Mit gondolsz az új (jellemzően elektromos) modellek elején az erőltetett "hűtőmaszkhoz" és "légbeömlőkhöz"?
Nem tudják elengedni ezeket, különben "üres" lesz az autó eleje. Legyen nagy, fekete! Érdekes módon pl. a kínai modellek nagy részénél nem probléma ezek hiánya.
Amúgy sem hiszem, hogy nagyobb felméréseket végeznének a tervezés előtt, hogy egy dizájn-megoldás tetszik-e az embereknek. Ha viszik a kocsit, akkor nyilván tetszik...
Ugye tisztában vagy vele, hogy az elektromos autók számára is elengedhetetlen a hűtőrendszer, ami pontosan ugyanúgy működik, mint az ICE autóknál?
Ja a kínaiaknál nem probléma a hiányzó légbeömlők hiánya által okozott szar hűtés? Igaz, végülis csak naponta hallani kigyulladó kínai fosokról, ami fölött az EU szemet huny, mert fél a következményektől. Ugyanígy szemet hunynak az EuroNCAP teszten való bukás és egyéb kisebb előírások hiánya fölött is a kínai autók esetében, szóval mi lenne, ha nem használnád őket példaként? A legkevésbé sem szabad a kínai EV-ket követni. Messziről el kell őket kerülni.
nekem a 30+ éves dízel roncsom elvolt budapesten a 40 fokban hűtőventilátor nélkül a dugókban.
Ezek után hajszárítókra/porszívókra hűtőrácsot.....biztos van 2 kipufogós megoldás is, meg 200W-os hangszórós repedtfazékhang.
#2 "bár a Teslák eleje is elég "üres" érdekes módon"
És a Teslák számára sem ismeretlen a tűz fogalma, érdekes módon. Nem annyira jellemző rájuk, mint a kínaiakra, de jópár példa van azokból is.
#3 Te meg látszik hogy nem vágod a témát. Egyrészt, hogy jön ide a ventilátor? Az autók 99%-ában nagyon ritkán, vagy kb. soha nem kapcsol be a ventilátor, max a klíma miatt. Másrészt mi köze van a te 30+ éves roncsodnak az elektromos autókhoz? Egy belsőégésű motoros autónak az üzemi hőmérséklete 85-95 fok. Egy lítium akksi max 35 fokig képes közel 100%-os kapacitással üzemelni, 50 fok fölött pedig tűzveszélyessé válik. Szóval talán ne hasonlítsuk össze a dízel és az EV hűtési igényeit, oké?
#5 Nem. A hőmérsékletnek nyilván semmi köze nincsen a tűzhöz. Semmi az égvilágon. Igazad van.
A fizika törvényei pedig basszák meg magukat, ugye?
#6
A Nissan Leaf egy kezdetleges villanyautó és semmilyen akkuhűtés nincs benne, ha hosszabb útra indulsz és egymás után többször gyorstöltöd akkor az akkuhőmérséklet elkezd felfelé kúszni és a BMS korlátozni fogja a töltés sebességét.
Nem, nem a hűtés hiánya miatt gyulladhat ki az elektromos autó. Eddig amiről tudni lehet: fizikai sérülés, gyártás során az akkuba került szennyeződés miatt, fedélzeti töltő vagy esetleg nem EV specifikus okok.
#7 Na hát csak te hiányoztál egy újabb szar válasszal.
1. A Nissan Leafnek valóban nem volt hűtése. Lám lám, pontosan ez volt a veszte. 100 ezer kilométer alatt a kapacitásuk 80%-át elvesztették. Ami elég nagy probléma, mikor már a számolt maximum hatótáv is csupán 120km körül van, ebből kb. 100km volt a valós.
2. Ha a hűtés hiánya nem probléma, akkor miért rakják bele? Rengeteg plusz súly. A súly az EV-k legnagyobb ellensége. Kérlek magyarázd meg, szakértő úr.
3. Nem csak akksikat érinti a magas hőmérséklet okozta károsodás, hanem majdnem minden egyéb elektronikai komponense is.
4. Nem csak töltés közben keletkezik hő, hanem használat közben is.
Te amúgy minek jársz ide, mikor 10-ből 9 válaszod teljesen értelmetlen zagyvaság?
#8
Nem tudom miért oltogatsz ha egy összetett mondatot nem tudsz megérteni.
A #4-es válaszodban összefüggést állítottál a Teslák hiányzó hűtőmaszkja és a tűzesetek között.
(Itt megjegyezném hogy a Teslákban van akkuhűtés csak mivel kevés a veszteséghő ezért az a pici rés ami a lökös alján van az bőven elég)
#5
Kérdező válasza: ha összefüggés lenne a hűtés és a tűzesetek között, akkor ezen változtattak volna
#6
Lekezelően osztottad az észt hogy a hőmérsékletnek köze van a tűzhöz.
#7
Annyit állítottam hogy a hűtés hiánya nem okoz tüzet, pl Nissan Leaf.
Senki nem beszélt a degradációról, nem tudom honnan álmodtad ide. Látom nagyon ismersz, ha ez valóban így van akkor nem tudom miért nem emlékszel azokra a válaszaimra ahol a Leafet fikáztam a hőmanagement hiányára visszavezethető degradáció miatt.
Miről volt szó, a #7-es válaszomban mit állítottam? Hogy a hűtés hiánya nem okoz tüzet. Erre tessek válaszolni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!