Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen automata váltós - a...

Milyen automata váltós - a robotizált váltósokat kizárva - benzines személyautók kaphatók jelenleg, amelyeknél egy, a kormányoszlopon elhelyezett forgatható karral, vagy egy akárhol elhelyezett tárcsával vagy nyomógombokkal lehet kapcsolni a váltót?

Figyelt kérdés

#személyautó #automata váltó #automata váltó kapcsolás #rendhagyó automata váltó kapcsolás
dec. 26. 17:58
 1/7 anonim ***** válasza:
Ha megvan a hőn áhított autó, de kéziváltósban, akkor rendelésre hoznak automata váltóst.
dec. 26. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
A VW féle előre-hátra billegtethető kapcsoló nem jó?
dec. 27. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Azok a váltóműködtető megoldások, amelyeknél az N-hez képest elöl van a hátramenet, és hátul az előremenet, nekem nem jók, akár karos, akár csökevény karos, vagyis billenthető kapcsolós megoldásúak. Automata Golf 6-osom van 12 éve, tele már vele a hócipőm.Elárulhatná valaki, hogyan alakult ki évtizedekkel ezelőtt a P R N D séma, amitől nem akarnak elszakadni a gyártók. A Hyundai Tucsonban, Konaban meg egy csomó elektromos autóban a kormányoszlopból jobbra áll ki egy második kormányszarv, amit el lehet forgatni. Alaphelyzete az N, jobbra forgatva van az előremenet, balra forgatva a hátramenet, a kar végén lévő gombot benyomva pedig a P állás. Na, ilyen kéne, de kisebb kategóriás autóban, mint az említettek.
dec. 28. 10:11
 4/7 anonim ***** válasza:

De mi bajod ezzel a megoldással?

A motorokon is "hátrafelé" tekered a gázkart, ha gyorsítani akarsz, munkagépek kezelőszervei is úgy működnek, hogy hátrafelé/lefelé mozdítod az irányítókarokat, amikor emelést akarsz végezni.

szerintem onnan jön az egész, hogy ilyen műveleteket, mint karok mozgatása ülőt, kényelmes testhelyzetben nagyobb biztonsággal, stabilitással, erővel tud végezni az ember, ha húzóerőt kell kifejteni, mint tolóerőt, és ezt pontosabban, kényelmesebben stb teheti meg.

A logikád szerint, hogyan kellene műköni pl. egy világításkapcsolónak, vagy indexkarnak?

dec. 28. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Ledöbbentem azon, hogy a motorkerékpárokon fordítva működik a gázkar, mint ahogy képzeltem (motorom soha nem volt). A munkagépek működtetését pedig végképp nem ismerem, itt a 4. hozzászólónak akár még igaza is lehet. Ismerem viszont a kézi sebváltókat, amiket évtizedeken keresztül használtam. Azoknál az induláskor egyesbe kell kapcsolni, amihez tudomásom szerint minden gyártónál és mindig is előre kellett tolni a kart, ráadásul ütközésig. A rükverchez viszont hátra, legalább is az ötsebességeseknél. Nekem csak ilyenekhez volt szerencsém, bár tudom, hogy a hatsebességeseknél balra-föl szokták tenni a hátramenetet. Az utóbbi megoldástól eltekintve ez a szokás logikus, és mivel minden fokozatnál ütközésig kell tolni a kart, vakon is lehet kapcsolni. A vezetésbiztonság szempontjából ugyanis a vakon kapcsolhatóság is egy fontos szempont. Ebbe a rendszerbe rondítanak bele az automata váltók. Olyan ez, mintha egy villanykapcsolót holnaptól kezdve lefelé kellene billenteni ahhoz, hogy felgyulladjon a lámpa. Vagy egy csavart balra kellene hajtani, ha meg akarjuk szorítani, és jobbra, ha lazítanánk rajta. Az indexkarok működési iránya szerencsére jó, logikus. Világításkapcsolóból számtalan rendszer van, nem szokott velük gondom lenni. Az ablaktörlő kapcsoló már más eset: az egyik autónál fölfelé, a másiknál lefelé kell kapcsolni ahhoz, hogy elinduljon a törlés. Szivatás ez is.
dec. 28. 12:08
 6/7 anonim ***** válasza:

#5: " rükverchez viszont hátra" nem feltétlenül, és semmi köze az előre sebességek számához. Gyártónként és modellenként változik, hova teszik a tolatófokozatot. Arról nem is beszélve számtalan reteszelési megoldás is van.


De hogy lenne már jó az indexkapcsoló, ha balra akarsz indexelni, de lefelé kell kapcsolnod, jobbra pedig felfelé?

Az automata váltót nem kell vakon használnod, mert nem kell hozzányúlnod menet közben. Csak álló helyben kell kapcsolnod. És nem fordított meg senki semmit, tehát nem igaz a hasonlatod, a hirtelen átkötött bármiféle kapcsolóval sem.

De ennyi erővel a kuplungpedált is felfelé/hátrafelé engeded amikor előre mész. Ebbe nem zavarodsz bele?


Nem lehet, hogy neked valamiféle kezelendő kényszerbetegséged van? Nem beszólásból mondom, komolyan kérdezem.

dec. 28. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Már bánom, hogy a 2. hozzászóló bejegyzése nyomán elkezdtem magyarázni, miért tettem fel a kérdésemet. Jobban jártam volna, ha annyit írok válaszul: "Csak". Így viszont belefutottam egy kötözködőbe, mint már annyiszor. Az újdonság csak annyi, hogy az illető amatőr pszichiáter is. A kérdésem lényegére sem ő, sem más nem adott választ. Vagy nincs olyan autó, amit keresek, vagy nem olvasta olyan, aki tudná a választ a kérdésre. Kész, feladom.

A"kedvenc" hozzászólómnak azért még küldök egy You Tube videóhoz írt megjegyzésemből származó részletet. De arra kérem, ne reagáljon rá, itt fejezzük be.

"A DSG váltókar lineárisan, kis utakon mozog. Emiatt nem lehet vakon váltani úgy, mint a nem automata váltónál.

Továbbá: Még ha rá is nézek a váltókarra, akkor is bizonytalanság fog el, hogy melyik fokozatban is vagyok. Van ugyan egy skála a váltókar mellett, de nincs a skálának mutatója. Ezt azzal próbálták pótolni, hogy világítanak a skála aktuális állásai melletti apró körök. De nappali fényben ebből semmit nem lehet látni.

Továbbá: Ésszerűtlen a váltókarnál a fokozatok elhelyezése. Nem tudni miért, talán hagyományból ezen nem hajlandók a gyártók változtatni. Középen kellene lennie az N állásnak, attól előre, jó messzire a D-nek, és hátra, jó messzire az R-nek. A P-nek pedig pl. az N-től balra. Ez hasonlítana a nem automata váltó kiosztására, hisz ott középen van az üres állás (ami megfelel az N-nek). És még logikus is lenne: pl. N-ből ez előremenetet nem a kar hátrafelé mozdításával lehetne elérni, az R-t pedig nem az előre mozdítással."

jan. 1. 10:28

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!