Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha megszűnnének a benzines/díz...

Ha megszűnnének a benzines/dízel autók szerinted Benzin generátorokkal ki lehetne termelni azt az árammennyiséget ami az elektromos autóknak kell?

Figyelt kérdés
Milyen egy benzingenerátor/aggregátor hatásfoka egyáltalán?

ma 06:16
 1/10 anonim ***** válasza:
43%

Jelen pillanatban semmilyen módszerrel nem lehetne kitermelni még a szükséges energiamennyiség egyharmadát sem. Főleg nem egy szar aggregátorral.


Legutóbbi számítások szerint ha a világ összes erőműve 100%-on pörögne, akkor a lakosság kb. 25-30%-a tudna elektromos autóval közlekedni. Persze az erőművek szinte soha nem mennek 100%-on, nem is mehetnek biztonsági okokból, tehát minimum hatszor-hétszer több erőműre lenne szükség a világon, de mivel az autók száma egyre nő, ezért extrával is számolni kell, tehát inkább tízszer annyi kellene. Ez önmagában elég nagy baj, de mivel a világ erőműveinek 70%-a fosszilis, ezért a már amúgy is szar állapotban lévő környezetünket teljesen porba zúznánk.


Aztán ott van az a probléma is, hogy azt az áramot valahogy el kell juttatni a töltőkig. A jelenlegi infrastruktúra már így is eléggé a határon táncol és ráférne a bővítés, pedig az elektromos autók jelenleg alig 10%-át teszik ki az autóknak. Tízszer ennyi elektromos autót képtelen lenne ellátni a rendszer.


De ha valahogy ezt is megoldjuk és eljut az áram a töltőig, akkor is ott van még az a baj, hogy bár az EV-sek nagyon szeretik erőltetni az "éjszaka feltölt otthon" érvet, de a világ lakosságának több, mint fele panelban él, nem tud otthon tölteni. Sokkal-sokkal több területet kellene elkülöníteni töltőállomásokra, mint amennyit most a benzinkutak elfoglalnak. A kérdés adott: mégis hova tennék őket?


Szakértői vélemények szerint ahhoz, hogy a világ át tudjon állni 100% elektromos autókra, ahhoz legalább 100-120 évnyi kőkemény, megállás nélküli fejlesztésre lenne szükség ebben a szektorban, pénzben pedig annyit emésztene fel, amennyit 10-ből 9 ország képtelen kitermelni és még a nagyhatalmak költségvetésében is jelentős kárt okozna.


Nem kell aggódni, nem lesz az elektromos autó a jövő. Az autógyártók már nem is nagyon fejlesztik őket, a háttérben a szintetikus, újrahasznosított üzemanyagok fejlesztése és az ehhez szükséges belsőégésű hibrid motorok fejlesztése zajlik.

ma 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Pedig ahogy néztem (közben találtam infót) 6,6 liter benzinből 12kwh kinyerhető egy szar aggregátorral is. Hálózati szinten valami hőerőművel biztos jobb lenne a hatásfok. Egy elektromos autó 100km-es fogyasztása olyan tempóval ami benyából is csak 6,6litert eszik 100km-en 13-15kwh a töltési és hálózati veszteség nélkül. Szóval annyira nem rossz az arány,csak maga a megközelítés bolondos,hogy mégis elégetnénk azt az üzemanyagot ugyanúgy,szóval nem lenne környezetkímélő így sem.


[link]



""...a már amúgy is szar állapotban lévő környezetünket teljesen porba zúznánk.""

A fentebb írtak alapján nem olyan rossz a helyzet,csak 10-20%-al kéne kipótolni ,de nyilván rosszabb lenne ha elégetnénk ugyanazt ugyanúgy és még több is kellene belőle. Szóval az aggregátortól valami hatékonyabb kellene nyílván-mert az aggregátor se nagyon hasznosítja a hulladékhőt. De pl a gázerőművek is jobb hatékonysággal tudnak áramot előállítani ettől. Ez alapján feltételezem,hogy benzinből is kilehet hozni többet.


TÖLTŐK KÉRDÉSE: Oda kerülnének az autók vannak: Parkolókba,utcára.

(Az már más kérdés,hogy sok helyen szabálytalanul az út szélén kénytelenek parkolni-főleg kisutcákban- mert nincs más megoldás,vagy ha van is az túl messze/túl kényelmetlen lenne)


Azt mondjuk adom,hogy hálózati rendszerfejlesztés is tuti kéne :D


Ha a szintetikus üzemanyag olyan mint a szintetikus hús,akkor szinte(!)tikusan biztos,hogy drágább lesz mint az eredeti. Akkor meg majd még jobban megéri átállni majd elektromosra,nem?


