Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikortól nevezhetünk egy...

Mikortól nevezhetünk egy átlagos manuális váltót tartósnak?

Figyelt kérdés
Tehát, normál használat mellett kb hány km megtétele után? A 300ezer az már számítható jónak? Mik a tapasztalataitok?

aug. 7. 20:49
 1/9 anonim ***** válasza:
1 milka inkább.
aug. 7. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Akkor ha addig él mint az autó, ergo ha sosem megy tönkre. Ha hozzá kell nyúlni akkor shar. Van neten csomó iromány a rossz típusú váltókról, olvass utána. De a legtöbb autóban kibírja a bontóig. Ha nem, és nem egy közismerten típushibás, akkor vagy vissza volt tekerve a km, vagy rosszul bántak vele, vagy egyedi probléma (előfordulhat).
aug. 7. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
A manuális váltók minimum élettartamosak...ez azt jelenti, hogy amíg az autó működik, addig a váltó is(hiba nélkül)
aug. 7. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
"rosszul bántak vele," ezt is jelentheti, hogy soha nem cseréltek benne olajat?
aug. 7. 21:37
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Rosszul bantak vele pl nem volt teljesen benyomva a kuplung mikor valtottak es beleeroltettek a sebessegbe, akkor is ha karrogott mint az allat.

A valtonak vannak reszeinamik tonkremehetnek pl a valto kabel vagy a valto kulisszanak lehet gondja.

De maga a valtot nem kell megbontani

aug. 7. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
4es: nem, inkább arra amit 5ös írt, illetve a kéz, váltón való pihentetèse sem használ, meg a durva, hirtelen, erőszakos váltások. Az olaj, egy olyan dolog ami elvileg élettartamra jó, de persze tudjuk hogy ez nem igaz, nyilván egy olajcserét a váltó meghálálja.
aug. 8. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Kössz mindenkinek!
aug. 8. 08:09
 8/9 retektorta ***** válasza:

"Az olaj, egy olyan dolog ami elvileg élettartamra jó"

Ez tényszerűen nem igaz, a legtöbb autónál van csereperiódus megadva váltóoljara, kézi váltónál is.

aug. 8. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

8: fun fact: a régi mercik (1990 előttiek) kézikönyvében le van írva, hogy se láncot, se váltó se difiolajat nem kell cserélni mert az egyenértékű az autó élettartamával.


Manapság azért vicces, mert tudjuk, hogy bőven vannak 1-2-3 millió km-es ilyen autók :D

elég durván tud kinézni ennyi km után a váltó/difi olaj.


Nekem a difi olaj konkrétan olyan volt mint a méz, váló olaj egész tűrhető volt, látszott, hogy már cserélték.

Láncban 9 fokos nyúlás volt.

aug. 9. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!