Manuális váltó után automata?
Sziasztok!
Nos nemrég kezdtem el a vezetést, (az elméleti vizsgám után vagyok) viszont 10+ óra után sem "érzem" azt, hogy rátudnék érezni a kuplung használatára... Egyszerűen nem tudok "finoman" bánni a pedálokkal, gázt adni stb... Rutinpályán vezetek jelenleg, gyakran lefulladok, a tolatáskor is eléggé kényelmetlen a dolog... Ha átmegyek automata váltós autóra tanulni, akkor amit eddig vezettem órák és az a néhány km elvesznek? Könnyebb azon tanulni? Köszi a segítséget!
Nem lesz könnyebb, mert ha a kuplungot nem tudod használni, akkor araszolni például (tolatáskor, főleg parkoláskor kiemelt fontosságú) azzal sem fogsz tudni, mert automatánál a gurulási sebességet a fékpedállal szabályozod. Ha a kuplungot nem tudod finoman kezelni, akkor automatán a fékpedált sem fogod tudni.
Elindulni természetesen könnyebb automatával, de tolatni nem. Sőt, személy szerint én százszor könnyebben tolatok kézi váltóval, mint automatával, mert a kuplung tud csúszni, a fék viszont nem, azaz automatánál a fékkel szabályozni a gurulást nehezebb. Hangyafasznyival keményebben lépsz a fékre és rögtön blokkolsz. Picit feljebb engeded a szükségesnél, akkor meg hirtelen meglódul az autó (bár egy modernebb már nem fog, mert az elektronika figyel, de egy régebbi, vagy alsóbb kategóriás autóval nem túl nehéz belerongyolni így egy másik autóba.
#2 jót írt. A pedélok kezelése nem atomfizika. Aki zárt, zavaró körülményektől mentes környezetben nem tudja megtanulni az autó ilyen szintű kezelését az közlekedni sem fog tudni.
Tisztában vagy vele, hogy mit csinál a kuplung és miért kell úgy kezelni, ahogy? A többség nem tudja mit csinál, ezért nem is érti miért úgy kell ahogy. Ha megérted az értelmét, akkor menni is fog valószínűleg. Egyébként meg, az oktatót kellene kérdezni valóban mit gondol, mennyire vagy reménytelen
csakis automatán tanulj, és vizsgázz...ne szarakodj az elveszett órákkal.
sok sikert.
"Manuális váltó után automata?"
Erre nem tudok válaszolni.
De én letámasztott sarokkal szoktam a kuplungot kezelni, ami sokkal könnyebb annál, mint amikor a láb a levegőben van. Letámasztott saroknál csak a bokaízület szögét kell változtatni, ami sokkal könnyebben reprodukálható.
"Van olyan is, hogy hamar lépek le a kuplungról, ezáltal ugye rángatva indulok el."
Nem ez lesz. Le fog fulladni a motor.
"Tényleg nem tudom mitévő legyek."
Kérd meg az oktatód, hogy egy fél óráig csak az indulást gyakorolhasd.
Index, álló helyzetből lendületes vagy legalább normál indulás, kettes, gyorsítás, index, megállás. Ezt ismételve.
És törekedj arra, hogy ne a részletekre figyelve menjen, hanem legyen olyan , mint egy automatikus folyamat. Mint amikor lenyomod a kilincset, nyitod az ajtót és bemész egy szobába. Annak a részleteit sem kell végiggondolni.
És soha többé ne gondolj se a kuplungra, se a gázra, csak játszd le ezt a folyamatot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!