Van olyan hogy 20-25+ éves autók "rozsdamentesek" vagy ez csak a mesében kb?
Ugye sokszor hallani hogy motor elpusztíthatatlan stb nagyon jó konstrukció, de azért reálisan nézve ha egy 20 éven felüli kocsiról beszélünk akkor rozsda lesz mindig a fő probléma, szóval hiába minden ha maga a kocsi elrohad szó szerint.
Ezért érdekesnek találom ha úgy hirdetik rozsdamentes, nagyon nehéz elképzelni hogy ne legyen valahol.
Hozzáértőket kérdezve mi a helyzet ezzel?
A mai kocsik jelentős része már jobban bírja, kevésbé málik szét a korrozió miatt.
A rozsdamentes elég raletiv dolog, vana felületi rozsda(Pl: a fűtómű alkatrészek sokszor már 3-4 évesen is roszdásnak néznek ki)
És ugye van az mikor nápolyiszeletté rohad az autó.
Igen, sok 20+ os autó van ami mondhatni rozsdamentes, amikre vigyáztak, garázsban tartották stb... Meg vannak tipusok amik jobban vannak gyárilag is a rozsda ellen kezelve.
Van egy pár hónap múlva 20 éves autóm. Egy időban sokat használtam autópályás ingázásra. De hét közben meg garázsban állt, akkor sem napi futkosós, meg városban négykerekű esernyőpótlék volt. Amikor télen is mennem kellett és sóztak, alap volt mindig az alvázmosás. Az üregvédelmet is időnként megújítottam. Az alja is kapott waxot. (Nem azt a bitumenes utólagos ragacsot.) Az alján lévő kipottyanó, kiporladó műanyag dugókat mindig gyárival pótoltam. Az utóbbi 5-6 éveben télen a latyakban egyáltalán nem használom a kocsit. Esőben is csak akkor hozom ki a garázsból, ha nagyon muszáj.
Igen, ha utcán tárolt napi szintű lótifuti autó lenne, valószínűleg rosszabb állapotban lenne. De csak azt kérdezted, hogy van-e, nem kötöttél ki egyéb feltételeket.
Pont a héten jártam alatta. A lemezeken, merevítőkön, küszöbön, ajtók alján nem látok sehol rozsdát. A kipufogócsövön (még gyári) meg a lengőkarokon (szintén gyári) van némi felületi vakrozsda, de nem olyan hogy szivaccsá lenne átrohadva az egész. Ha 20 év alatt eddig jutott, még egyszer ennyit röhögve kibír. Na meg a karoszéri a ennél már full galvanizált. Ha valahol meg is jelenik hólyagosodás, nagyon lassan terjed csak tovább. Nem olyanok ezek már mint annó az F Astrák hogy ténylge nagyon gyorsan lyukassá rohadt, ha valahol megindult.
Nekem a 22 éves pözsó volt rozsdamentesnek hirdetve, de alul persze ezen is lehetett találni felületi rozsdát.
De ezt legalább nem emelgették agyon a küszöbénél, amiért az összes ott kezd el rohadni.
Nekiállnak a fotelszerelők lecserélni a téli/nyári gumikat, aztán lövésük nincs, hol van az autójukon az emelési pont.
Bár sokszor még ott sem célszerű emelni, ha vigyázni akar valaki a kasznira, emelje valamelyik futómű elemnél, bölcsőnél pl.
"Persze az, hogy futóműelemeken megjelenik az nem annyira probléma, mert nem vékony lemez, és le lehet kezelni. Inkább a mostani kocsikkal lesz gond, mert azokat már nem úgy tervezik, hogy 20+ évet is kibírjon, mert nem ez a célja a gyártónak."
Az előtted író vagyok. Igen, plusz a futóműelemeket egyszerűen lehet cserélni, hiszen csak csavaroszva vannak. Egy merevítő, vagy küszöb ha szétrohad, az már problémásabb. Hegeszteni, akár fényezni kell. Ott meg eleve gyengébb lesz az anyag, jó eséllyen len fog annyit kibírni mint a gyári.
Szóval emiatt én sem követek el harakirit, ha egy lengőkaron kátok egy roszdapöttyöt. Szerintem nem probléma.
A másik autómat újonnan rendeltem, 6 éve. Már nem annyira új, de azért özönvíz előttinek sem mondanám. Modern autó biturbós Euro6-os motorral tele vezetéstámogató cuccokkal a kornak megfelelően. Nem hiszem hogy bármi gond lenne vele majd 20 évesen. Ezen most még sehol nincs rozsdapötty sem. De olyan szinten, hogy még a kipufogócső, vagy még a féktárcsák éle is fényes. Annak idején a 2005-ös autómmal is azt halgattam, hogy "meglátom, 10 éves korában már a bontóban lesz". "Szét fog esni, a turbó egy istenkáromlás..." "bezzeg a 90-es évek autó, azokban még volt anyag!" Stb... Aztán mégis itt van, semi baja, működik lassan 20 évesen is. Szerintem ez mindig hasonlóan volt: annak idején sokan a gőzgépet is fikázták, csak a lovaskocsi volt az isten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!