Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a F1-es autókban már a...

Ha a F1-es autókban már a 80-as években is használtak turbót, akkor az utcai autókban miért csak ennyivel később terjedt el?

Figyelt kérdés
jan. 22. 16:29
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
#4 Nagyjából 2010-ig a benzinmotoroknál elfogadott volt az hogy annyit fogyasztanak amennyit és akkora a teljesítményük amennyi. Viszont a piacnak jobb technika kellett, ami kevesebbet fogyaszt és jobb a teljesítménye plusz a környezetvédelmi normákat is teljesíteni tudja.
jan. 22. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
63%
11-es válaszomat javítanám, rosszul fogalmaztam: a fejlődés folyamatos volt, viszont nagyjából 2010-re értek el oda a fejlesztőmérnökök hogy a szívótechnológiából ki tudják hozni a maximumot. Ekkor nem volt más megoldás mint a turbóhoz nyúlni.
jan. 22. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 A kérdező kommentje:
OK, így értem.
jan. 22. 17:04
 14/28 anonim ***** válasza:
76%

Mert a turbó utcai autóba egy szükséges "rossz". Mármint nyilván a rossz az relatív, mert amúgy mókás mikor megjön a töltőnyomás, de amúgy egy igényes, hisztis, drága játékszer. Ha éppen olyan autóról volt szó, ahol ez nem számított, akkor ugye te magad is írtad, hogy létezett régebben is, de hétköznapi autókba rakni egy rossz dolog és a tervezpmérnökök addig nem is erőltették, ameddig nem volt muszáj.


És hogy mikor miért volt muszáj, azt meg már leírták előttem: először a dízelekben jelent meg, mert a dízel egy lomha lusta lassú szar, turbó nélkül élhetetlen. Aztán amikor már a benzinmotorból is kihozták a maximumot turbó nélkül, hát akkor nem maradt más választás, ott is be kellett vezetni.

jan. 22. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:
100%

#14 annyira "hisztis" hogy amig nem melegedett be ne nyomd neki, ha nyomtad neki, ne állítsd le egyből, meg sűrűbben kell olajat cserélni. kb ezek a plusz szabályok.



Amúgy meg az első utcai tömegmodell turbos motorok benzinesek voltak. :D :D

1962-ben az Oldsmobile. aztán jött egy olajválság, aztán '73 körül a bmw.. meg a Porsche folytatta.

Dízelbe '78 körül kezdték rakosgatni..

jan. 22. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:
63%
#14 A turbó sem egy ördögtől való dolog és nem is kell tőle félni, csak be kell tartani bizonyos "játékszabályokat" amiket szívóbenzinnél nem kellett.
jan. 22. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:
70%
Mondjuk a 60-80 lóerős autókban pont az egyszerűség és olcsóság volt a lényeg, ezért nem lett volna értelme turbót rakni rájuk.Mint ahogy a mostani autó 90%-ban sincsen benne az aktuális F1-es technika.
jan. 22. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
63%
#17 Viszont úgy meg értelme nem lenne hogy egy kisebb szívóbenzin többet enne mint egy háromliteres sorhat turbó viszont sokkal gyengébb és a környezetvédelmi normát sem teljesíti.
jan. 22. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:
100%

#15 "Amúgy meg az első utcai tömegmodell turbos motorok benzinesek voltak"


Ez nem akkora nagy szám, mint aminek te gondolod. A 70-es évekig nem is létezett dízel személyautó, 2-3 szar próbálkozást leszámítva. Tehát figyelembe véve, hogy a 60-as években kvázi csak benzinmotoros autó létezett, akkor mégis mi máson jelent volna meg a turbó?

jan. 23. 03:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:
37%
A benzin motorokat mindig is lehetett házánáni turbo nélkül. Most nem csak az autókról beszélek. Nézzünk meg, egy két ütemű 250es krossz krosszmocit. Megy mint r@hadás. (Bár van étvágy is😅). Vagy egy fűkasza. Végtelenül egyszerű és nagyban megkönnyíti a munkádat.
jan. 23. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!