Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen érzés vezetni at mk7...

Milyen érzés vezetni at mk7 Fiestát? Kinek mennyire vált be?

Figyelt kérdés

Gondolkozom egy mk7-es Ford Fiesta (2009-2012) vásárlásán. Szerintem az árkategóriában messze a legszebb és legmodernebb hatású kisautó.


Viszont lehet elég sok hideget-meleget is olvasni róla.

Ahogy nézem az 1.25, 82 lóerős változat a legelterjettebb, így konkrétan inkább az érdekelne.


Általános kérdések, hogy:

-Problémásabb-e sokkal mint más hasonló korú autó (nyilván át lenne vizsgálva)

-Mennyire elég a 82 lóerő, városba inkább, de havi szinten országútra, dinamikusabban haladva

-Mennyire jó a hangszigetelése, országúti tempóban, 90-100kmph sebesség környékén


És ami a legjobban érdekel engem személy szerint, milyen a futómű?


Külföldi oldalakon lehet olvasni olyanokat, hogy a lépcsőről leesni kényelmesebb, mint egy mk7-es fiestát vezetni egy nem tökéletes úton😅


Tudom, hogy elég feszes és kemény a futómű, de ennyire? 2005-ös fiestát elég sokat vezettem. Tény, hogy abszolút nem jó úthibákon, hangos, megdobja a kocsit, recseg/zörög a műszerfal, semmi komfort érzet nincs benne.


De az mk7 azért csak fejlettebb, nem? Elvileg az úthibákat, kátyúkat jobban kezeli mint a korábbi modellek.

De kategóriáját tekintve, ti mit gondoltok? Nagyon élvezhetetlenül kemény a futómű, például az úthibáktól hemzsegő Budapesten, napi használatra?


Választ ha lesz, esetleg extra infókat a kocsiról amit jó tudni, azt nagyon szépen megköszönöm 🥹


Tisztában vagyok vele, hogy jobban járnék egy 1.3 Yaris-al, viszont szerintem teljesen más életérzés, mint amikor olyan autót vezet az ember, ami tetszik is neki. Valamint pénzt rákölteni is kevésbé fáj ilyenkor.



okt. 21. 14:57
 1/9 anonim ***** válasza:
Valamit jól benéztél, mert a hetes generációban már nem volt 1.25-ös motor. Az a hatosban volt utoljára. Az egy négyhengeres full büdzsé Duratec, ezeréves de roppant jó motort. A hetedig generációban már csak háromhengeres Fox motorok voltak szívók, ismertebb nevükön Ecoboost (bár csak a turbósokat hívták így, de a szívó Fox motorok full ugyanazok, csak turbó nélkül).
okt. 21. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Ah igen, biztos megkavarodtam, de írtam évszámokat, az a biztos. Sajna címet már nem tudok módosítani🥲
okt. 21. 17:43
 3/9 anonim ***** válasza:

Én meg lusta voltam elolvasni és ész nélkül válaszoltam, bocs. :D De csak hogy egy ponton legyünk és ne legyen félreértés, hetedik generáció 2017-től volt, a 2009-2012 évjárat a hatodik generáció első évei.


"Problémásabb-e sokkal mint más hasonló korú autó"

Nem, sőt... én azt mondanám, hogy kevésbé problémás, mint az átlag. Egy stabil, jó konstrukció ezzel a motorral. Régi, jól bevált platformra épül, futóműve szög egyszerű de tökéletesen végzi a dolgát, nincs telepakolva értelmetlen elektronikával ami úgyis tönkremegy és a javítását senki sem vállalja, stb. A motor pedig szintén egy régi darab, de nem véletlenül használták még ekkortájt is, megbízható és sokan szeretik. Nyilván nem hibátlan, de semmi sem az. Típushibája nem nagyon van.


"Mennyire elég a 82 lóerő"

Városba bőven, országúton még elfogadható, nyilván csodákat nem kell várni tőle, de kényelmesen lehet vele egy szabályos tempót tartani.


"Mennyire jó a hangszigetelése"

Mivelhogy olcsó városba tervezett kisautóról van szó, ezért hangszigetelésről nem nagyon lehet beszélni. Nem fogsz benne megsüketülni, de azért nem halk, hiszen tervezéskor ez nem szempont ebben a kategóriában.


