BMW 316i Compact fenttartási költsége?
Sziasztok!
Jelenlegi és extulajdonosok tapasztalataira lennék kíváncsi, az említett autó fenttártásával kapcsolatban.
Egész pontosan egy benzines modell a kinézett egyed, második autónak.
Mire kell készülni, mik azok, amik jobban “fájhatnak”, illetve mik azok, amik már gazdaságilag nem feltétlenül érik meg? Esetleg típushibák, amikre érdemes figyelni?
Nem, nem 10.000Forintos költségeket várok, nem esik nehezemre költeni rá, csak szimplán szeretnék tájékozódni.
Előre is köszönöm.
#1
Direkt leírtam, hogy nem a költéssen van a lényeg, hanem a tájékozódáson.
De gondolom akkor ha hàzat építettek majd se kérdezzem meg, hogy mennyire, mert az is filléreskedés…
Melyikre gondolsz, E36 vagy E46?
Bár lényegében mindegy, hasonló technika. A motorok amik ezekben lehetnek (így hogy évjáratot és típust sem tudunk, ez több variáns lehet) megbízhatóak, de nagy lendületet nem érdemes várni tőlük, még a compact kasztni is van olyan nehéz hogy nyilván közlekedni lehet vele, de az amúgy sportos tulajdonságokat nem hozza ki az autóból.
Ezek a régebbi BMW-k teljesen megbízhatóak tudnak lenni (nekem már volt néhány, tudom miről beszélek), viszont ehhez fontos, hogy mindig jó minőségű, lehetőleg OE/OEM alkatrészeket kapjon ha valamit cserélni kell, az meg nyilván nem olcsó, nézz fel a Unixra vagy a Bárdira és keresgélj, főleg a futóműalkatrészeket figyeld, mert arra biztosan lesz szükség. Főleg az M-csomagosok de az alapváltozatok is elég érzékenyek a jó magyar utakra (és ez nem az autó hibája - Németországban vezettem olyan 230 ezer kilométeres E46 szedánt aminek a futóműve lényegében gyári volt és még mindig jó). Egyébként olajfogyasztásnál gyakori a szelepszár szimering probléma, ezt egy jó szakszerviz már tudja orvosolni, de zsebbenyúlós tétel, bőven hatjegyű a végösszeg a szakszerű javításért az ilyen négyhengeres motoroknál is. Az a baj hogy ebbe majdnem biztosan bele fogsz futni, mert amelyiket már megcsinálták azt általában amúgy is patikán tartották és túl drágán adják, amelyiken meg még nem jött elő azon elő fog. A legtöbb pedig most is eszi az olajat. Hogy ezzel foglalkozik-e az ember, vagy inkább töltögeti rá az olajat folyamatosan, kiveszi a katalizátort mert ettől az tönkremegy, dobja a kenőpénzeket a műszakikra a károsanyag kibocsátás miatt... az mindenkinek szíve joga, szerintem érdemesebb egyszer ezt rákölteni ha az ember hosszabb távra tervez az autóval.
A legnagyobb baj viszont a rohadás. Mindkettő (E36, E46) nagyon tud rohadni, a műanyag küszöbtakarók miatt sokszor nem is látható első blikkre hogy amúgy nincs mögötte küszöb csak lyukak meg rozsda.
Azt érdemes tudni hogy a kompakt E36 valójában egy E30-E36 "hibrid" technikailag, nem annyira igényes a hátsó futómű és az egész mint az egyéb E36 modellek. Az E36-ok nagy rákfenéje hogy esik szét a belterük, a BMW sok újrahasznosított "zöld" anyagot kezdett el használni ezeknél és ennek ez a következménye, így 25-30 évesen már amelyik nincs szétesve, nem lóg a kárpit a tetőn és az ajtókon stb az már fel volt újítva (bár a bőrös változatok kicsit jobban bírják, legalábbis ami az ajtókárpitokat illeti).
Az E46-nál meg kis soft touch anyagkopások lehetnek erre-arra ahogy a legtöbb prémium 2000-es évekbeli autónál, de amúgy kicsit masszívabb és jobban bírja. Személyes vélemény hogy cserébe az E46 kompakt a legrondább BMW amit valaha gyártottak.
Köszönöm a részletes infót.
Egész pontosan igazából vagy a 2004 316ti Compact, bár ennek az eleje tényleg nem a legszebb, vagy a 99-es.
Bár egyik sem biztos igazabol, egyelőre úgymond csak nézelődök és próbálok a lehető legtöbb infóhoz jutni.
Mindenképpen gazdás autót szeretnék, ezért majd nem is az 5-600.000Ft-os modellek lesznek a cél.
Az nem esne nehezemre, hogy költsek rá, de úgy gondolom, hogy az logikus, ha nem akarok egy pénztemetőbe belefutni (itt egy esetleges rossz szériára gondolok, nem az elhanyagolásra)
Neked van esetleg kedvenc modelled a régi BMW-k közül, ami amellett, hogy mondjuk jól is néz ki, véleményed szerint a legigényesebb, és legmegbízhatóbb technikai szempontból?
Szerintem felejtsd el a 316i-t. BMW-nek ugyan külsőre BMW, de hosszú távon nem fogod élvezni. Gyenge és általában az olajfogyasztás is előbb lehet gond.
Nekem E90 318i-m van, de már egy 320i is jobb választás lett volna. Ezen az elején nem szabad spórolni. Ennek ellenére imádom az autóm, de 316i-t nem vennék semmiképpen.
Fenntartás: legyen tartalékod bőven a vételár felett. Nálam a teljes vezérlés és kuplung csere most esedékes. Nem csörög, nem zörög semmi, de a futott km miatt már nem lehet tovább halogatni. A gyári vezérlés szett 436.788.- Ft, a Valeo kuplung szett 347.989.- Ft. És erre jön a munkadíj, a motor- és váltóolaj, szűrők, stb. Utána persze 250 ezer km-ig ez ismét letudva, de ha olyan példányt veszel, ami elérte a csere intervallumot (és jellemzően ilyenkor adnak túl rajtuk), akkor legyen még plusz 1-1,5 milliód a nagyszervizre. Ezek mellett apróságok és egyéb komolyabb hibaforrások is lehetnek természetesen, amivel előre nem tudsz számolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!