Milyen fenttartási költségei vannak egy autónak az üzemanyagot nem számolva?
Egy haverom szerint havi 15 ezerből kijöhet egy igénytelen kocsi, de én ezt nehezen tudom elképzelni. Mivel ahogy én olvastam egy használt 15 éves kocsinál már bármikor lehet bármi gond ami zsebbe nyúlós, ha meg újat vesz az ember akkor abban a pillanatban ahogy kigurult értékének jelentős részét már el is vesztette stb, nem beszélve arról hogy a lehető legalapabb is 5 millió körül indul stb.
Szóval valóban igaz az hogy egy kocsi lehet annyira olcsó hogy havi 15-20 ezer forintnál meg áll a fenttartási költsége? (üzemanyagot hanyagolva)
De mondom eleve az hogy nézelődtem 1 millió alatt én csak rozsdás vagy rohadókat láttam, szóval értelmetlen egyáltalán az alatt nézni
Nekem az nem probléma mondjuk hogy ki kell fizetni fél milliót egyszerre(3 évente egyszer), viszont az elfogadhatatlan lenne mondjuk ha havi szinten 50 ezer forintot vinne csak az adó/javítás/stb + még üzemanyag költsége külön.
Ha ennyibe kerül egy kocsi fenttartása akkor nem kérek belőle, viszont mondom havi 15-20 ezret megérne nekem.
Igen lényegében a lehető legolcsóbb fenttartású kocsit keresem ami elvisz hosszú évekig megbízhatóan A-ból B-be.
Nem érdekel hogy nézz ki,divat,érzelem stb, hanem hogy pénzügyileg a legjobban járjak, kényelmi eszköz a lehető leggazdaságosabban
Két éve vettem egy 2008-as hibátlan Aveot. Se egy karc, se egy rohadás, garázsban tartott, 72ezer km-t, tényleg csodaszép és jó állapotban volt. Még a váltója szinte kemény volt, mert nem lett rendesen bejáratva.
Első évben volt egy nyestrágás miatti alkatrész cserém, az kb 30ezer volt, a biztosításom erre a két évre ( kezdő jogsi) 110ezer. Tavaly már klímatöltéssel, vezérműszíjcserével, EGR cserével költöttem rá kb 200 ezret. Motorolajcserét mi csináltuk itthon, ott a szűrő és az olaj kijött kb 10ezerből.
Na de idén jön a műszaki. Ott kezdte a szerelő, hogy lóg a jobb első kerék, ott szilentcsere lesz. Lambdaszonda csere, féket ugye menet közben fogja mondani, hogy milyen állapotban van. És hát mivel én nem garázsban tartottam így az egyik küszöb alatt elkezdődött a rozsdásodaás. Ott pl lesz vagy küszöbcsere, vagy nem tudom, a lényeg, hogy úgy nem maradhat. Erre azért már számolni kell minimum 300-400-at. ( De lehet több is lesz) és most vettem rá egy garnitúra gumit, felnim volt, ez téli-nyári, 100ezer. A kerékcserét szintén otthon megcsináljuk.
Egy öreg autóval mindig lesz valami gond. Mindig.
Ennek ellenére még nem válok meg tőle, mert még arra tökéletes, hogy rutint szerezzek a későbbiekre.
Én nő vagyok, nem fogok nekiállni otthon nagyobb javítgatásoknak, de nyilván ha valaki ügyes, sokmindent meg tud oldani.
Ja igaz is, volt egy ajtóberagadásom is, valami gebasz volt a központi zárral, azt egy 20asból megoldotta a szerelő( szinte csak munkaóra) mondtam neki, ha kész, kösse le az akksiról, én kulcsozni fogok.
Én sem tudok javítani otthon, meg nem is értek hozzá, bár vannak ismeröseim ezzel foglalkoznak. Viszont mondom nehezen hittem el vagy hiszem el hogy tényleg olcsó fenttartani.
Hasznos volt a példa, én is inkább ilyeneket olvastam hogy idős autónál legyen akármilyen mindig jön elő vmi gond előbb vagy utóbb.
Az én autóm nem 15 éves, hanem 8 és 2 éves kora óta megvan. Ha leosztom az eddigi költségeit akkor talán belefér 15 ezer forint per hónapba.
Eddig olajcserék voltak, 1 szett abroncs, most vettem bele a második aksit, légszűrő, kabinfilter és kb ennyi. Viszont az aksi jó lesz 3-4 évig, a gumik is 1 évesek, szóval a következő évek leviszik a költségek átlagát mert több hónapra oszlik el a nemrég ráköltött pénz.
Eddig nem volt baja(kopp-kopp) de ha valami elromlik akkor az zsebbenyúlós tud lenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!