Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi okozhat ilyen óriási...

Mi okozhat ilyen óriási olajfogyasztást?

Figyelt kérdés

Szakmai kérdés, szakemberek, hozzá értők válaszát várom, mivel részben én is szakmabeli vagyok.

Adott egy 2000-es évjáratú benzines Mazda, 1000km alatt 4l olaj fogy el.

Kompressziót mértem, 190-210psi, tehát 90%-os kb.

Gyertyák nem olajosak.

Olajfolyás nyoma nincs az autó alatt, motoron sincs különösebb nyoma.

Alapjáraton nincs kék füst, gyorsításkor sem látok hátul füstöt.

Az autó jól megy, ahogy kell, fogyasztása is megfelelő.

Arra tippelek, hogy a szelepszimmeringeknél megy el, de a motor mégsem füstöl.

Van e vmi más praktika arra, hogy kiderítsem, hol megy el az olaj, vagy mi lehet a hiba?



nov. 9. 08:10
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Szimeringnél ennyi nem megy el. Régebben csináltam egy Corsa C ezrest, ami 200 km alatt megevett 1 liter olajat, de a katalizátor miatt nem füstölt. Annál a dugattyúk repedtek el.
nov. 9. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

Gyűrű tapadás/kopásra tippelnék. Szelepszár ekkora fogyasztást nem okoz.

Peugeottal (márka nagyjából mindegy) jártunk hasonlóan, a kocsinak semmi baja csak zabálta az olajat. Gyűrűk meg sem moccantak a dugattyún, szétszed kitakakarít új gyűrűk és megszűnt az olaj fogyasztás.

nov. 9. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:
Még annyi új infó, h reggeli indításkor elég komoly kék füst jön, de 2 perc után ez megszűnik.
nov. 9. 09:55
 4/15 A kérdező kommentje:
van olyan olaj, vagy más praktika, ami csökkenteni tudja a fogyasztást, amig el nem kezdem szétszedni a motort?
nov. 9. 09:58
 5/15 anonim ***** válasza:
100%
#3 Akkor szelepszár szimmering tuti rossz, de ennyi ott nem megy el, pluszban még el is folyhat valahol vagy gyűrűknél is eszi. Nincs olyan hogy köddé válik az olaj. Útközben tuti füstöl az autó max. nem látod az autóból. Nincs csodaszer, csak motorfelújítás fog segíteni.
nov. 9. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Na a kék füst az pont az olajfogyasztást mutatja.

De nekem amikor az egr elkoszolódott akkor füstölt kéken, meg néha feketén de azt is abba hagyta néha. Amikor menet közben kéken füstölt akkor szar volta hangja is és felkapta az olajat.

Csak az egr-t takarítottam ki és jó lett.

Nyilván a tiednek nem ez a baj , ezt csak azért írtam le hogy nekem is már mindent javasoltak hogy szét kell szedni a motort és porlasztót, adagolót is elkell vinni beállíttatni.

nov. 9. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 Szolovjov ***** válasza:
100%
Tud brutális olajfogyasztást okozni az eldugult karter szűrő is. Szopatott már meg sok embert, ráköltöttek generálra fölöslegesen sok-sok százezret fölöslegesen és csak ennyi baja volt. Érdemes először ezt az egyszerű dolgot megvizsgálni.
nov. 9. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Igen, vagy a hibas pcv szelep is..
nov. 9. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Itt a videóban egy TSI-nél elemez hasonló problémát a kolega, talán nálad is ez lehet:

https://www.youtube.com/watch?v=ESkYrdyrStw

nov. 9. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

TSI teljesen más konstrukció, enyém egy tök egyszerű régi szívó benzin.

Egyébként semmiféle rendellenes zaja nincs a motornak sem hidegen, sem melegen, és ebben a reggeli minusz pár fokban is azonnal indul. tehát nem kopás van, hanem vmi más rendellenesség, akár a gyűrűknél, akár más okból.

Ezért várok esetleg nem hétköznapi tapasztalatokat.

nov. 9. 21:41
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!