Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi okozhat ilyen óriási...

Mi okozhat ilyen óriási olajfogyasztást?

Figyelt kérdés

Szakmai kérdés, szakemberek, hozzá értők válaszát várom, mivel részben én is szakmabeli vagyok.

Adott egy 2000-es évjáratú benzines Mazda, 1000km alatt 4l olaj fogy el.

Kompressziót mértem, 190-210psi, tehát 90%-os kb.

Gyertyák nem olajosak.

Olajfolyás nyoma nincs az autó alatt, motoron sincs különösebb nyoma.

Alapjáraton nincs kék füst, gyorsításkor sem látok hátul füstöt.

Az autó jól megy, ahogy kell, fogyasztása is megfelelő.

Arra tippelek, hogy a szelepszimmeringeknél megy el, de a motor mégsem füstöl.

Van e vmi más praktika arra, hogy kiderítsem, hol megy el az olaj, vagy mi lehet a hiba?



nov. 9. 08:10
1 2
 11/15 krwkco ***** válasza:

Az is előfordul, hogy eltömődnek az olajáteresztő gyűrű furatai.

[link]

utolsó előtti mondata

nov. 9. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
#10 Ugyanez volt nekem is E11 Corolla 1000km/1L aztán egyszer csak megnőtt ugyanígy 1000km/4L-re. Motorfelújítás a megoldás csakis. Nekem nem érte meg, ugyanis többe került volna mint amennyit az autó ért. Nem fogod megúszni, nincs csoda, olajat kellett volna cserélni időben, jó minőségűt, belevalót. Nem történt meg akár általad, akár ha használtan vetted az előző tulaj nem így tett. Sajnos ez vagy bontó vagy motorfelújítás.
nov. 9. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:

12-nek...az autó jól karbantartott, gondozott családi autó, ezzel szállítom a gyerekeket és ezzel járok munkába, 10 ezrenként olajcsere és minden, amit még szükségesnek láttam.

Mint korábban írtam, a motor 80e km-rel ezelőtt kapott egy részbeni felújítást, új csapágyakkal és gyűrűkkel.

nov. 10. 09:51
 14/15 krwkco ***** válasza:

"Mint korábban írtam, a motor 80e km-rel ezelőtt kapott egy részbeni felújítást, új csapágyakkal és gyűrűkkel."

Az nem biztos, hogy jó hír. Mert azt jelenti, hogy utoljára nem gyári technológiával szerelték össze, nem gyári alkatrészek felhasználásával.

nov. 10. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 krwkco ***** válasza:

"Van e vmi más praktika arra, hogy kiderítsem, hol megy el az olaj, vagy mi lehet a hiba?"

Ellenőrizheted a PCV szelepet. Megpróbálhatod hengerfej levétel nélkül kicserélni a szelepszár szimeringeket. Próbálkozhatsz koksz leoldó szerekkel a dugattyúgyűrűknél. Pl.

[link]

Aztán vagy segít, vagy nem. :(

nov. 10. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!