Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen fenttartási költségei...

Milyen fenttartási költségei vannak egy autónak az üzemanyagot nem számolva?

Figyelt kérdés

Egy haverom szerint havi 15 ezerből kijöhet egy igénytelen kocsi, de én ezt nehezen tudom elképzelni. Mivel ahogy én olvastam egy használt 15 éves kocsinál már bármikor lehet bármi gond ami zsebbe nyúlós, ha meg újat vesz az ember akkor abban a pillanatban ahogy kigurult értékének jelentős részét már el is vesztette stb, nem beszélve arról hogy a lehető legalapabb is 5 millió körül indul stb.


Szóval valóban igaz az hogy egy kocsi lehet annyira olcsó hogy havi 15-20 ezer forintnál meg áll a fenttartási költsége? (üzemanyagot hanyagolva)


De mondom eleve az hogy nézelődtem 1 millió alatt én csak rozsdás vagy rohadókat láttam, szóval értelmetlen egyáltalán az alatt nézni



nov. 4. 22:04
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
85%
Attól függ, hogy melyik autó. Amennyiben találsz olyan régi ezres swiftet, ami nincs szétrohadva, (mert mondjuk keveset használták, garázsban állt vagy kapott utólagos alváz védelmet) és a motorja sem eszi az olajat, az esetben lehet igen. Ennyiért pedig találhatsz jót. A lényeg egy alapos átvizsgálás mondjuk egy vizsga soron.
nov. 4. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
79%
Hát, szerintem kb. a kötelező biztosítás meg a teljesítményadó összegét osztotta le 12-vel a haverod, bár akkor meg sokat mondott. Nehéz havi költséget mondani, mert persze, kijön havonta alacsonyra az, hogy három év alatt egyszer ráköltesz fél milliót, de a fizetés pillanatában fáj. :D
nov. 4. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 A kérdező kommentje:

Nekem az nem probléma mondjuk hogy ki kell fizetni fél milliót egyszerre(3 évente egyszer), viszont az elfogadhatatlan lenne mondjuk ha havi szinten 50 ezer forintot vinne csak az adó/javítás/stb + még üzemanyag költsége külön.


Ha ennyibe kerül egy kocsi fenttartása akkor nem kérek belőle, viszont mondom havi 15-20 ezret megérne nekem.

nov. 4. 22:11
 4/17 A kérdező kommentje:
1, es konkrétan hanyas évjárat keressek? Amiatt annyira olcsó fenttartani?
nov. 4. 22:14
 5/17 anonim ***** válasza:
33%
Hát figyelj, a teljesítményadó pl. 200 lóerőnél nincs évi 35 ezer forint, az havi párezer. A kötelező sem vészes hónapokra leosztva. Ha azt nézed, a tankolást leszámítva havi 20 ezer forint az évi 240 ezer. Ha ennél többet kell mondjuk 5 év alatt éves átlagban egy autóra költeni, szerintem az kritikán aluli.
nov. 4. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
4-es 2004-ig bezárólag. Utána már a vasalót swift jött. Az is nagyon jó csak nyilván az már többe kerül.
nov. 4. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:

Igen lényegében a lehető legolcsóbb fenttartású kocsit keresem ami elvisz hosszú évekig megbízhatóan A-ból B-be.


Nem érdekel hogy nézz ki,divat,érzelem stb, hanem hogy pénzügyileg a legjobban járjak, kényelmi eszköz a lehető leggazdaságosabban

nov. 4. 22:25
 8/17 anonim ***** válasza:
100%

Két éve vettem egy 2008-as hibátlan Aveot. Se egy karc, se egy rohadás, garázsban tartott, 72ezer km-t, tényleg csodaszép és jó állapotban volt. Még a váltója szinte kemény volt, mert nem lett rendesen bejáratva.

Első évben volt egy nyestrágás miatti alkatrész cserém, az kb 30ezer volt, a biztosításom erre a két évre ( kezdő jogsi) 110ezer. Tavaly már klímatöltéssel, vezérműszíjcserével, EGR cserével költöttem rá kb 200 ezret. Motorolajcserét mi csináltuk itthon, ott a szűrő és az olaj kijött kb 10ezerből.

Na de idén jön a műszaki. Ott kezdte a szerelő, hogy lóg a jobb első kerék, ott szilentcsere lesz. Lambdaszonda csere, féket ugye menet közben fogja mondani, hogy milyen állapotban van. És hát mivel én nem garázsban tartottam így az egyik küszöb alatt elkezdődött a rozsdásodaás. Ott pl lesz vagy küszöbcsere, vagy nem tudom, a lényeg, hogy úgy nem maradhat. Erre azért már számolni kell minimum 300-400-at. ( De lehet több is lesz) és most vettem rá egy garnitúra gumit, felnim volt, ez téli-nyári, 100ezer. A kerékcserét szintén otthon megcsináljuk.

Egy öreg autóval mindig lesz valami gond. Mindig.

Ennek ellenére még nem válok meg tőle, mert még arra tökéletes, hogy rutint szerezzek a későbbiekre.

Én nő vagyok, nem fogok nekiállni otthon nagyobb javítgatásoknak, de nyilván ha valaki ügyes, sokmindent meg tud oldani.

Ja igaz is, volt egy ajtóberagadásom is, valami gebasz volt a központi zárral, azt egy 20asból megoldotta a szerelő( szinte csak munkaóra) mondtam neki, ha kész, kösse le az akksiról, én kulcsozni fogok.

nov. 4. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:

Én sem tudok javítani otthon, meg nem is értek hozzá, bár vannak ismeröseim ezzel foglalkoznak. Viszont mondom nehezen hittem el vagy hiszem el hogy tényleg olcsó fenttartani.


Hasznos volt a példa, én is inkább ilyeneket olvastam hogy idős autónál legyen akármilyen mindig jön elő vmi gond előbb vagy utóbb.

nov. 4. 22:43
 10/17 anonim ***** válasza:

Az én autóm nem 15 éves, hanem 8 és 2 éves kora óta megvan. Ha leosztom az eddigi költségeit akkor talán belefér 15 ezer forint per hónapba.

Eddig olajcserék voltak, 1 szett abroncs, most vettem bele a második aksit, légszűrő, kabinfilter és kb ennyi. Viszont az aksi jó lesz 3-4 évig, a gumik is 1 évesek, szóval a következő évek leviszik a költségek átlagát mert több hónapra oszlik el a nemrég ráköltött pénz.

Eddig nem volt baja(kopp-kopp) de ha valami elromlik akkor az zsebbenyúlós tud lenni.

nov. 5. 03:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!