Mi értelme az üres katalizátornak?
Suzuki Swift II 1.3 katalizátorról van szó.
1996-2003 évj.
Régen a környezeti besorolás miatt volt ez az opció?
Most is elfogadják a katalizátor nélkülit?
A 2001-2003 évjáratú Swiftek azok két lambdaszondásak voltak?
Kati nélküli:
Katis:
Lambdaszondás:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A katalizátor akkoriban nem volt kötelező, azt csak azért használták a gyártók, hogy beleférjenek a környezetvédelmi előírásokba. Előfordulhat, hogy katalizátor nélkül is teljesíti ezeket az előírásokat (erre első kézből tudok példát), de semmi garancia nincsen rá. Ha felraksz egy katalizátor nélküli csövet, de azzal megbukik a kipufogógáz elemzésen, akkor rábasztál, bukó a vizsga és beszoptál 60 ezer forintot.
Szóval talán érdemesebb rögtön a katalizátorosat venni. Ha már a +10 ezer forint miatt is fáj a fejed, akkor gondolom nem akarsz 60 ezret bukni.
Ha pedig a gyári kipufogó nem csak katalizátoros, de lambdaszondás is, akkor meg nem is kérdés, kötelezően a lambdaszondásat kell venni. A lambdaszonda befolyásolja a benzin-levegő keveréket, tehát lambdaszonda nélkül döglődni fog a motor, ráadásul a hibalámpa is világítani fog, szóval nem is lesz használható az autó és még műszakin is meg fog bukni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!