Az átlagos utcai autók gumiját milyen forma 1-es keménységi kategóriára lehetne sorolni?
A személyautóknak betonatombrutál kemény a gumija. Egy átlagos személyautó abroncs 50-80000 Km-ert simán kibír. Az F1 guminak kb. 300! Kilómétert kell teljesíteni maximum.
Vannak slick verseny gumik személyautó méretben, azok jobban kopnak, de utcai gumiknál a tartósság is egy szempont.
Akkor ultrakemény lenne a besorolás :) az F1 gumikkal 300-at se kell bírni, ugyanis 1 kerékcsere kötelező :)
300 kilométer verseny tempóval utcai autónak utcai gumival mennyi lenne a kopás? Az is cserés lenne az igénybevételtől? Ha sima autópályázásra városi kocsikázásra használnánk kreszt betartva a forma 1-es autót (motorilag lebutitva), úgy azért kerékcsere nélkül el tudna menni annyit mint utcai autó társaik? (Tekintsük el attól hogy nem alkalmas kresz betartásra, vegyük úgy gumimérnökök kérnek egy csomó útvonalengedélyt, hogy leteszteljék a tartósságát a guminak 50-es sebességen)
"Egy átlagos személyautó abroncs 50-80000 Km-ert simán kibír."
OK, csak a használat sem ugyanolyan. Nem 1000 lóerővel padlógázon gyorsítasz ki és a szerpentinen sem 210 km/h-val fordulsz be, így az oldalkúszások, nyíróerők is sokkal enyhébbek egy személyautónál, ami nagyságrendekkel kisebb kopáshoz vezet.
"F1 gumikkal 300-at se kell bírni, ugyanis 1 kerékcsere kötelező"
Nem én írtam ezt a 300-at. De jó eséllyel egy kemény gumi műszakilag simán elmenne ennyit. Egyrészt a szabályok miatt nem maxolják ki ennyire, másrészt a végére értelmetlenül beesne a tempó. Végig lehetne vele poroszkálni, de azt versenyzésnek nem lehetne nevezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!