Ha a F1-es autókban már a 80-as években is használtak turbót, akkor az utcai autókban miért csak ennyivel később terjedt el?
Mert a turbó utcai autóba egy szükséges "rossz". Mármint nyilván a rossz az relatív, mert amúgy mókás mikor megjön a töltőnyomás, de amúgy egy igényes, hisztis, drága játékszer. Ha éppen olyan autóról volt szó, ahol ez nem számított, akkor ugye te magad is írtad, hogy létezett régebben is, de hétköznapi autókba rakni egy rossz dolog és a tervezpmérnökök addig nem is erőltették, ameddig nem volt muszáj.
És hogy mikor miért volt muszáj, azt meg már leírták előttem: először a dízelekben jelent meg, mert a dízel egy lomha lusta lassú szar, turbó nélkül élhetetlen. Aztán amikor már a benzinmotorból is kihozták a maximumot turbó nélkül, hát akkor nem maradt más választás, ott is be kellett vezetni.
#14 annyira "hisztis" hogy amig nem melegedett be ne nyomd neki, ha nyomtad neki, ne állítsd le egyből, meg sűrűbben kell olajat cserélni. kb ezek a plusz szabályok.
Amúgy meg az első utcai tömegmodell turbos motorok benzinesek voltak. :D :D
1962-ben az Oldsmobile. aztán jött egy olajválság, aztán '73 körül a bmw.. meg a Porsche folytatta.
Dízelbe '78 körül kezdték rakosgatni..
#15 "Amúgy meg az első utcai tömegmodell turbos motorok benzinesek voltak"
Ez nem akkora nagy szám, mint aminek te gondolod. A 70-es évekig nem is létezett dízel személyautó, 2-3 szar próbálkozást leszámítva. Tehát figyelembe véve, hogy a 60-as években kvázi csak benzinmotoros autó létezett, akkor mégis mi máson jelent volna meg a turbó?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!