Összességében én sem a benzinégetéses áramtermelést támogatnám,csak mivel ez egy olyan melléktermék,ami amúgy is keletkezik,ha akarjuk ha nem, átsiklott a kis fejemen a kérdés. :D Nyilván csökkenthető lenne a mennyisége más módon is.

ma 07:42
 3/10 A kérdező kommentje:
+1 ha azt veszem,hogy 1 liter benya 600Ft, és ebből lesz 1,8kwh áram,akkor igen drága áram lenne 330Ft/kWh áron :D Ha 6-7kwhot ki tudnának szedni belőle az még egész tűrhető lenne. De nyilván még úgy is túl drága lenne.
ma 07:51
 4/10 anonim ***** válasza:

A legnagyobb baj nem az energia ellátása hanem az eljuttatása lenne a fogyasztókhoz. Teljesen át kellene építeni az infrastruktúrát amelyet rövid távon lehetetlen kivitelezni, esetleg 50 év alatt lehet majd.

A tavalyi évben 1.537 milliárd liter benzin és 2.379 milliárd liter gázolaj fogyott Magyarországon. Ebből nagyjából kiszámolható hogy mekkora plusz energiaigény terhelné a villamos hálózatot ha csak elektromos autókat használnának a magyarok.

ma 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

"Ha a szintetikus üzemanyag olyan mint a szintetikus hús,akkor szinte(!)tikusan biztos,hogy drágább lesz mint az eredeti. Akkor meg majd még jobban megéri átállni majd elektromosra,nem?"

Az elején biztosan drágább, de ahogy fejlődik a technológia és ahogy egyre nagyobb mennyiségben kell előállítani folyamatosan olcsóbb lesz hosszú távon. Viszont ha az eleketromos áramot is szintetikus szénhidrogénekből szeretnéd előálítani akkor nem lesz olcsóbb, a töltés is drágulni fog.

ma 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

És ez miért lenne jó? Benzinből előállítasz hőenergiát. A hőből mechanikus energiát. Abból villamos energiát. Azt szállítani, tárolni kell. Utána megint visszaalalakítani mechanikus energiává. Egyik lépésnek sem 100% a hatásfoka.

Ez olyan fantasztikus ötlet, mint az oldalra világító fényszórók, meg a hasonló találmányaid.

ma 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 Beviz Elek ***** válasza:

Senkit ne zavarjon össze a matematika és a fizika ami ennek az alapja…


Eredeti kérdés: ha megszűnnének a benzines és dízeles autók akkor ugyanannak az üzemanyagmennyiségnek az elégetésével előállítható lenne az elektromos autók áramigénye. Az aggregátorok jobb hatásfokkal működnek, a töltésnek van egy minimális vesztesége, összességében nagy változás nem történne.


Szintetikus üzemanyag: a szintetikus üzemanyag lényege az lenne hogy környezetkímélő módon legyen előállítva, ezzel védenénk a környezetet.

1 liter szintetikus üzemanyaghoz 26kWh elektromos energiára van szükség, egy kedvező, 6 literes fogyasztású autóhoz 126kWh energiára lenne szükség 100km megtételéhez. Egy elektromos SUV csoda ha 30 fölé megy…


Szóval hogy jön a matek hogy az elektromos autók töltésére nem lesz áram, de ennek többszöröse is lesz szintetikus üzemanyagot előállítani?

ma 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
#7 Nem feltétlenül a nettó energiafelhasználáson van a hangsúly hanem főleg az infrastruktúra átalakításán, kiépítésén. A benzinkutakat, finomítókat lebontani, az egész világot átkábelezni sokkal nagyobb kiszolgálásra, az emésztene fel rengeteg plusz energiát. A technológia meg fejlődik, a szintetikus üzemanyag előállítása mind pénzben mind energiában kevesebből kijöhet évtizedek múlva.
ma 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Koplárovics Béci ***** válasza:

"a világ lakosságának több, mint fele panelban él, nem tud otthon tölteni. Sokkal-sokkal több területet kellene elkülöníteni töltőállomásokra, mint amennyit most a benzinkutak elfoglalnak. "


Ez úgy baromság, ahogy van. Ugye feltételezted, hogy elvisszük az energiát a lakótelepekre. Akár minden egyes parkolóhelyhez fel lehet szerelni egy töltőt. Mégcsak 22kW-nak sem kell lennie, a többségnek bőven elég éjszakára 5-7kW töltés, sokaknak nem is kell minden nap (mert pl napi 20-50km-eket tesznek meg, 300+ hatótávú autókkal. Nem kell külön telepeket kialakítani, a parkolók bőven elegendőek. Nem kellenek tartályok, meg shop egy otthoni töltéshez.


