Milyen automata váltós - a robotizált váltósokat kizárva - benzines személyautók kaphatók jelenleg, amelyeknél egy, a kormányoszlopon elhelyezett forgatható karral, vagy egy akárhol elhelyezett tárcsával vagy nyomógombokkal lehet kapcsolni a váltót?
De mi bajod ezzel a megoldással?
A motorokon is "hátrafelé" tekered a gázkart, ha gyorsítani akarsz, munkagépek kezelőszervei is úgy működnek, hogy hátrafelé/lefelé mozdítod az irányítókarokat, amikor emelést akarsz végezni.
szerintem onnan jön az egész, hogy ilyen műveleteket, mint karok mozgatása ülőt, kényelmes testhelyzetben nagyobb biztonsággal, stabilitással, erővel tud végezni az ember, ha húzóerőt kell kifejteni, mint tolóerőt, és ezt pontosabban, kényelmesebben stb teheti meg.
A logikád szerint, hogyan kellene műköni pl. egy világításkapcsolónak, vagy indexkarnak?
#5: " rükverchez viszont hátra" nem feltétlenül, és semmi köze az előre sebességek számához. Gyártónként és modellenként változik, hova teszik a tolatófokozatot. Arról nem is beszélve számtalan reteszelési megoldás is van.
De hogy lenne már jó az indexkapcsoló, ha balra akarsz indexelni, de lefelé kell kapcsolnod, jobbra pedig felfelé?
Az automata váltót nem kell vakon használnod, mert nem kell hozzányúlnod menet közben. Csak álló helyben kell kapcsolnod. És nem fordított meg senki semmit, tehát nem igaz a hasonlatod, a hirtelen átkötött bármiféle kapcsolóval sem.
De ennyi erővel a kuplungpedált is felfelé/hátrafelé engeded amikor előre mész. Ebbe nem zavarodsz bele?
Nem lehet, hogy neked valamiféle kezelendő kényszerbetegséged van? Nem beszólásból mondom, komolyan kérdezem.
Már bánom, hogy a 2. hozzászóló bejegyzése nyomán elkezdtem magyarázni, miért tettem fel a kérdésemet. Jobban jártam volna, ha annyit írok válaszul: "Csak". Így viszont belefutottam egy kötözködőbe, mint már annyiszor. Az újdonság csak annyi, hogy az illető amatőr pszichiáter is. A kérdésem lényegére sem ő, sem más nem adott választ. Vagy nincs olyan autó, amit keresek, vagy nem olvasta olyan, aki tudná a választ a kérdésre. Kész, feladom.
A"kedvenc" hozzászólómnak azért még küldök egy You Tube videóhoz írt megjegyzésemből származó részletet. De arra kérem, ne reagáljon rá, itt fejezzük be.
"A DSG váltókar lineárisan, kis utakon mozog. Emiatt nem lehet vakon váltani úgy, mint a nem automata váltónál.
Továbbá: Még ha rá is nézek a váltókarra, akkor is bizonytalanság fog el, hogy melyik fokozatban is vagyok. Van ugyan egy skála a váltókar mellett, de nincs a skálának mutatója. Ezt azzal próbálták pótolni, hogy világítanak a skála aktuális állásai melletti apró körök. De nappali fényben ebből semmit nem lehet látni.
Továbbá: Ésszerűtlen a váltókarnál a fokozatok elhelyezése. Nem tudni miért, talán hagyományból ezen nem hajlandók a gyártók változtatni. Középen kellene lennie az N állásnak, attól előre, jó messzire a D-nek, és hátra, jó messzire az R-nek. A P-nek pedig pl. az N-től balra. Ez hasonlítana a nem automata váltó kiosztására, hisz ott középen van az üres állás (ami megfelel az N-nek). És még logikus is lenne: pl. N-ből ez előremenetet nem a kar hátrafelé mozdításával lehetne elérni, az R-t pedig nem az előre mozdítással."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!