Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valóban a vevők igénylik ezt...

Valóban a vevők igénylik ezt a sok és ilyen erőltetetten gyors "fejlesztést" és extrát?

Figyelt kérdés

Minap azt olvastam egy autós szakirodalomban, hogy ez a sok eszeveszett komplikálás, kényelmesítés, gyors iramú fejlesztés az autóiparban a vevők elvárásai miatt van. Nem sokkal inkább a gyártók gyakorolnak nyomást a vevőkre, hogy minél sűrűbben cseréljék le az autót, mondván, hogy "megérkezett az ÚÚÚÚÚúúúúj"?

Én például sokkal inkább igénylem a megbízhatóságot, üzembiztosságot és a vezetési élményt. Engem sosem hoztak lázba az autóknál a kütyük és az extrák. És sokaktól ezt hallom. De akkor a gyárak meg miért takaróznak azzal, hogy a vevők akarják mindezt?



2012. nov. 19. 22:19
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Mert nem csak te meg én vagyunk az autóvásárlók, sőt akinek ilyesmik kellenek inkább vesz valami régebbit és hozzáigazítja az igényeihez. Viszont ismerek olyanokat (többeket) akinek csak a max. lóerő meg az extralista számít. Holott nem hajtják soha olyan fordulaton a motort ahol le tudná adni a max. teljesítményt vagy nem használják az adott extrafelszerelést...


Persze akinek ilyen elvárásai vannak (meg pénze hozzá) az visszahat az autóiparra, így ez a két jelenség azért kéz a kézben, együtt van jelen.

2012. nov. 19. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Ez egy kölcsönös folyamat. A vevők egy része igenis igényli a parasztvakítást, a négyzónás klímát, a heremasszírozást, a 18 hangszórós hifit és a 95 légzsákot. Ők többet tudnak áldozni az autóra, mint amennyi ésszerű lenne és elvárják, hogy ha már drágább az autójuk, mint a szomszédé, akkor legyen is oka annak, hogy annyiba kerül. Nekik készültek egykoron a luxusautók, ma pedig már egész termékskála áll a rendelkezésükre: lehet miniatűr prémiumautót is venni értelmetlenül drágán, van négyajtós batár, családi egyterű, SUV meg minden, amit csak akarnak. Sőt, van, akinek tényleg szüksége is van a luxusketyerék egy részére: a tipikus területi képviselő, aki akár egy hónapban is megtesz több ezer kilométert, örülni fog a sávtartó automatikának, a nappali fényt varázsoló fényszóróknak, az éjjellátónak vagy a tempomatnak.

Nekik megéri cifra autókat fejleszteni, mert megfizetik az új technológiát, ők tehát a fejlesztések egyik hajtóereje, a fizetőképes kereslet a legújabb elektronikus kütyükre. Nekik van egy tökéletes ellenpólusuk: azok csoportja, akik felől a feje tetejére is állhat az autógyár, akkor is 1.7-es szívódízel F Astra kombival fogják vinni a létrát meg a malterosvedret. Na, jó, ez kicsit erős ellensúly, de gondolom, érted, mire célzok. Vannak, akiknek egyszerűen elég, hogy az autó elviszi őket A-ból B-be és tető van a fejük fölött. És közben hiába van benne éjjellátó vagy egyéb más cifraság, nem zavarja őket az ilyesmi, nem is használják.

A kettő között viszont van egy széles réteg, akik ingadoznak. Nem feltétlenül kell nekik elektromosan mozgatható tolótető, sőt, semmilyen se kéne, de ha telik rá, meg tudják fizetni, akkor csak vesznek egy kicsit szebb, kényelmesebb autót. Ha nem drága, akkor megrendelik a légkondit, pedig talán csak évente egyszer használják, mikor az M7-esen döngetnek a családdal a Balatonra. Ha úgy van, nem mondanak nemet a xenon fényszóróra, holott lakott területen belül, közvilágítás mellett elég lenne a halogén is, de a xenon mégiscsak jobban néz ki. Ha meg alapáron adják, nem zavarja őket az elektromos tükörállítás sem: nem kell kitekeredve, anyósülésen ülő utas ölébe fekve állítani a jobb oldali tükröt. Nekik is megéri fejleszteni, de mást, mint az első csoport képviselőinek. Van, amire ők is vevők.

És nem szabad kifelejteni a piacgazdaság egyik jellemzőjét is: a gyárak egymás közti versenyét. Ha valaki kitalál egy új "hülyeséget", azt egy idő után átveszik mások is. Pár éve mindenki csodálta a VW AG DSG-váltóját, aztán mostanra minden valamirevaló konszernnek van már hasonló megoldása. Muszáj ilyet árulniuk, hogy versenyképesek legyenek. Ha ugyanis egy gyár előnyt szerez egy új műszaki megoldással, akkor elhúzhat a többiektől, így a működőképes fejlesztéseket igyekeznek egymástól ellesni a "nagyok". Ez nem csak egy-egy új ketyere lehet, hanem egy új típus is: a Mercedes-Benz az első CLS-sel megalkotott egy akkor még érthetetlen négykerekű valamit, aztán mostanra valahogy lett Audi A7, BMW 6 Gran Coupé, VW CC (és még lehet, hogy más is, de több nem jut eszembe), mert kiderült, hogy a négyajtós nagy túrakupé kell a népnek.

