Mit gondolsz az új (jellemzően elektromos) modellek elején az erőltetett "hűtőmaszkhoz" és "légbeömlőkhöz"?
Nem tudják elengedni ezeket, különben "üres" lesz az autó eleje. Legyen nagy, fekete! Érdekes módon pl. a kínai modellek nagy részénél nem probléma ezek hiánya.
Amúgy sem hiszem, hogy nagyobb felméréseket végeznének a tervezés előtt, hogy egy dizájn-megoldás tetszik-e az embereknek. Ha viszik a kocsit, akkor nyilván tetszik...
#20
Idegesíted szegény kérdezőt, de az én példám nem tetszett. Tessék:
Hyundai Ioniq 28kWh
Kia Soul 27kWh
Kia Soul 30kWh
Lexus UX300e
Ezek mind olyan léghűtéses akkuval vannak szerelve amik a beltérből szívják a levegőt, tehát a hűtőrácsnak semmi köze az akkuhoz.
Leaf:
“[2] Charging speed and time is dependent on various conditions, including charger type and condition, battery temperature as well as ambient temperature at the point of use. The Nissan LEAF is equipped with charging safeguards to protect the battery during repeated quick charging sessions in a short period of time. The time taken for successive quick charging can take longer if the battery temperature activates the battery safeguarding technology”
"Hyundai Ioniq 28kWh"
Vízhűtéses: [link]
Illetve nincs kamu légbeömlője, egy légbeömlője van alul és az valós: [link]
"Kia Soul"
Vízhűtéses: [link]
Illetve nincs kamu légbeömlője, egy légbeömlője van alul és az valós: [link]
"Lexus UX300e"
Vízhűtéses: [link]
A légbeömlőről egyértelműen jó képet nem találtam, az alsó fele 100% hogy valós, a felső talán nem az, de nem egyértelmű: [link]
Tehát egyik példa sem állja meg a helyét.
Ezt a k*rva töltést meg felejtsd már el, mert már elpofáztam, hogy nem CSAK a töltés közben termel hőt, hanem működés/használat közben is. Pont erre mondtam, hogy olyan vagy mint egy értetlen bot. Volt múltkor egy videó, hogy a csávó AI-val rajzoltatott egy szendvicset, aztán megkérte, hogy a képről törölje a kenyeret. Vagy 20 iteráción keresztül próbálta beadni neki, hogy ne legyen kenyér azon a rohadt képen és mind a 20 iterációban volt kenyér. Te ugyanezt csinálod. Hiába magyarázok és bizonyítok, te ugyanazt az egy dolgot írod le újra és újra és újra és újra. Én értem, hogy a töltőáram csökkenthető és ezzel töltés közben kordában tartható a hőmérséklet. De értsd már meg, hogy én konkrétan soha egy szóval nem említettem a töltést. A töltést felejtsd el. Nem a töltésről van szó. Én a túlmelegedésről beszéltem, ami NEM CSAK TÖLTÉS KÖZBEN PROBLÉMA!
Mindegyik példa megállja a helyét, amit te látsz az az inverter hűtőfolyadékja, a felsoroltak mindegyikében az akkumulátor léghűtéses és az utastérből szívja a levegőt. És mielőtt elkezdesz ferdíteni, végig az akkumulátor hűtéséről/túlmelegedéséről és ennek tűzveszélyességéről beszéltünk.
Nem érted hogy miért beszélek állandóan a töltésről, ez nagyon jól bemutatja hogy mennyire nem értesz hozzá csak nyomod a butaságodat. A felsorolt autóknál kb 2 óra míg kiautózod az akkuban lévő áramot, ezalatt minimálisan melegszik az akku, ami igazán igénybeveszi az akksit az amikor ezt az energiát 20-30 perc alatt visszatöltöd.
Azt elhiszem hogy villanyszerelőnek vagy valami hasonlónak tanultál és van valamennyi rálátásod az elektromos gépekre, de azért ne állítsd már be magad úgy mint aki járatos az elektromos autó témában.
Elhiszem hogy tudod az elméletet és a fizikai törvényeket, de egyértelműen látszik hogy nem vagy tisztában az elektromos autók hűtési/fűtési rendszerével, lásd Leaf hűtés nélküli akkumulátora és más típusok léghűtéses akkumulátorai.
Őszintén nem tudom minek foglalkozok még mindig ezzel. Nyilvánvaló, hogy számodra a tények lényegtelenek. De még egyszer utoljára megcáfollak.
Mivel számomra a tények nem irrelevánsak, mint neked, ezért egy valamit be merek vallani: igazad van abban, hogy a vízhűtés az inverteré.
Azonban igazad a legkevésbé sincs, mert:
"az akkumulátor léghűtéses és az utastérből szívja a levegőt"
Ez egy idióta f*szság. Dehogy léghűtéses. Az akksi hűtése nem levegővel történik. Aktív hűtése van. De az aktív hűtésnek is szüksége van levegőre. Ez klasszikus esetekben menetszél, vagy ventilátor. Ennél pedig a kabinból vezetik oda a levegőt. De ettől még nem léghűtéses. Én csak abban tévedtem, hogy ez a hűtőközeg nem víz, hanem gáz. [link] Ez az Ioniq hűtőköre.
