy ide is, oda is egyszerre. Ha régi autó, alulméretezett generátorral, akkor persze alapjárat közelében meríteni fogja az akkut, csak fordulaton tölt.
Csak egy 20 éves Suzukiról tudok nyilatkozni, alapjáraton bekapcsolt fényszóró, szellőzőventilátor, hátsó szélvédő fűtés és ülésfűtés mellett is megvan a 14,0V, ha valamelyiket lekapcsolom, a 14,3V is.
Ha a generátor nem képes ellátni a fogyasztókat, akkor a motor fordulatszám-ingadozásait láthatod a lámpák fényerején.
Egy normálisabb kocsiban persze a motorvezérlő utánállítja a fordulatszámot, nem engedi leesni az alapjáratot, így mindig lesz töltés.
"Azért, mert maga a generátor... ...egyszerűen nem ad ki akkora teljesítményt, mint amennyi az autó minden rendszerének elég lenne. Arra való, hogy töltse menet közben az akksit."
Tehát a generátornak nincs akkora teljesítménye, hogy ellássa az autó üzemeltetését. De akkora ezek szerint van hogy az autó üzemelése által szerinted az akkuból kivett nagy mennyiségű töltést visszapótolja. Ez csak nekem ellentmondás?! A generátor ugyanis csak akkor dolgozik, ha a motor is jár. Így menet közben a generátornak nem csak az autó üzemeléséhez kell biztosítani az áramot, hanem még azon felül vissza is kell töltenie az indítózáskor az akkuból kivettet, ami ilyenkor szintén fogyasztóként viselkedik. Ha nem így lenne, nagyon hamar lemerülne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!