Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az átlagos utcai autók gumiját...

Az átlagos utcai autók gumiját milyen forma 1-es keménységi kategóriára lehetne sorolni?

Figyelt kérdés
Szuperlágy, lágy, közepes, kemény, szuperkemény stb
nov. 26. 16:01
 1/10 anonim ***** válasza:
70%
Nincs átfedés
nov. 26. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Ha nagyon akarnánk betudnánk sorolni, mindennek van keményságe / lágysága. Kemény vagy lágy gumija van az autóknak? (Nincs jogsim)
nov. 26. 16:40
 3/10 anonim ***** válasza:
65%
normál gumik, csak alacsony nyomasra fújják őket
nov. 26. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
73%

A személyautóknak betonatombrutál kemény a gumija. Egy átlagos személyautó abroncs 50-80000 Km-ert simán kibír. Az F1 guminak kb. 300! Kilómétert kell teljesíteni maximum.

Vannak slick verseny gumik személyautó méretben, azok jobban kopnak, de utcai gumiknál a tartósság is egy szempont.

nov. 26. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Akkor ultrakemény lenne a besorolás :) az F1 gumikkal 300-at se kell bírni, ugyanis 1 kerékcsere kötelező :)

300 kilométer verseny tempóval utcai autónak utcai gumival mennyi lenne a kopás? Az is cserés lenne az igénybevételtől? Ha sima autópályázásra városi kocsikázásra használnánk kreszt betartva a forma 1-es autót (motorilag lebutitva), úgy azért kerékcsere nélkül el tudna menni annyit mint utcai autó társaik? (Tekintsük el attól hogy nem alkalmas kresz betartásra, vegyük úgy gumimérnökök kérnek egy csomó útvonalengedélyt, hogy leteszteljék a tartósságát a guminak 50-es sebességen)

nov. 26. 17:16
 6/10 anonim ***** válasza:
92%

"Egy átlagos személyautó abroncs 50-80000 Km-ert simán kibír."

OK, csak a használat sem ugyanolyan. Nem 1000 lóerővel padlógázon gyorsítasz ki és a szerpentinen sem 210 km/h-val fordulsz be, így az oldalkúszások, nyíróerők is sokkal enyhébbek egy személyautónál, ami nagyságrendekkel kisebb kopáshoz vezet.

nov. 26. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
85%

"F1 gumikkal 300-at se kell bírni, ugyanis 1 kerékcsere kötelező"

Nem én írtam ezt a 300-at. De jó eséllyel egy kemény gumi műszakilag simán elmenne ennyit. Egyrészt a szabályok miatt nem maxolják ki ennyire, másrészt a végére értelmetlenül beesne a tempó. Végig lehetne vele poroszkálni, de azt versenyzésnek nem lehetne nevezni.

nov. 26. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
56%
Egyébként hogy közvetlenül a kérdésre is válaszoljak, leginkább a keményhez áll legközelebb. De ahogy írták teljesen más célra találták ki őket. Eleve a működési hőmérséklet-tartományuk is tök más.
nov. 26. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
31%
#6 Nyilván ezért sincsen semmi értelme összehasonlítani a kettőt.
nov. 26. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 dirtboy ***** válasza:
100%

A gumijukat nem lehet csak így natúr keménység alapon összemérni. Egy sima autógumi univerzális a maga módján,hejt kell állnia különböző hőmérsékleteken,útfelületeken,nedves és száraz körülmények közt is és az is elvárás hogy ne legyen túl hangos,ne fogyasszon vele túl sokat az autó s ne kopjon túl hamar.

Az F1 pedig versensport verseny gumikkal. A verseny gumik nem univerzálisak, érzékenyek az út minőségre,vagy száraz vagy nedves útfelületen lehet használni nincs köztes. Csak adott hőmérsékleten tapadnak megfelelően (gumi hőmérséklet). Nem fő szempont a tartósság. Más anyagokat használnak fel pl koromalapú gumikat amik azonos keménység mellett jobban tapadnak mint a szilika alapú gumik viszont nedves úton jobban csúsznak.

Szóval itt nem csak annyi van hogy azonos e a keménysége,a gumi alapanyaga és szerekezi felépítése is teljesen más.

nov. 26. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!