Ha netán ez a grafikus megoldás nem tetszik, akkor itt van normálisabb vázlatban is: [link]
Azt elismerem, hogy pontos típusismeretem nincs, hiszen nem létezik ember a földön, aki minden autónak a technikai megoldásait 100%-ig tudja fejből. Így hogy melyik típusnak milyen hűtési rendszere van, hát tudja a fene. Reggel siettem és nem jártam utána megfelelően. Mea culpa. Viszont ez nem azt jelenti, hogy a különböző technológiákkal nem vagyok képben. Hidd el, nem villanyszerelő a szakmám. Maradjunk annyiban, hogy amikor hozzám elektromos autó érkezik a szervizbe, akkor én legálisan nyúlok hozzá. A továbbiakban nem fogom részletezni a végzettségeimet, mert annál kevés szánalmasabb dolog van, mikor valaki azzal bizonyítja az igazát. Az igazat a tények bizonyítják, nem a papírjaim, én sem kérdőjeleztem meg, hogy neked van-e a témában releváns végzettséged, szóval ez a téma részemről dobva.
És azt se felejtsük el, hogy honnan indult ki a téma. Onnan, hogy én azt mondtam, hogy vízhűtés nélkül nem tud létezni elektromos autó. Erre te/ti azt mondtátok, hogy ez hülyeség, mert Leaf, meg Ioniq, meg mittudomén. De ha nem tűnt esetleg fel, ezek relatív régi autók. Főleg a Leaf, de az Ioniq is már 8 éves. Alig volt tapasztalata a gyártóknak és kísérletezgettek. Ennek a része volt ez a gázos hűtési módszer is. ÉS EGY SZ*R VOLT! Manapság már nem találsz ilyet. Kivétel nélkül mindegyik vízhűtéses. Nyilván azért, mert túlmelegedési gondokkal küzdöttek azok az autók és a gyártók tanultak belőle. Tehát én úgy gondolom, hogy a valóság engem igazol: vízhűtés kötelező, mert különben túlmelegszik. A szaros BMS nem fog megvédeni.
Az autók korára való tekintettel még egy rövid gondolatra csak visszatérek a végzettség témára: az elektromos és hibrid hajtásláncokat 4 vagy 5 évvel ezelőtt vették fel az alternatív hajtásláncok oktatási struktúrájába. Értelemszerűen én is ezen időn belül végeztem azt el, hiszen korábban nem lehetett. Már akkor is kizárólag vízhűtéses hajtáslánc létezett, ezért nem is nagyon foglalkozott a kutya sem ezekkel a régi sz*rokkal senki, csak futólag. MERT. EGY. ELAVULT. SZ*R. Ami nem működik.
Ui: #10-es válaszodban mondtál egy olyat, hogy a Teslákban kevés a veszteséghő. Erre én #11-esben megkértelek, hogy ezt bizonyítsd már. Ez tegnap 14:30-kor volt, 26 órával ezelőtt. Azóta sem érkezett válasz. Még mindig várom...
#26 Ha már belekevertél, én sosem írtam olyat, hogy elektromos autónak nincs szüksége hűtésre. Csak annyit, hogy sok autón van ál-(vagy részben ál-)hűtőmaszk. Nem feltétlenül rácsos, néha csak egy egyszerű fekete panel, hogy legyen valami a két lámpa között.
Köszönöm az eddigi válaszokat.
#26
A Hyundai Ioniq 5 hűtés-fűtés rendszerét linkelted be, pedig mi a 28kWh-s Ioniqról beszélünk. Milyen szervizes vagy aki nem ismeri fel a típusokat?
A gázos hűtési módszerre nem tudok mit mondani, nem ismerem. Én még mindig a 28as Ioniqról tudok nyilatkozni aminek az akkuja léghűtéses és legendásan megbízható, tökéletes példa hogy a folyadékhűtés nem kötelező.
A BMS megvéd, az vezérli pl a töltés sebességét, ha túlságosan elkezd emelkedni a hőmérséklet akkor a töltés sebességét csökkenti (lásd a már sokszer említett Leaf).
A Teslát a kérdező hoztate fel példaképp hogy nincs hűtőmaszk, te pedig párhuzamot hoztál eközött és a kigyulladó EV-k között. Erre írtam hogy a Teslánál nincs sok veszteséghő, ezért nincs szükség nagy hűtőmaszkra. Milen bizonyítékot szeretnél? Ez nem Tesla, hanem EV specifikus, a működési elv miatt nincs annyi veszteség. Kaptál egy marék autótípust amire nem kellett légbeömlőt rakni az elejére, sőt olyat is kaptál aminek egyáltalán nem hűtött az akkuja. Ezek miért léteznek? Mert nincs annyi veszteséghő hogy nagy hűtőmaszk kelljen az autó elejére.
#26
Megint ugyanazt csináltad mint a múltkor. Nagy butaságot írtál egy kérdéshez de nem ismerted be hanem inkább oldalakon keresztül csuklóztattál és a mondatokat direkt félreértelmezve minden kis apróságba belekötöttél, majd mikor már rájöttél hogy már sehogy nem tudod kimagyarázni magad hirtelen eltűntél.
Legyen benned annyi hogy a felhasználóneved kiírod és legközelebb csak simán kiröhöglek és továbblépek, teljesen felesleges napokon keresztül bírkózni.
Az meg sem fordul a fejedben, hogy esetleg TE vagy az, aki elől menekülnek az emberek? Aki már jópár forrást és bizonyítékot kapott és megannyit figyelmen kívül is hagyott, jómaga viszont egyetlen egy bizonyítékot sem prezentált, egyetlen egy állítását sem támasztotta alá?
Meglehetősen konok tudok lenni, de egy bizonyos ponton még az én türelmem is elfogy. Úgy tűnik, hogy van egy olyan értelmi szint, ami alá már én sem vagyok hajlandó süllyedni és még én is feladom.
A felhasználónévvel te ne foglalkozz. A tiéd publikus, ez bőven elég. Hidd el, kerülni foglak mint a pestist. Mondjuk elég nehéz lesz úgy, hogy te egy hét után is képes vagy visszajönni és játszani a fogyatékost, de ne aggódj, ígérem nem fogok többé késztetést érezni rá, hogy válaszoljak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!