Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Létezik hogy egy autó fenntart...

Létezik hogy egy autó fenntartása legalább 50 ezer forint havi szinten?

Figyelt kérdés
Sőt még nagyobb összeg is ahogy hallom

nov. 30. 10:06
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:

Ó, engem már itt kioktattak, hogy egy egyszerű alap autó fenntartaássa a tankoláson felül minimum 1 millió/év. Szerencsére az autóm erről nem tud.

Sok kicsi sokra megy persze. Biztosítás, adó, folyadékok, szűrők cseréje, gumiabroncsok elhasználódása, egyéb kopóalkatrészek: fék, kuplunk időarányos kopása, váratlan meghibásodások, műszaki, parkolás, autópályadíj, kocsimosás, ápolás, stb... Havi bontásban valóban összejöhet pár tízezer forint.

Persze ez egy jobbik eset. Egy használt vérestorkú szopóroller ex-prémiumba ha belefut az ember, valóban lehet évente milliókkal is számolni. De ez nem általános.

Tankolás meg használatfüggő. Én hetente ingázok. Hét közben munkába busszal járok. Így megy el havi 120 liter egy elég takarékos dízel autóval. Aki napi szinten városban futkos, az nyilván általában kevesebbet tankol.

nov. 30. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 Kólauborkával ***** válasza:
0%
Havi 60 + az egyéb az már simán 100.000/hó, ami 1.200.000 évente, tehát igen az 1.000.000/év teljesen reális költségnek tűnik nekem.
nov. 30. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
Ha szinte soha sem használod és jó állapotú, otthon cseréled az olajat stb. akkor lehet olcsóbb. Egy átlagos használt autóra viszont többet kell költeni ennél, amit a használtautó piacról veszel és még sokat is használod.
nov. 30. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
ma 11:12 És teneked mit jelent a "német "prémium" és annak mivel nagyobb a havi költsége mint a nem prémiumnak?😀 Ez a plusz költség akkor igaz, ha egy 30 éves lelakott BMV -Merci autóra gondolsz, viszont az csak te szerinted prémium kategória.
nov. 30. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
56%
Szerintem is csak akkor lehet ennyi a fenntartás, ha régi, fapados kocsiról van szó, vagy ha alig használják. Nekem egy 2021-es Corolla fenntartása az elmúlt 3 év átlaga alapján 133 ezer Ft-ba kerül havonta. Viszonylag sokat megyek (havi 2400 km), ezért a legnagyobb költség az üzemanyag (58 ezer, 44%), aztán a szerviz (28 ezer, 21%), ez azért ennyi, mert olyanokat is megcsináltattam, amiket nem lett volna szükséges, amúgy 15 ezer lenne, ha csak a kötelező szervizeket nézzük. Biztosítás (25 ezer, 19%), felni, gumi, pályamatrica (14 ezer, 11%), a maradék meg adó, mosás, stb.
nov. 30. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
100%
#14 Ha olvastad volna az előzményeket, akkor havi átlagolásrol volt szó, és tök mindegy,hogy fiatal vagy öreg BMW-t vagy Mercit veszünk alapul, annak szervízköltsége többszöröse egy átlag autónak. Én a Skodámon anyagárban 30 ezerért kicseréltem a vezérlést, ennyiböl mit kapsz a fenti márkákhoz? Marék csavart?
nov. 30. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
52%

Fenntartásba az üzemanyagot beleszámolni hülyeség szerintem...


Az egy olyan kiadás amit tényleg csak akkor fizetsz ha használod az autót.

nov. 30. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
100%

#15, hogy ki mennyit megy, nyilván az alapján alakul az üzemanyagköltség. Én ezt nem számolom a fenntartáshoz. Évi 29.000 km magánhasználat nagyon nem átlagos, annak kb. a duplája!

Biztosítás havi 25e?! :O Az hogy? Évi 300.000? Németországban oké, de Magyarországon fizetsz ennyit? 17 éves budapesti vagy A00-ban? Vagy még azt tudom elképzelni hogy ebbe valami nagyon fullos 0Ft önrészes Casco is benne van. Egy átlag autóra ez sem általános.

Felni, gumi, pályamatrica 168e. Oké. De felnit gondolom nem dobod minden szezon után a kukába és nem veszel másikat. Az egyszeri beruházás. Nem venném ide. Az éves pályamatica 60e körül van. De ha nem szerte az országba futkosol, lehet jobban kijössz a megyeivel. Én pl évek óta 4 db megyeit veszek.

Gumi. 150e-ért már egész jó, prémium kategóriás szettet kapni egy átlag 17"-osból. Szezon után gondolom ezt sem dobod ki, jó 4-5 évig kiszolgál. 8 évig ingáztam én is évi 25.000 km mellett. Pont az egyenletes pályatempó kímélte legjobben kopás szempontjából a gumikat is. Ezt minimum 4-5 évre le lehet osztani.

nov. 30. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
#3 Az excel nem hazudik, egy kicsit is korosabb (10 év felett) kocsinál, amennyit tankolsz, azt tedd félre karbantartásra.
nov. 30. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 mindentudó99 ***** válasza:
52%
Szerintem üzemanyagot ne számoljunk már . Van aki reggeltől estig megy más meg havi 100 kilómétert tesz meg. Nyilván ettöl függ a szervízköltség is. Nekem egy 11 éves kocsim van . 5 éve használom. Most fékolaj csere volt és első fékbetétek cseréje. 45 ezer . Ezen kívül 2 izzó égett ki 5 év alatt. Egy garnitúra gumi kellett. Egy vezérlés csere mikir megvettem. 3 olajcsere. Kb 500 ezer forint 5 évre. Ez kb 8000 forintra jön ki havonta. Plusz biztosítás súlyadó. Max 13 ezerre jön ki havonta nekem ez az 5 év. Szóval ha nem egy lerúgott szarod van és egy olcsóbban fenntartható fajta akkor közel sincs havi 50.
dec. 1. 02:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!