Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a F1-es autókban már a...

Ha a F1-es autókban már a 80-as években is használtak turbót, akkor az utcai autókban miért csak ennyivel később terjedt el?

Figyelt kérdés
ma 16:29
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Az utcai autókban is volt már turbó akkortól de főleg dízeleken. A benzinmotorokon az elmúlt 15 évben kezdtek elterjedni hogy a benzinmotorok hatásfokát javítsák, vagyis nagyobb teljesítményt érjenek el azonos fogyasztás mellett.
ma 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Én is ezt írtam. Nem állítottam olyat, hogy egyáltalán nem létezett volna. A kérdésemre pedig nem válaszoltál.
ma 16:34
 3/16 anonim ***** válasza:
#2 De válaszoltam a válasz második részében. A kétezres évekre ért el oda az autóipar hogy turbó kellett a hatásfok növelésére.
ma 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
A miértre nem kaptam választ csak egy megállapítást tettél. Nem az volt kérdés, hogy a turbó hogy változtatja meg a hatásfokot. Gondolom korábban sem nem azért nem használták, hogy direkt rontsanak rajta.
ma 16:41
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

Mert az emberek féltek tőle. hogy jaj elromlik, drága alkatrész. plusz nem volt akkora "igény" a nagyobb teljesítményre.

De amúgy elég sok autóban volt már a 80-as években is.

ma 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
56%
Pont ahogy az 1-3-as írta a benzinmotorok hatásfoka volt a cél az utóbbi időben, mert csak így tudták a környezetvédelmi normáknak megfelelni a mostani motorok, ezért lett egy olyan irányzat is, hogy kis köbcentis motorokra tettek turbót
ma 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

Én nem olvastam ilyet, hogy az 1-3 válaszoló egy szóval is írt volna a környezetvédelemről.

Tehát a 80-as, 90-es években nem is törekedtek arra, hogy 60-80 lóerősnél erősebbek legyenek az autók és cserébe ne fogyasszon 10 litert? Mindegy volt? Hiszen a technika adott volt.

#5, igen ez is egy szempont. De nem gondoltam hogy ez ilyen régről gyökerezik. Azt hittem csak a 2010-es évek hülyesége.

ma 16:54
 8/16 anonim ***** válasza:
100%
Pont hogy a dízel lomhaságát kellet javítani a turbóval(már b4-es dízel passat is turbós volt). Viszont ma is lehet kapni szívó benzines autót, de szívó dízelt nem sürven. Nyilván egy igazi sport autó benzines, ami lehet szívó vagy turbo benzines is. Sima személy autóknál. Meg a downshizing-el tudtak jó kibocsátási normákat élerni. Kisköbcenti - kevesebb káros anyag, de kisebb teljesítmény is. Ezt pedig turbóval kompenzálták. Ilyen egyszer.
ma 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
Ű*
ma 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:
Természetesen benzines autókra gondoltam. A F1-ben én nem tudok dízel meghajtásról.
ma 16:58
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!