Melegen indított motor nehezen indul be, de ha beindul magas az alapjárat. Mi lehet a gond?
Van egy 2001-es benzines Vw Polo Classic-om, már a modernebb motor 1.4 16 szelepes. Az utóbbi időben a következő furcsaságok figyelhetők meg. Hidegen indítva pöccre indul, szépen jár, jól megy az autó!
Ha meleg motornál leállítom mert beugrok a boltba, és indítom már eleve nehezebben indul, kicsit többet kell dolgozzon az indítómotor, beindulást követően kevés ideig alig tér magához annyira alacsony a fordulatszám (vagy nem minden hengerben alakul ki az égés), majd beindul, de megemeli az alapjárati fordulatszámot kb 1300-1400-re, és ennyi is marad, nem csökken. Ha elindulok vele, sokszor azt veszem észre, hogy gázelvételnél majdnem 2000-en marad, és csak lassan megy vissza 1300 körülire. Sokszor nyomnom kell a féket, mert gázpedál nyomása nélkül is gyorsabb az autó alapjáraton a városba, mint a megengedett sebességkorlátozás. Ja és még egy érdekesség, ha ilyenkor klímát kapcsolok, alapjáraton az elektronika felviszi a fordulatszámot 4000-ig majd visszaengedi, majd megint fel és vissza, stb, menet közben nagyon zavaró, ilyenkor inkább nem használom a klímát, mert hülyének néznek a piros lámpánál. Melegindításnál még megfigyeltem, hogy nagyobb és büdösebb a kipufogóból távozó füst. Ami még zavaró, hogy ilyenkor ha már elindultam vele, bő gáz nyomásakor csörgő hangot hallok, ha emelem a fordulatot egyre hangosabb (olyan a csörgő hang mint régen amikor a fater a skoda100asba hozott rossz minőségű olcsó benzinfélét tett.
Viszont ha várok és a motor lehűl kb 70 fokra, újra tökéletes az indítás, nincs füst, normális az alapjárat, semmi csörgés menet közben, több száz kilométert is meg tudok tenni hibamentesen, csak nehogy le kelljen állítani 5 percre. Azt még hozzá kell tegyem, hogy a hiba nem állandó, van amikor szerencsém van, és nincs gond melegindításnál is ugyanolyan mintha hidegen indítottam volna, de ez egyre ritkább. Most cseréltem gyertyákat is, nem oldotta meg.
Kiolvasó azt mondja a motor hőfok érzékelő jót mutat. Most amit én ki tudtam a kis olcsó kütyümmel olvasni a következő: P0200: Injector Circuit, de nem tudom hogy ennek van e köze most ehhez, vagy pont ez okozza a hibakódot (hengerben való égéskimaradás indításkor), vagy egyáltalán jót ír e ki a bluetooth-os telefonos eszközöm.
Kérlek segítsetek, mi lehet a gond? Valami érzékelő kiment, vagy valami dugulás, lehet hogy ilyenkor rossz az üzemanyag keverési aránya, ha igen, akkor azt mi okozhatja. Ha hidegen is ez lenne, akkor egyszerűbb lenne, de érdekes, hogy hideg motorról bemelegedve minden tökéletes. Természetesen el fogok menni szervizbe, de előtte jó lenne ha lenne tippem.
Köszi a segítséget előre is.
Vidd el autoszerelohoz.
Pl. Novothauto.hu
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!