6hónapja vettem egy 320i-t 2018as, automata, és még nincs hibája?
Akkor ez végülis most hiba vagy sem,mert mindenhol azt olvasom, hogy egy utat nem lehet vele megtenni mert elromlik.
mentem vele 7ezer km-ert és jövőhéten már viszem is friss olajcsere
Nem tudom hol olvasod, itt a legtöbb kérdésnél us le van írva, hogy a B48 motor elég jó konstrukció, nincs velük baj.
De 6-7 éves autónál amúgy sem kéne hogy legyen.
Amit szaroznak, az a 12 tulajos, külföldről behozott tekert lefingott E46ok, meg most már sajnos az E9X-ek is ide jutnak
Most ennyire unatkozol?! Vagy mi a kérdés?
Nekem meg egy Opelem van, ráadásul dízel. Az itteni válaszolók nagy része szerint az Opelnek méterenként el kellene romlania, a dízelre meg a gatyámat kellene állítólag a szervizekben hagynom.
Na ehhez képest az utóbbi 13 év (!!!) autópályázásai alapján (tehát km is ment bele bőven) olajat, folyadékokat, szűrőket és gumit kellett cserélnem a tankoláson kívül. Zéró műszaki meghibásodásom volt. Még sincs ingerenciám hasonló kérdést feltenni. Az okostónik had nyomják a süketelést a fotelból! Mit befolyásol?
7k km tényleg nem sok. De minek cserélsz ennyi után olajat?
Nyilván leszervizeltetted, amikor megvetted. Teljesen felesleges 6hónap/7k km után megint cserélni.
Vagy igazából csak dicsekedni akarsz, hogy futotta propellerre?
"mindegyik kocsimban 7-8ezerkenként történt meg az olajcsere"
Baja ettől nyilván nem lesz, csak felesleges pénzkidobás és feleslegesen szennyezed a környezetet, csak hogy a lelkiismeretedet megnyugtasd.
Az én autómhoz 30.000 km/ 12 hónap a gyári ajánlás. Isten őrizz, hogy bárkit ennek a betartására buzdítsak! Mikor sokat autópályáztam 15.000 km-enként cseréltem olajat. Mindig jó minőségűt, nem az ára számított. Ez nálam nagyjából fél év alatt jött össze. Sokan már ettől is el vannak hűlve és szentségtörésnek tartják. Mégis 312.000 km alatt soha semmi baja nem lett a motornak. Még a turbó is gyári bontatlan, olajra rátöltenem soha nem kellett, mérhető fogyás sincs igazán. Az olajbeöntőn benézve látszik a vezérműtengely első bütyke és annak környezete. Ott se látszik olajsár, lerakódás, ráégés. Minden szép fémtiszta.
Az utóbbi időben változtak a körülményeim. Így én is vegyesen és kevesebbet használom már a kocsit. Sajnos van városozás is. Ennek megfelelően leredukáltam 10.000 km-re az intervallumot. Ez nagyjából egy év alatt jön össze. Ennél lejjebb csak akkor vinném, ha 1 év alatt ennyit se autóznék.
Értem. Az előélet miatt legyen egy extra olajcsere, legyen átöblítve a motor, ha bizonytalan mikor és mit tettek bele korábban. Ez jogos és aláírom. De a korábbi motorkopásokat a sűrűbb olajcsere már nem fogja visszaépíteni.
A városi használat még oké, ez valamennyire indokolja. Ha 6 hónap alatt mentél szinte csak városban 7000 km-t, akkor gondolom Budapestről van szó. Ez minden napot, hétvégéket és ünnepnapokat is beleszámítva átlag 40 km-es használat. 18 évig laktam Budapesten. Ott ez teljesen átlag használat, 20 km oda, 20 vissza minden nap. Legalább be tud melegedni a motor. Jelenleg vidéki megyeszékhelyen lakom. Itt 10 km-t ha mész, akkor a város két legtávolabbi részét átautóztad. 4-szer ritkán teszi meg az ember ezt minden nap.
Na, de visszatérve: Nyilván engem sem vágna földhöz, ha havonta cserélnék olajat. És ezen a logiak alapján akkor milyen pöpec, penge, tuti kopásmentes állapotban lenne a motor. De totál felesleges lenne!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!