Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kúsznak az automata...

Miért kúsznak az automata váltós autók, pl. pirosnál, ha megállsz és nem adsz gázt, folyamatosan fékezni kell, hogy ne induljon el, ezt több 10 éve miért nem sikerült a gyártóknak megoldaniuk?

Figyelt kérdés
jan. 9. 14:20
1 2 3 4 5
 21/43 anonim ***** válasza:
0%

20.

Nem csak engem zavar. Az elvről, a működésről van szó. Alapvetően helytelen és szembemegy a logikával. Erre nem indok az, hogy mert régóta így van, vagy régen így lehetett megoldani. Te is tudod, hogy játszi könnyedséggel meg lehet már oldani, hogy álló helyzetben fogja gázadásig, így működnek pl a Hill Assist funkciók is, pedig ott még egy plusz paramétert (a lejtést) is kell figyelni. Meg azt is, hogy semmiféle zavart nem okoz a fejekben- főleg, hogy a józan paraszti ész irányába térünk el, - ha így működik, mint az általad példának hozott Teslákban is.

Kizárólag akarat kérdése lenne. De mivel az nincs meg, alighanem jogi úton kellene kikényszeríteni, lehet, hogy még az is eljön egyszer. Autó állóhelyzetből sík úton nem indulhat meg magától, ennyi.

jan. 10. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/43 A kérdező kommentje:
Ahogy írta is valaki, sok baleset van abból, hogy csak kiugrik a sofőr, az autó meg csak úgy, gázadás nélkül elindul. Mi van, ha ezáltal nekimegy valaminek, vagy elüt, átmegy valakin, aki esetleg meg is hal? Gondolom, vállrándítás és kész, mi?
jan. 10. 09:43
 23/43 Beviz Elek ***** válasza:
100%

#21


A #12-es válaszomhoz tudok visszanyúlni. A hybridek, elektromosok működési elvéből nem következik a kúszás hiszen álló helyzetben nem adnak feszültséget az elektromotornak és a kérésetek mindössze annyi lenne hogy ez maradjon így a fékpedál elengedése után is, viszont hogy visszakanyarodhassak mégegyszer a régi automatákhoz, a régiek működési elvük miatt kúsztak és a gyártók úgy gondolják hogy a vásárlók a megszokott dolgokat szeretnék, emiatt azokba az autókba is mesterségesen beleprogramozzák a kúszást ahol a működési elvből nem következik.

A gyártók folyamatosan monitorozzák hogy a vasárló mit szeretne és szerintük a többség így akarja használni az automatát, a kisebbség pedig nem.

Én rendszeresen vezetek olyat ami kúszik, olyat ami lefékez és gázpedál nélkül nem indul el és olyat is ami robotizált, tehát gázpedál érintése nélkül úgy viselkedik mint egy manuális autó kinyomott kuplungpedállal, nem kúszik hanem szabadon gurul amerre lejt az út. Engem rohadtul nem érdekel hogy hogy viselkedik, tudomásul veszem hogy az adott autó milyen és aszerint használom, nem ér annyit hogy a kardomba dőljek mint ti.


#22

Akkor rakja P-be ha kiugrik a kocsiból. Rendeltetésszerűen kell használni, probléma megoldva.

jan. 10. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/43 T. Feri ***** válasza:
100%
#22 Néhány éve azért fulladt meg két kisgyerek, mert a sofőr kiszállt a kompnál, a kocsi meg begurult a Dunába. Nem automata váltós volt, csak lejtett a talaj. Vagyis az a sofőr, aki csak úgy kiugrik a kocsiból, az megérdemli a Darwin díjat. Ez tényleg csak egy vállrándítás lenne, ha nem lenne másokra is veszélyes a sofőrön kívül. De sajnos az, így ez egy elképesztő felelőtlenség.
jan. 10. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/43 A kérdező kommentje:
24: Ezt nem is értem, miért nincs "ajtófék", mint a buszoknál. Ha kinyitják az ajtót, rögzítené a kocsit. A beltéri világításnak is van érzékelője ajtónyitásra, de jobbat mondok: hűtőszekrény-ajtó, ott is van egy pöcök, amit benyom az ajtó. Szóval nem egy atomfizika.
jan. 10. 10:47
 26/43 T. Feri ***** válasza:
Mondjuk én inkább a sofőr jelenlét hiányára fékeznék be. Azt ugyanis érzékeli most is, hiszen a biztonsági övet is figyeli. Amúgy meg láttam én már buszt nyitott ajtóval menni. De ezek olyan biztonsági dolgok, amelyről soha nem szabad megfeledkezni. Még ha alánk is tolják a széket, hátra kell nézni.
jan. 10. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/43 anonim ***** válasza:
100%

#25

Abszolút típus függő.

Az én autómban van auto hold, ami megtartja mindig az autót megállás után ha leveszem a lábam. Ha kinyitom az ajtót azonnal kidobja P-be.

Rendes autót kell venni. Át kell gondolni mire van szüksége az embernek és úgy keresni.

jan. 10. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/43 anonim ***** válasza:
100%

"Autó állóhelyzetből sík úton nem indulhat meg magától, ennyi."


Ez körülbelül Fideszes szintű "szembe megyünk az autópályán, de mindenki hülye" érvelés volt... :D

jan. 10. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/43 anonim ***** válasza:
0%

28.

Mint látható több hozzászólásból is (pl 27, vagy a korábbi Tesla példa), nem biztos, hogy mi megyünk szembe. Az viszont kétségtelenül igaz, hogy az a hülye, aki szerint az a jó megoldás, ha önállósítja magát a kocsi. Neked sem sikerült megindokolni, hogy miért jó ez így, csak személyeskedésre futotta.

jan. 10. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/43 anonim ***** válasza:

#29

Ne aggódj, az automata mellé van esti játszós is.

Egyszerűen nem mindenkinek ugyan arra kell az autó. Van aki örül, hogy minél kevesebbet kell csinálnia, van aki nem akarja kiadni az irányítást a kezéből.

Értjük, hogy te sem akarod. Ez a te dolgod, de sajnos a többség nem így látja.

jan. 10. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!