"Szakértői vélemények szerint ahhoz, hogy a világ át tudjon állni 100% elektromos autókra, ahhoz legalább 100-120 évnyi kőkemény, megállás nélküli fejlesztésre lenne szükség ebben a szektorban"


Igen, az 1960-as években biztosan így volt. Illetve biztosan találsz olyan brit tudóst, aki ezen a véleményen van. A világ nagyobb része viszont bőven az elektromos autózás felé hajt.


"Nem kell aggódni, nem lesz az elektromos autó a jövő. Az autógyártók már nem is nagyon fejlesztik őket, a háttérben a szintetikus, újrahasznosított üzemanyagok fejlesztése és az ehhez szükséges belsőégésű hibrid motorok fejlesztése zajlik."


Pár hónappal ezelőtt szerintem már vitáztunk, akkor te is beismerted, hogy az az "autágyártók" valójáűban kb a Porsche, ami egy elég kis porszem a többi mellett. Ráadásul nem épp consumer kategória. Szóval az, hogy a szintetikus üzemanyag a "jövő", az éppen olyan butaság, mint hogy leírtad azt, hogy új telepeket kell építeni éjszakai töltéshez.

Ezzel szemben a világ egyre inkább a tisztább/megújuló energia felé tart.

Amúgy kb másfél milliárd autó van a világon. Kb 20 000km/év az átlagos futásteljesítmény. Ha egy 20kWh/100km átlagos elektromos fogyasztással számolunk, ez kb 6 000 TWh évente. A Föld éves energiafogyasztása 25 000TWh, amiben már így is van 5-10% közötti elektromos autó fogyasztás. Lehetetlen +6 000 TWh-t előállítani? Tényleg? Az előző 6000TWh/év növekedéshez 15 év kellett. Ennél sokkal gyorsabb nem lesz az elektromos átállás sem. Erőltetett menetben sem. Simán megugorható mennyiség.


Nem állítom, hogy nem szükséges fejlesztés minden irányban. Akár a hálózatok, akár maguk az autók tekintetében, de akármennyire is erőltetni akarja az EU, idő is van rá. Szintetikus, bio és más alternatív üzemanyagot 50-60 éve fejlesztenek. Nem tudnak túl soakt felmutatni, hiszen még mindig túlnyomó többségében az egyre drágábban kitermelhető kőolajból származik az üzemanyag nagy része. Még a hidrogénhajtás is jobbnak tűnik jelenleg, mint a hagyományos üzemanyagok fejlesztése. Azt is írod, hogy nem fejlesztik az elektromos hajtásokat, sőt: a belsőégésűeket fejlesztik. Hol? Kik? Arra gondolsz, hogy egyre kisebb méretből hajtunk ki egyre nagyobb teljesítményt? 1000-es motorokból 130-150LE-ket? Ezek élettartama hol lesz egy 20 évvel ezelőtti motorhoz képest? 20 év múlva hány felújításon kell túllenniük? Mondjuk az is egy környezetkímélési módszer, ha évente 3 hónapot szervizben van az autód, és addig tömegközlekedéssel jársz.

ma 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

#9 "a belsőégésűeket fejlesztik. Hol? Kik?"

Khmm, lássuk: Porsche, Toyota, BMW, Honda, Mazda, most hirtelenségben ennyi jutott eszembe az elmúlt évből, hogy ők rászánták magukat. De a kínaiak már elő is álltak egy sokkal jobb hatásfokú belsőégésű motorral.


"A világ nagyobb része viszont bőven az elektromos autózás felé hajt."

Az elmúlt bő egy év eladási számai nem éppen ezt támasztják alá. Jellemzően az állami támogatások, kedvezmények miatt terjedt el, ha megszűnt akkor alig vettek új elektromos autót.


Jó dolog az elektromos autó is meg is van a maga létjogosultsága, viszont pár évtizeden belül lehetetlen a teljes átállás. Már csak azért is mert az infrastruktúra előállításához/fenntartásához is szénhidrogének szükségesek alapanyagként is. Ha nincs kőolaj nincs műanyag és nincsenek vegyszerek, akkor meg lényegében annyi volt a jelenlegi civilizációnak.

ma 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!