Automata váltós autóval hogyan kell dombról lefele menni úgy, hogy kíméld a fékeket (nincs motorfék, és amelyik váltón nincs 1-2, csak D)?
Nem vagyok szakértő de...
Automataváltóknál is van motorfék
Pl: Ha lejtőn lefelé mész, akkor a váltó általában 2-3 fokozatokat használja és igy némileg van motorfék
De amugy természetesen meredeken lefelé semmijen motorfék nem elég, használni kella féket is(kéziváltó esetén is igy van)
Normális ember nem gurul lejtőn üresben...
Ma már nem nagyon van olyan autó forgalomban, aminél ne magától kapcsolgatna vissza, ha úgy érzékeli, hogy több motorfék kell
#8: Szerintem ezt majd beszéld meg az oktatóddal, amikor a jogsit csinálod. Motorféket állítani? WTF...
Nem kell állítani, azért automata mert automatán vált. Szóval nem te állítod be a motorféket, hanem az autó szépen váltogat a körülményeknek megfelelően. Ha szükséges kettőt is visszavált, hogy kellően nagy legyen a motorfék ereje.
De ha mindenáron okosabb akarsz lenni az autónál, akkor majd vegyél egy DSG-t mondjuk és szépen belenyúlkálhatsz löksz rajta vissza többet, aztán prá alkalom után rájössz, hogy semmi értelme annak, amit csinálsz
"Gondolom, ne lehet állítani, hogy mennyire legyen erős a motorfék, 50-en vagy 30-on tartsa a sebességet"
Személygépkocsikon nem lehet, de nem is kell. Könnyű járművekről beszélünk, az üzemi fék még lejtőn is rendesen le tudja őket lassítani, ezért nem bonyolult a feladat. Az üzemi fékkel beállítod a kívánt sebességet, ami mellett biztonságosan tudsz ereszkedni a lejtőn, majd a váltót olyan fokozatba teszed, amivel ezt a sebességet tartja. Az üzemi fék ugyanis bár meg is tudja állítani az autót lejtőn lefelé, nem képes rá, hogy több kilométeren keresztül folyamatosan lassítson: túlmelegszik, nem erre találták ki.
Ezt az automata váltóval is el lehet érni. Fékkel beállítod a szerinted biztonságos sebességet, majd beteszed 2-be és ha nagyon megszalad, megismétled a mutatványt, csak ekkor már L-be teszed. Ha meg 1-es vagy L fokozaton is megszalad, akkor annyira meredek a lejtő, hogy ott már csak csörlővel lehet leereszkedni. Robotizált váltónál is megvan ez a lehetőséged: fékkel beállítod a sebességet, utána lelépsz róla és nem lépsz a gázra. Ekkor a váltó, mivel tudja, hogy lejtőn haladsz, nem kapcsol fel, nagyjából tartja a sebességet, de ha ez nem elég, akkor szekvenciális üzemmódot választasz és kézzel választod ki a szükséges fokozatot.
Egyébként létezik állítható erősségű motorfék, de azt teherautókon és buszokon használják. Sőt, ezeken van állítható erősségű, a motortól független lassítófék is, amit retarder vagy intarder néven emlegetnek. De személyautóknál erre nincs szükség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!