Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kúsznak az automata...

Miért kúsznak az automata váltós autók, pl. pirosnál, ha megállsz és nem adsz gázt, folyamatosan fékezni kell, hogy ne induljon el, ezt több 10 éve miért nem sikerült a gyártóknak megoldaniuk?

Figyelt kérdés
ma 14:20
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
64%

Na most figyelj mert nagy titkot fogok neked elárulni!

Azért kúszik, mert sebességbe van! :O

Ha N-be teszed üresbe van, ha P-be akkor meg reteszeli. És nagyon is megoldották már a gyártók. Auto Hold vagy Auto és egy dobfék piktogram jelzi azt a gombot, ami megtartja sebességben is.

ma 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:
1: És D-ben miért nem tud egy helyben maradni? :D
ma 14:32
 3/19 anonim ***** válasza:
22%

#1

Mert sebességben van. Egyesben.

Láttál már kézi váltós autót egyhelyben állni járó motorral, kiengedett kuplunggal egyesben?

Legfeljebb akkor ha a kuplung szétszakadt…

ma 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
66%

Igazad van, több, mint 10 éve nem tudják megoldani a gyártók. Már vagy 80 éve így működnek az automata váltók, ez tényleg több 10-nél.

A hidrodinamikus automata váltóknál ez a konstrukcióból adódott, a tengelykapcsoló alapjáraton is átvitt annyi nyomatékot, hogy 1. fokozatban vagy hátramenetben lassan menjen az autó. Az egy- és kétkuplungos robotizált váltóknál elméletileg meg lehetne oldani, hogy D-ben alapjáraton ne kússzon, de akkor alapjárat közelében használhatatlan lenne az autó. És különben is ott az üres fokozat, azzal ki lehet küszöbölni a problémát.

ma 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
80%
Ez a kérdés :D A "D" jelöli, hogy sebességben van. Ezért nem tud helyben maradni. A kézi váltós sem marad egy helyben, ha elengedsz mindent miközben haladsz az úton, a fordulat leesik az alapjáratig és gurul tovább... Ha meg ráfékezel le is fullad. Az automata meg nem...
ma 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 A kérdező kommentje:

Sajnos még mindig nem sikerült a kérdésre válaszolni. Próbálkozz még, egyszer talán fog. :D


Amúgy a kézi váltós autó alapjáraton 1-esben sokszor inkább lefullad, de kúszni nem igen fog...

ma 14:51
 7/19 anonim ***** válasza:
79%

"Amúgy a kézi váltós autó alapjáraton 1-esben sokszor inkább lefullad,"


Nem fullad az le. Csak ha rátaposol a fékre és leesik az alapfordulat alá.

ma 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 A kérdező kommentje:
4: "a tengelykapcsoló alapjáraton is átvitt annyi nyomatékot, hogy 1. fokozatban vagy hátramenetben lassan menjen az autó" - Na, ez már valami használható válasz, a technikai háttér érdekel, a "miért".
ma 15:05
 9/19 anonim ***** válasza:
77%

#9

Alapból a kérdés hülyeség, mert rég megoldották ezt a problémát a gyártók te vadmadár! 🤣🤣

ma 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 A kérdező kommentje:
10: Hát persze, azért kell fékre lépni, ha D-ben van az autó. Vetíts máshol.
ma 15:26
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!