Miért kúsznak az automata váltós autók, pl. pirosnál, ha megállsz és nem adsz gázt, folyamatosan fékezni kell, hogy ne induljon el, ezt több 10 éve miért nem sikerült a gyártóknak megoldaniuk?
A #4-es válasza animációval, ezzel lehetett kiváltani a manuális váltók kuplungjának feladatát. Működési elve miatt az autó folyamatosan kúszik.
Ezen már rég túl vagyunk technikailag, de mivel az elejétől fogva kúsztak az automaták és az emberek megszokták ezért nem akarnak változtatni.
Hogy minden a megszokott módon történjen a hybridek a fékpedál elengedésére kúsztatják az autót, az elektromosok szintén elindulnak, a Tesla az egyetlen amit ismerek ahol te választhatod ki a menüben hogy mi történjen.
"Miért kúsznak az automata váltós autók"
Ennek egyrészt történelmi okai vannak. A régebbi automatáknál csak 3 fokozat volt És hidrodinamikus "kuplunggal" oldották meg, hogy mindig legyen elegendő nyomaték. Ez két tárcsaszerű valami, amik között folyadék van. És ettől a régi automaták kúsztak.
Egy duplakuplungos, modern automata nem kellene , hogy kússzon, ha kinyitja mindkét kuplungját. De ennek ellenére megvalósították a kúszást, mert a vevők a legnagyobb piacokon megszokták.
Ha nem akarod, hogy kússzon, akkor az automata felé jelezned kell, hogy nyissa ki mindkét kuplungot. Erre való a fék. Egyszerűbb, mint állandóan N-be rakni a váltót.
Ha a gázzal jeleznéd, hogy menni akarsz és nem állni, akkor az autó nem csak a kuplungot zárná, hanem a motort is felpörgetné. És parkolásnál vagy ha előtted 1-2 méterre áll egy másik autó, ez sokkal balesetveszélyesebb lenne, mint a mostani megoldás.
Vagy másként megfogalmazva:
A hagyományos váltóknál a kuplunggal lehet szabályozni, hogy az autó extra lassan menjen, pl. parkolásnál. De az automatáknál nincs kuplung.
Az automatáknál a három üzemmódot (állás, lassú menet, normál indulás) valahogy közölni kell a váltóval. Ha ehhez a gázt kellene használni, akkor az autó lassan reagálna az indulásra és ugrana a lassú menetnél. Vagy nagyon finoman kellene a gázt nyomni.
Ezzel szemben csak fékezni kell, hogy ne kússzon és az induláshoz bátran lehet nyomni a gázt.
A pénzes vevők, akiknek az új autókat gyártják, szeretik az egyszerű kezelhetőséget.
A kérdés teljesen jogos. Talán 55 évvel a holdraszállás után már megvalósítható technikailag az is, hogy az elektronika észrevegye, ha az autó áll - még ha D-ben is van - és onnan csak és kizárólag akkor mozduljon meg, ha én parancsot adok rá (a gázpedállal). Tele van a TeCső az amerikaiak hülye automata váltós kocsijaival, amikor kiszáll az ürge (csomagot leadni, kaput nyitni stb), mire szállna vissza az autó már vígan gurul onnan 5 méterre, aztán már csak az árok vagy a fal állítja meg. Egy autó ne mozogjon, ha én nem nyomom meg benne a gázt. És mindezt még sikerült azzal is megfejelni, hogy előre van a hátra, hátra meg az előre :)
Nem tudom mit kell itt jönni a kézi váltóval, teljesen másképp működik, ennyi erővel a kávédarálóval vagy a rugós mérőszalaggal is össze lehetne hasonlítani.
11: Vízszintes talajon akkor sem szabadna elindulnia az autónak, ha nem fékezel. Ezt azért tudhatnád. Ja, és a mögötted álló is biztos lájkolja a féklámpádat, hogy adott esetben (gyengébbeknek, mielőtt valami gyökér ebbe is belekötne: torlódás, vasúti átjáró stb.) percekig a képébe vakítasz.
13-14: Köszi a történelmi és technikai hátteret, így már érthető
16: Köszönöm neked, örülök, hogy valaki azért érti is, miről szól a kérdés, és nem csak pattogni jött ide.
"Egy autó ne mozogjon, ha én nem nyomom meg benne a gázt"
Mondjuk minden autó mozog, ha sebességben hagyod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!