Miért kúsznak az automata váltós autók, pl. pirosnál, ha megállsz és nem adsz gázt, folyamatosan fékezni kell, hogy ne induljon el, ezt több 10 éve miért nem sikerült a gyártóknak megoldaniuk?
Na most figyelj mert nagy titkot fogok neked elárulni!
Azért kúszik, mert sebességbe van! :O
Ha N-be teszed üresbe van, ha P-be akkor meg reteszeli. És nagyon is megoldották már a gyártók. Auto Hold vagy Auto és egy dobfék piktogram jelzi azt a gombot, ami megtartja sebességben is.
#1
Mert sebességben van. Egyesben.
Láttál már kézi váltós autót egyhelyben állni járó motorral, kiengedett kuplunggal egyesben?
Legfeljebb akkor ha a kuplung szétszakadt…
Igazad van, több, mint 10 éve nem tudják megoldani a gyártók. Már vagy 80 éve így működnek az automata váltók, ez tényleg több 10-nél.
A hidrodinamikus automata váltóknál ez a konstrukcióból adódott, a tengelykapcsoló alapjáraton is átvitt annyi nyomatékot, hogy 1. fokozatban vagy hátramenetben lassan menjen az autó. Az egy- és kétkuplungos robotizált váltóknál elméletileg meg lehetne oldani, hogy D-ben alapjáraton ne kússzon, de akkor alapjárat közelében használhatatlan lenne az autó. És különben is ott az üres fokozat, azzal ki lehet küszöbölni a problémát.
Sajnos még mindig nem sikerült a kérdésre válaszolni. Próbálkozz még, egyszer talán fog. :D
Amúgy a kézi váltós autó alapjáraton 1-esben sokszor inkább lefullad, de kúszni nem igen fog...
"Amúgy a kézi váltós autó alapjáraton 1-esben sokszor inkább lefullad,"
Nem fullad az le. Csak ha rátaposol a fékre és leesik az alapfordulat alá.
#9
Alapból a kérdés hülyeség, mert rég megoldották ezt a problémát a gyártók te vadmadár! 🤣🤣
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!