Visszatérve a futóműre, ha ennyire kitértél rá te is: kemény, az biztos. Szarabb minőségű országúton nem a kényelem mintapéldánya. De mivel elvileg javarészt városban használod és csak ritkábban országúton, ezért szerintem simán együtt lehet vele élni, nem kell 500km után új vesét keresni, mert a régit szétverte a Fiesta. :D

okt. 21. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
28%
Élmény :D az :D
okt. 21. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
#4 Városba igenis az. Mocskosul szeretnek pörögni, lehet nekik kenni rendesen.
okt. 21. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Ah, már értem mi volt ami megkavart. A brit piacon az egyik facelift-et korábban új mk-nak nevezték el, tehát a 2009-12-es Fiesta bár 6-os generáció, de ők mk7-nek nevezték 😅


A fiesta amit vezettem kb 1 évig (5. gen, 2005-ös), azzal sosem az országút volt a gond, hanem inkább a városi vezetés :/

Gondolom attól is függ hol lakik az ember, de itt Pesten rémes volt.

Ugye itt elég sok a rossz út, főleg külső kerületekben, vagy síneken kéne átmenni nagy sebességgel, pl 70-el a hungárián ahol letolnak ha nem mész, de menni meg nem mindig tudsz mert tudod hogy szaltózol az üléssel együtt a kátyúkon, meg nagyon zajos is, és egyszerűen kényelmetlen volt minden vele ezek miatt, a zaj, a zörgés, a pattogás, és a vesekő kiverés :D


Nem tudom a 6. generáció mennyivel lehet kényelmesebb. De nekem egy autóban a külső és fenntarthatóság után a futómű ami nagyon megmozgat, így félek hogy csak csalódás lenne :/


Mindenképp vásárlás előtt vezetném ha ezt vennék, de valszeg nem fogok tudni erről dönteni 10 perc próbaút során.

okt. 21. 18:11
 7/9 A kérdező kommentje:

Azt elfelejtettem, hogy ahol az út jó volt, ott a 2005-ös fiestát is szerettem és jó volt vezetni. Ha erő nem is volt az 1.3-ban, de sikító motorhang igen, ami élvezetet adott 😂


(Ezért is érdekel inkább az jobban, hogy az úthibát mennyire nyeli el, mert alapból ha feszes/kemény, az nem gond, elvileg ilyen a sportosság...)

okt. 21. 18:16
 8/9 anonim válasza:

Én egy éve vezetek egy 2008-as 1.25öt, 60 lóerőset. Városban egész jó, heti egyszer megyek vele hosszabb távon, így a fogyasztás ~6,3 liter. A rövid tengelytáv és a rossz utak miatt kerüld a kátyúkat.

Nekem voltak gondok a futóművel, kellett két lengőkart meg stab pálcákat isncserélni, meg hátul kell még szilenteket is, viszont ahhoz le kell venni az egész hátsó hidat, mert csak úgy lehet cssrélni. Nekem 40 ezres mubkadíjat mondtak rá, viszont mivel import kocsi, fel kéne újítani a hidat a korrózió miatt, így nem csináltattam meg.

Sajnos én visszatekert kocsit vettem amit meg is bántam már év elején amikor kiderült, kb 2,5ször több van benne mint amit az óra mutat... váltót kellett cserélni meg kinyomó csapágyat. A motorhoz még nem nyúltam, hála bírja ez a kicsikocsi. Azért is esett erre a választás mert szoftveresen levették a teljesítményét, így bírja a blokk ezt a mérhetetlen 60 lovat :).

Felninél nem ajánlok 16osnál nagyobbat, nekem 15ös van rajta szép alufelnivel, nekem pont elég.

Típushibája van pár, ami nem a motort érinti, az ülésfűtés kapcsoló szokott tönkremenni, elvileg valami műanyag aklatrész miatt, de a bontott kapcsoló kb 20 ezer. Emellett a fűtésállítónak a műanyag fogaskereke vagy a műanyag bowdenrögzítő szokott eltörni, nekem csak előre jön a hideg-meleg, volt egy próbálkozás hogy kicseréljem, de ugyanúgy kiakadt a bowden, vagy eltört a rögzítő cucc... még szerencse hogy van a szélvédőben fűtés.

Az ülések kicsik, én 95 kiló vagyok, mindig helyezkedek benne, de egyébként jó a beltere, van két pohártartó ami luxus a H astrához képest, emellett jó a gyári aux bemenet is. Hőfokjelző nincs benne, azt a rejtett menüben tudod lecsekkolni.

Ha veszel egy példányt, mindenképp 5 ajtósat vegyél, és nagyon nézd körbe a kocsit, legyen lekövetkető előélete.

okt. 23. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
Még annyi hogy ez a fiesta másfél misitől kezdődik, nem biztos hogy megéri az árát... jó alternatíva lehet egy D corsa vagy Fiat grande punto, vagy Swift. De ezt rád bízom.
okt. 23. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!