Ne nevessetek ki, nekem tetszik a BMW e46, milyen motorral érdemes venni?
Bocsi, tényleg. Én egy közalkalmazott vagyok, sosem hallgattam mulatóst.. ha értitek mire gondolok. Nem kultúrális okai vannak, hogy tetszik, simán szép mint a CLK Merci csak abban nem férünk el 4-en ha kirándulunk. Most van lehetőségem venni egyet mert eladom a jelenlegi járművem. Dízel is opció mert sokat megyünk. Bármi szóba jöhet. Azt olvastam, hogy a 3000ccm a legmegbízhatóbb dízel.
Kollégámnak van, 1.6 benzines azt mondta alkatrész van sok, segít ha kell és még vezetni is jó, annyi zavar, hogy hátsó kerék meghajtású ez az egyetlen dolog ami miatt kicsit elbizonytalanodok.
Nem nevetünk ki, valóban egy szép és egészen időtálló megjelenése van.
Vagyis... volt. Mert sajnos a jelenlegi tulajok 90%-a "mulatóst hallgat", vagy pedig 18 évesen első autó volt, de karbantartani már nem tudta. Manapság egy jó állapotú E46 annyira ritka, hogy kimondottan nagy értéke van és egyre feljebb megy, tehát akinek ilyen van, az nem adja el. Amiket eladnak, hát én azok közül egyet sem tudnék jó szívvel ajánlani, semmilyen motorral.
Ha mindenképpen ez a vágyad, akkor mindenképpen a drágábbak között kellene keresgélni és még ha kívülről megkíméltnek is tűnik, akkor is mindenképpen vidd el állapotfelmérésre vásárlás előtt. Nézzenek át mindent alaposan. Ha nem látnak túl kirívó hibát, akkor talán jó lehet.
#1 arra utaltam, hogy nem az az ember vagyok aki reggel a házad előtt bömbölteti a zenét a kocsiból, nem az aki 140-el megy végig a városon, nem az aki lelopja a katalizátort a kocsidról.
#2 köszönöm, sajnos én is ezt látom. Pedig egy nagyon szép autó, de 3 milliót nem ér szerintem. :/ vagyis ér, de nem adok érte annyit. Cascot se köthetek rá mert 10 ev feletti :((((
Ne ülj fel a sok bugyuta mendemondának. A hátsókerék-hajtásból semmit sem fogsz észrevenni, ha normális módon, az időjárási viszonyoknak megfelelően vezetsz.
A sok felesleges infó helyett jó lenne tudni, hogy milyen célra használnád az autót, és milyen kereted van rá. 3000 köbcentis dízelt akkor szokás venni, ha Németországba ingázol, nem akkor, ha a munkahelyre kell bejárni vele. Egyébként nem igaz, hogy ez a legmegbízhatóbb motor az E46-ban. Szívesen segítek kiválasztani a konkrét motorváltozatot, csak értelmes és használható infókat írj.
Egyébként az E46 tulajok túlnyomó többsége nem dzsipó, hanem kispénzű fiatal. A dögevők már rég E60-as BMW-ket és különböző Mercedeseket hajtanak, kevesen maradtak meg a régi modelleknél.
#6
A kérdésben említett 330d és automata váltó pont rossz kombináció, mert sajnos alul lett méretezve a szóban forgó GM váltó ehhez a teljesítményhez, és mindegyik megkotlik előbb-utóbb. A felújítása meg egymillió körüli összeg.
2001-2006 közötti M47TÜD20 motoros 320d jó választás lehet, ha dízelt akarsz. Ez már nem adagolós, hanem common rail rendszer, 150 ló körüli teljesítménnyel (pontosan nem emlékszem fejből), alacsony fogyasztással. Bírja a váltó is, és akár napi használatra is alkalmas.
Ami a benzineseket illeti, ha napi használatban is lenne nálad az autó (munkába járás), akkor én az M54B22 motoros 320i-t tudom javasolni, amit 2000 és 2006 között gyártottak. Ennek még elviselhető annyira a fogyasztása, hogy se a mindennapokban, se a hosszabb utakon ne okozzon problémát a pénztárcádnak. Alternatív választás a M54B25 motoros 325i, 2001 és 2006 között gyártva, igazából majdnem ugyanaz a motor, csak magasabb a fogyasztása és egyes alkatrészek valamivel drágábbak. Benzinesek alá ZF váltók kerültek, itt lényegében nincs semmi típushiba, tartós és jó konstrukciók.
Korábbi M52 motoros példányokat én hanyagolnám a koruk miatt, mert nem tűnsz egy nagy autós szakinak, aki otthon képes nekiáll szerelgetni. M54 bonyolultabb és költségesebb rendszer, de mivel fiatalabbak, így ezt javaslom neked. Típushibájuk: szívosorban lévő DISA szelep, jeladók (mint minden régi bajornak) és érdemes odafigyelni a kartergáz-rendszerre is.
A nagyobb motoros autókat a fogyasztás miatt hanyagolnám.
Ezek alapján már tudsz szűrni Hahu-n például. Az említett 320d-nél figyeld a lóerőt is, mert évközben volt váltás és 2001-es évben fogsz találni adagolós és common rail rendszerű autókat is. Teljesítmény alapján meg tudod különböztetni.
Viszont én a helyedben manuálisat vennék, alacsonyabb lesz a fogyasztásod és ha ne adj Isten mégis történik valami a váltóval, sokkal olcsóbb a manuálist javítani.
Ha BMW-t szeretnél venni és fenntartani, akkor szerintem értékeld át az autókhoz való hozzáállásodat, mert kb. egy 12 éves picsogó kislány benyomását kelted. Ha régi német prémiumot akarsz, akkor egyrészt legyen mindig eltéve néhány százezer forintod az autóra (nem sokszor fog kelleni, de egyszer-kétszer biztosan, ami bármikor jöhet ugye), másrészt a nőies hülyeségek helyett inkább próbálj műszaki szemmel tekinteni az autóra.
BMW-t nem azért vesz az ember, hogy hagyja lefingani és vontatni kelljen rendszeresen, max ha egy elfajzott putriszökevény az illető, tehát ilyenre ne is gondolj!
Nem nevetünk ki, az E46-ot lehet tetszetős BMW-nek mondani, már akinek tetszik a korabeli BMW.
Szerintem viszont ez pont az az autó, amiből az olcsó, átlagos, kis motoros, gyengén felszerelt, sokat futott stb stb. Tehát a nem kimagasló példányokat már nem szabad megvenni. Tehát akinek van 1-2 milliója és akar egy többé-kevésbé napi használós autót, annak nem ez a jó opció. Viszont, ha van pénz és második/hobbi autónak kell, akkor lehet szemezgetni az izmosabb, youngtimer névvel illethető példányokra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!