2012. nov. 19. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Kocka Ladát is gyártottak még 2 éve is, mégis ki vett ilyet újonnan? Senki. Mindenkinek az új, modern kell. Ennyi.
2012. nov. 19. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Én igénylem a sok extrát, de pl azt hogy minél újabb legyen azt nem. Egy 10-12 éves akár VW-ben Opelben is van ülésfűtés automata klíma asr esp stb (csak hogy ne "prémium" márát mondjak), inkább egy ilyet, mint valami új fapadot. Persze ha megbízhatóságot szeretnél, akkor arra minél egyszerűbb kialakítás a legjobb. Az új autóknál ezt nehezebb kifogni, minden szinte turbos már stb.
2012. nov. 20. 02:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Kedves kérdező, azért nem igényled, mert még nálunk erősen balkáni a mentalitás. Tőlünk nyugatabbra és pláne a tengeren túlon, már erősen fogyasztói társadalom alakult ki. Nyugodj bele, hogy nekik fejlesztenek és nem neked..Nekem is mindegy, vigyen el az autó A-ból, B-be hittem eddig, 35 éves koromig. Tegnap volt alkalmam beülni egy szép új Lexusba, hát nagyon gyorsan átrendeződtek a gondolataim, hozzá tudnék szokni:D
2012. nov. 20. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Mert mostanság snassz a magyarországi "szakértők" körében az extrás autó.


Még régebben egy Wartburgon kezdtem amit jogsi nélkül egy üres szántóföldön hajtottam. (magánterület) Akkor úgy voltam én is vele hogy ennél minek jobb autó, minden igényemet kielégíti. Aztán amikor elkezdem a jogsit egy vadi új Passatja volt az oktatónak. Hadd ne mondjam hogy kicsit rácsodálkoztam és úgymond hozzá tudtam volna szokni hosszútávon is.


Azóta vettem egy 12 éves autót ami akkoriban kicsit extrásabbnak számított (klíma, felfújható háttámlák, légzsák, ASR meg ilyen apróságok. Nemrégiben találkoztam egy ilyen úgynevezett "szakértővel" aki váltig állította hogy mindenki akinek a régi Suzuki Swiftnél jobb autója van az csak dicsekedni akar az autójával, meg farkat hosszabbítani. (és itt most nem a Suzukit akarom fikázni, de megköveteli a történet)


Csak az volt a különbség az Én kocsim és az Ő kocsija között hogy nyáron rohadt melegben 5 percig szellőztette az autót, aztán minden ablakot letekert és úgy ment a kocsival persze tökig leizzadva, az utastérben nem lehet megmaradni olyan zaj és huzat van, az ülések kényelmetlenek, és a letekert ablakon minden port a képébe fújt.


Én pedig 2 percig rajtahagytam a klímát, beültem a kellemes hidegbe, beállítottam a háttámla keménységét, bekapcsoltam egy kitűnő Mozart zenét, és menetzaj illetve egyéb zajoktól mentesen szépen odébb ballagtam.


Ezzel nem azt akarom mondani hogy lenézem azokat akinek nem telik jobb autóra, viszont azt had ne tűrjem hogy egy ilyen idióta okostóni még abba is belepofázzon hogy milyen autót vegyek.



Azt vettem észre nagyon sok helyen, de ez főleg magyarországon jellemző, hogy az emberek valamiért "lenézik" az új fejlesztéseket. Lehet hogy csak irigységből, mert másnak az van és ezért szerintük szar, vagy nem tudom. Ez nem csak autónál igaz, hanem nagyon sok mindenben. Az új téma pl.: ezek az okostelefonok. Nagyon sokan lefikázzák őket mert: " há' me' a telefon az arra való hogy telefonájjjjááá". Ezeknek az embereknek kb. a 10%-a igényli valójában a sima egyszerű telefont, mert olyan a munkája, stb. A maradék 90%-a pedig egyszerűen csak irigy, lenéző.



Én sem engedhetek meg magamnak új fejlesztésű autót, pedig ha lenne rá keretem vennék. Engem egyszerűen lenyűgöznek ezek az új technológiai újítások. Például a BMW-be a HUD display, a Bugatti Veyron újításai, hogyan képes elviselni hosszútávon azt a 1000+ LE-t, stb.

2012. nov. 20. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Az 5-ödik válaszoló hozzászólásához mondanám, hogy az én BALKÁNI MENTALITÁSOM az extrák nem igénylése okán egyébként olyan autókat céloz, mint a Porsche Cayman R, Boxster Spyder, Carrera RS vagy a régi idők 356 Speedster-e és 550 Spyder-e.

Amúgy tényleg, nagyon balkáni vagyok, hogy a kacatok helyett a vegytiszta puritán sportkocsi életérzést szeretem.

2012. nov. 20. 14:14
 8/8 A kérdező kommentje:

Íme néhány balkáni szar:


[link]


[link]


[link]


[link]

2012. nov. 20. 14:18

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!