Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondolsz az új (jellemzően...

Mit gondolsz az új (jellemzően elektromos) modellek elején az erőltetett "hűtőmaszkhoz" és "légbeömlőkhöz"?

Figyelt kérdés

Nem tudják elengedni ezeket, különben "üres" lesz az autó eleje. Legyen nagy, fekete! Érdekes módon pl. a kínai modellek nagy részénél nem probléma ezek hiánya.

Amúgy sem hiszem, hogy nagyobb felméréseket végeznének a tervezés előtt, hogy egy dizájn-megoldás tetszik-e az embereknek. Ha viszik a kocsit, akkor nyilván tetszik...


nov. 10. 08:12
A kérdező szavazást indított:
Tetszik, hogy ezek ott vannak, akár funkció nélkül
Nem tetszik, giccsesnek tartom
9 szavazat
1 2 3 4
 1/31 anonim ***** válasza:
22%

Ugye tisztában vagy vele, hogy az elektromos autók számára is elengedhetetlen a hűtőrendszer, ami pontosan ugyanúgy működik, mint az ICE autóknál?


Ja a kínaiaknál nem probléma a hiányzó légbeömlők hiánya által okozott szar hűtés? Igaz, végülis csak naponta hallani kigyulladó kínai fosokról, ami fölött az EU szemet huny, mert fél a következményektől. Ugyanígy szemet hunynak az EuroNCAP teszten való bukás és egyéb kisebb előírások hiánya fölött is a kínai autók esetében, szóval mi lenne, ha nem használnád őket példaként? A legkevésbé sem szabad a kínai EV-ket követni. Messziről el kell őket kerülni.

nov. 10. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/31 A kérdező kommentje:
Persze, bár a Teslák eleje is elég "üres" érdekes módon. Rengeteg benzines modell is elvan hatalmas hűtőrács és légbeömlők nélkül, még nagyobb teljesítményűek is, igaz, ilyeneket már nem nagyon mernek csinálni, csak sport(os)kocsiknál. Nem a túlmelegedéstől félnek, hanem attól, hogy hűtőrács nélkül a nyakukon marad, mert az kell a jóembernek. Pár ráncfelvarrás is erről szólt az elmúlt 40 évben.
nov. 10. 08:46
 3/31 anonim ***** válasza:
52%

nekem a 30+ éves dízel roncsom elvolt budapesten a 40 fokban hűtőventilátor nélkül a dugókban.

Ezek után hajszárítókra/porszívókra hűtőrácsot.....biztos van 2 kipufogós megoldás is, meg 200W-os hangszórós repedtfazékhang.

nov. 10. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/31 anonim ***** válasza:
100%

#2 "bár a Teslák eleje is elég "üres" érdekes módon"


És a Teslák számára sem ismeretlen a tűz fogalma, érdekes módon. Nem annyira jellemző rájuk, mint a kínaiakra, de jópár példa van azokból is.


#3 Te meg látszik hogy nem vágod a témát. Egyrészt, hogy jön ide a ventilátor? Az autók 99%-ában nagyon ritkán, vagy kb. soha nem kapcsol be a ventilátor, max a klíma miatt. Másrészt mi köze van a te 30+ éves roncsodnak az elektromos autókhoz? Egy belsőégésű motoros autónak az üzemi hőmérséklete 85-95 fok. Egy lítium akksi max 35 fokig képes közel 100%-os kapacitással üzemelni, 50 fok fölött pedig tűzveszélyessé válik. Szóval talán ne hasonlítsuk össze a dízel és az EV hűtési igényeit, oké?

nov. 10. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/31 A kérdező kommentje:
#4 Szerintem ha a tüzek a hűtéssel lennének összefüggésben, már rég léptek volna ez ügyben. De nem is csak erről van szó, hanem a nyilvánvalóan dísznek kitett, teljesen letakart, rácsnak nem is nevezhető fekete, üres vagy mintás betétekről is. Vagy ha van is ott szellőzés, legfeljebb az elem 10%-ában. Nem elektromos autók esetén is hasonló a helyzet.
nov. 10. 10:46
 6/31 anonim ***** válasza:

#5 Nem. A hőmérsékletnek nyilván semmi köze nincsen a tűzhöz. Semmi az égvilágon. Igazad van.


A fizika törvényei pedig basszák meg magukat, ugye?

nov. 10. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/31 Beviz Elek ***** válasza:

#6

A Nissan Leaf egy kezdetleges villanyautó és semmilyen akkuhűtés nincs benne, ha hosszabb útra indulsz és egymás után többször gyorstöltöd akkor az akkuhőmérséklet elkezd felfelé kúszni és a BMS korlátozni fogja a töltés sebességét.


Nem, nem a hűtés hiánya miatt gyulladhat ki az elektromos autó. Eddig amiről tudni lehet: fizikai sérülés, gyártás során az akkuba került szennyeződés miatt, fedélzeti töltő vagy esetleg nem EV specifikus okok.

nov. 10. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/31 anonim ***** válasza:

#7 Na hát csak te hiányoztál egy újabb szar válasszal.


1. A Nissan Leafnek valóban nem volt hűtése. Lám lám, pontosan ez volt a veszte. 100 ezer kilométer alatt a kapacitásuk 80%-át elvesztették. Ami elég nagy probléma, mikor már a számolt maximum hatótáv is csupán 120km körül van, ebből kb. 100km volt a valós.


2. Ha a hűtés hiánya nem probléma, akkor miért rakják bele? Rengeteg plusz súly. A súly az EV-k legnagyobb ellensége. Kérlek magyarázd meg, szakértő úr.


3. Nem csak akksikat érinti a magas hőmérséklet okozta károsodás, hanem majdnem minden egyéb elektronikai komponense is.


4. Nem csak töltés közben keletkezik hő, hanem használat közben is.


Te amúgy minek jársz ide, mikor 10-ből 9 válaszod teljesen értelmetlen zagyvaság?

nov. 10. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/31 A kérdező kommentje:
Rendben, akkor leszűkíthetjük esetedben azokra, ahol ugyan van szellőzés, de sokkal kevesebb, mint amennyit a dizájn sugall, legalábbis messzebbről. Vagy elég, ha csak azokra gondolsz, amiknél pl. csak alul van, mégis van "hűtőmaszk".
nov. 10. 12:44
 10/31 Beviz Elek ***** válasza:

#8

Nem tudom miért oltogatsz ha egy összetett mondatot nem tudsz megérteni.


A #4-es válaszodban összefüggést állítottál a Teslák hiányzó hűtőmaszkja és a tűzesetek között.


(Itt megjegyezném hogy a Teslákban van akkuhűtés csak mivel kevés a veszteséghő ezért az a pici rés ami a lökös alján van az bőven elég)


#5

Kérdező válasza: ha összefüggés lenne a hűtés és a tűzesetek között, akkor ezen változtattak volna


#6

Lekezelően osztottad az észt hogy a hőmérsékletnek köze van a tűzhöz.


#7

Annyit állítottam hogy a hűtés hiánya nem okoz tüzet, pl Nissan Leaf.


Senki nem beszélt a degradációról, nem tudom honnan álmodtad ide. Látom nagyon ismersz, ha ez valóban így van akkor nem tudom miért nem emlékszel azokra a válaszaimra ahol a Leafet fikáztam a hőmanagement hiányára visszavezethető degradáció miatt.

Miről volt szó, a #7-es válaszomban mit állítottam? Hogy a hűtés hiánya nem okoz tüzet. Erre tessek válaszolni

nov. 10. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!