Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a F1-es autókban már a...

Ha a F1-es autókban már a 80-as években is használtak turbót, akkor az utcai autókban miért csak ennyivel később terjedt el?

Figyelt kérdés
jan. 22. 16:29
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:
Használni*
jan. 23. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:
#20 Miért ne lehetne? Csak egy autó merőben más mint egy motor vagy egy fűkasza, egy motor kb 150 kiló míg egy autó a tízszerese.
jan. 23. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:
100%
22-es. Autókban is vannak benzin motorok. (Csak egy kicsit nagyobb köbcentivel).
jan. 23. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:
100%
Egyébként a benzin motorok egyszerűségére és a sokrétű felhasználásukra akartam rávilágítani.
jan. 23. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 Alex Fly ***** válasza:
52%

Mert az F1-ben és a közlekedésben teljesen mások a szempontok. Az F1-ben az adott keretek között kellett minél könnyebb, gyorsabb és erősebb motort gyártani, az utakon viszont nem volt erre szükség. Az élsport a határok feszegetéséről szól, a mindennapokban inkább a megbízhatóság a lényeg. A Forma-1-ben ha 10-20 lóerővel többet ki tudsz préselni egy adott motorból, akkor az bőven megéri akkor is, ha a futam végére teljesen leamortizálódik, de egy közlekedő számára nem igazán jó ötlet olyan autó, amely pár száz kilométerenként motorcserére szorul...

Sportautókat már akkor is gyártottak turbóval, de az élettartam és a költségek miatt a közhasználatú modellekben inkább hanyagolták ezt egészen addig, amíg a versenyautók tapasztalatai alapján képesek voltak gazdaságosan gyártani. Ami nem megy olyan egyszerűen, hogy egy meglevő motorra ráakasztjuk a turbót: egy szívómotoros autó turbósításánál rendesen bele kell nyúlni a motorba, egy fél kocsi árát rá lehet költeni az erősített alkatrészekre és még akkor is igen valószínű, hogy a motor üzemórás lesz. Szóval ha nem lennenek rákényszerítve, akkor valószínűleg a gyártók sem foglalkoznának vele; megmaradna egy szűk réteg játékszerének.

jan. 24. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:

#25 "bőven megéri akkor is, ha a futam végére teljesen leamortizálódik"


Ez már 20 éve nem igaz, 2006-ban vezették azt be először, hogy egy motornak két futamot kellett kibírnia, azóta pedig ez sokat szigorodott. Belsőégésű motorból és turbóból egyaránt 4 áll rendelkezésre az egész szezonra, ami jelenleg 24 futam, tehát átlag 6 futamot kellene kibírniuk.


Messze van már az a 80-as évek, amikor időmérőn feltolták a töltőnyomást 4 barra, egyetlen pokoli kört mentek 1400-1500 lóerővel, aztán ki is dobták a kukába.

jan. 24. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:
#26 És az az 1400-1500 lóerő ugyebár 1.5-ös V6 volt. Brutális.
jan. 24. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:

#26 az a 4 bar az már egy visszafogott verzió volt.. volt ahol 5.6Bar töltőnyomással futkostak. asszem pont az utcai motorblokkból csinált sornégyes BMW motor futott annyival a Benetton B186-ban.


Aha, meg is találtam. :) https://www.youtube.com/watch?v=9t4yfHfTfDs

jan. 25. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!