Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltónál, ha felenged...

Automata váltónál, ha felengedem a gázt beindul a motorfék? Akkor lejtőn, miként tudok legurulni kuplung nélkül?

Figyelt kérdés

Meglehet hülyeségeket kérdezek. :-)

Autócsere előtt állunk, konkrét típust szeretnénk, de azokból az új modellek mind automata váltóval vannak szerelve. Még nem vezettünk ilyen autót.

Ha lefékezek, nekem kell visszaváltanom vagy magától megy?

Honnan tudom, hányasban van épp?


Persze, elmegyek mielőbb kipróbálni, de így próba nélkül furcsa elképzelni. :-)

Könnyen megszoktátok? Nem furcsa, hogy a bal lábbal nem kell semmit csinálni? :-o



2016. okt. 24. 11:32
 1/6 anonim ***** válasza:

Tenyleg eleg hulyen tetted fel a kerdest. :)

Nem kell visszavaltanod, ahogy felfele sem, ettol automata. Nem feltetlen tudod, hogy hanyadikban van, jo esetben eszre se veszed a valtast, esetleg a fordulatszammeron latod. Motorfek "magatol" van, kevesbe hatasos, mint kezi valtoval, de azt se kell kulon kapcsolgatni. :)

2016. okt. 24. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Az automata váltó egy zseniális szerkezet, pofonegyszerű használni, és sokkal kényelmesebb vele a vezetés. Megértem a kezdeti aggodalmaid, de hidd el, pillanatok alatt meglehet tanulni kezelni. Ha megnézünk egy "hagyományos" automata váltót, akkor azon lehet találni D, N, R, P, S fokozatokat. A D (direkt előremeneti) mely automatikusan váltja az összes előremeneti fokozatot, tehát neked abszolút nem kell azzal foglalkoznod hogy hányasban vagy éppen, azt majd a gép tudja. Ha fékezel, majd megállsz, akkor sem kell kivenned N-be (üres), ugyanis ahogyan engeded fel a féket, alapjáraton az autó egyből megindul. Persze ha hosszabb ideig várakozol, akkor célszerű lehet kivenni, nehogy meginduljon az autó, de egyébként szinte sosem szokás használni. A P, az a parkolás funkció, mely rögzíti is egyúttal az autót. Az R pedig nyilván a hátramenetet szolgálja. Illetve ugye van még Sport fokozat is (S), ha pedig magad szeretnél váltani akkor kitudod tenni balra a sínből a váltót, és akkor fel-le tudsz váltani. Egyébként eleinte persze kicsit fura hogy a bal lábbal semmit sem kell csinálni, de könnyen meglehet szokni. Viszont első alkalmakkor célszerű a bal lábadat, keresztbe betenni a jobb alá, hogy még véletlenül se tudj rátaposni vele a fékre. És végül akkor megválaszolva az eredeti kérdésed, lejtőn legurulni lehet úgyis hogy beteszed a váltót üresbe és gurulsz, bár akkor nem kap a váltó kenést, szóval ez nem tanácsos. Inkább csak pusztán D-be teszed és megindulsz a lejtőn kis gázadással, illetve fékkel folyamatosan korrigálod, ha nagyon meredek a lejtő akkor még a gázt sem kell használod, csupán fékezgetsz. Egyébként automata váltónál is van motorfék, csak minimálisabb. Egyébként még annyit megjegyeznék hogy automata váltókból is van már megannyi féle-fajta, tehát azért lehetnek eltérések (gondolok itt pl a fokozatokra stb) Remélem segítettem.
2016. okt. 24. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Az automata váltót neked találták ki, szeretni fogod. Bár nem tudjuk a leírásodból hogy milyen rendszerű ez a váltó, ugye a nevében benne van, automata, vagyis megold minden helyetted, nem kell tudnod hogy melyik fokozatban van. Ha menni akarsz akkor a gázt nyomod, ha nem akarsz menni akkor meg a féket. Lejtőn ugyanúgy legurulsz mint pl kézi váltóval.
2016. okt. 24. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Személyautóban nem tudom, lètezik e ilyen automata, de kamionban külön kapcsoló van rá, hogy ráengedje e a motorfèket.
2016. okt. 24. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Pedig nem kérdez nagy hülyeséget a kérdező, ugyanis elég sok "buta" automataváltós autó olyan, hogy lejtőn lefelé, ha elveszed a gázt, beteszi magát a legnagyobb sebességbe, aztán gurul lefele, mint a bolond. Így többet kell fékezz. De ha tényleg nagyon szükséges, akkor szinte minden automatánál lehetséges valamilyen módon visszaváltani kézzel, azaz te tudod szabályozni, hogy milyes fokozatban legyen az autó.

Viszont az igényesebb automaták, már jó ideje felismerik a lejtőt, és szépen pakolgatják vissza a fokozatokat ha kell.

2016. okt. 24. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Már bejelentkeztem próbavezetésre, mégis más gyakorlatban megismerni.

Időközben megtudtam háromféle váltóval gyártották ezt a típust: manuális, és két különböző automatával. Porsche tiptronic, P,R,N,D,M+- állásokkal és S (sport),*(havas) gombokkal. A másiknak nem találtam a megnevezését. Utóbbinál R,N,A, M+- állása van és egy S kapcsoló mellette. Ha jól értettem némelyik autóban van parkolást segítő rendszer, és ezért nincs P állása. (ennek még utána kell néznem)


Azért jelent problémát számomra ez az egész, mert használtan akarunk vásárolni, és nem tudni még, melyiket fogjuk ki jó ár/érték arányban. Tehát, nem tudjuk, milyen váltóval vásároljuk meg. Gondoltam, előre felkészülök, hogy egyáltalán hazatudjam majd vezetni a kiválasztott járgányt. :-)


Nem akartam márkát, típust írni, mert itt a GYIK-en olyankor jönnek a márkát kedvelők és főleg a kritizálók hozzászólásai. Az pedig nem a kérdéshez tartozik.

Mellesleg: Peugeot 5008 Allure. Lehetőleg már a 2014 utáni kivitelt szeretnénk, de lehet, hogy a régebbi lesz. Ahogy a sors hozza a kedvezőbbet.

Próbáltam magyar nyelvű kezelésit letölteni, de csak holland nyelvűt találtam, ill. angolt is, de abban egy szót nem ejtenek a váltóról. :-o

2016. okt. 24. 21:47

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!