Mi okozhat ilyen óriási olajfogyasztást?
Szakmai kérdés, szakemberek, hozzá értők válaszát várom, mivel részben én is szakmabeli vagyok.
Adott egy 2000-es évjáratú benzines Mazda, 1000km alatt 4l olaj fogy el.
Kompressziót mértem, 190-210psi, tehát 90%-os kb.
Gyertyák nem olajosak.
Olajfolyás nyoma nincs az autó alatt, motoron sincs különösebb nyoma.
Alapjáraton nincs kék füst, gyorsításkor sem látok hátul füstöt.
Az autó jól megy, ahogy kell, fogyasztása is megfelelő.
Arra tippelek, hogy a szelepszimmeringeknél megy el, de a motor mégsem füstöl.
Van e vmi más praktika arra, hogy kiderítsem, hol megy el az olaj, vagy mi lehet a hiba?
12-nek...az autó jól karbantartott, gondozott családi autó, ezzel szállítom a gyerekeket és ezzel járok munkába, 10 ezrenként olajcsere és minden, amit még szükségesnek láttam.
Mint korábban írtam, a motor 80e km-rel ezelőtt kapott egy részbeni felújítást, új csapágyakkal és gyűrűkkel.
"Mint korábban írtam, a motor 80e km-rel ezelőtt kapott egy részbeni felújítást, új csapágyakkal és gyűrűkkel."
Az nem biztos, hogy jó hír. Mert azt jelenti, hogy utoljára nem gyári technológiával szerelték össze, nem gyári alkatrészek felhasználásával.
"Van e vmi más praktika arra, hogy kiderítsem, hol megy el az olaj, vagy mi lehet a hiba?"
Ellenőrizheted a PCV szelepet. Megpróbálhatod hengerfej levétel nélkül kicserélni a szelepszár szimeringeket. Próbálkozhatsz koksz leoldó szerekkel a dugattyúgyűrűknél. Pl.
Aztán vagy segít, vagy nem. :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!