Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen érzés vezetni at mk7...

Milyen érzés vezetni at mk7 Fiestát? Kinek mennyire vált be?

Figyelt kérdés

Gondolkozom egy mk7-es Ford Fiesta (2009-2012) vásárlásán. Szerintem az árkategóriában messze a legszebb és legmodernebb hatású kisautó.


Viszont lehet elég sok hideget-meleget is olvasni róla.

Ahogy nézem az 1.25, 82 lóerős változat a legelterjettebb, így konkrétan inkább az érdekelne.


Általános kérdések, hogy:

-Problémásabb-e sokkal mint más hasonló korú autó (nyilván át lenne vizsgálva)

-Mennyire elég a 82 lóerő, városba inkább, de havi szinten országútra, dinamikusabban haladva

-Mennyire jó a hangszigetelése, országúti tempóban, 90-100kmph sebesség környékén


És ami a legjobban érdekel engem személy szerint, milyen a futómű?


Külföldi oldalakon lehet olvasni olyanokat, hogy a lépcsőről leesni kényelmesebb, mint egy mk7-es fiestát vezetni egy nem tökéletes úton😅


Tudom, hogy elég feszes és kemény a futómű, de ennyire? 2005-ös fiestát elég sokat vezettem. Tény, hogy abszolút nem jó úthibákon, hangos, megdobja a kocsit, recseg/zörög a műszerfal, semmi komfort érzet nincs benne.


De az mk7 azért csak fejlettebb, nem? Elvileg az úthibákat, kátyúkat jobban kezeli mint a korábbi modellek.

De kategóriáját tekintve, ti mit gondoltok? Nagyon élvezhetetlenül kemény a futómű, például az úthibáktól hemzsegő Budapesten, napi használatra?


Választ ha lesz, esetleg extra infókat a kocsiról amit jó tudni, azt nagyon szépen megköszönöm 🥹


Tisztában vagyok vele, hogy jobban járnék egy 1.3 Yaris-al, viszont szerintem teljesen más életérzés, mint amikor olyan autót vezet az ember, ami tetszik is neki. Valamint pénzt rákölteni is kevésbé fáj ilyenkor.



ma 14:57
 1/7 anonim ***** válasza:
Valamit jól benéztél, mert a hetes generációban már nem volt 1.25-ös motor. Az a hatosban volt utoljára. Az egy négyhengeres full büdzsé Duratec, ezeréves de roppant jó motort. A hetedig generációban már csak háromhengeres Fox motorok voltak szívók, ismertebb nevükön Ecoboost (bár csak a turbósokat hívták így, de a szívó Fox motorok full ugyanazok, csak turbó nélkül).
ma 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Ah igen, biztos megkavarodtam, de írtam évszámokat, az a biztos. Sajna címet már nem tudok módosítani🥲
ma 17:43
 3/7 anonim ***** válasza:

Én meg lusta voltam elolvasni és ész nélkül válaszoltam, bocs. :D De csak hogy egy ponton legyünk és ne legyen félreértés, hetedik generáció 2017-től volt, a 2009-2012 évjárat a hatodik generáció első évei.


"Problémásabb-e sokkal mint más hasonló korú autó"

Nem, sőt... én azt mondanám, hogy kevésbé problémás, mint az átlag. Egy stabil, jó konstrukció ezzel a motorral. Régi, jól bevált platformra épül, futóműve szög egyszerű de tökéletesen végzi a dolgát, nincs telepakolva értelmetlen elektronikával ami úgyis tönkremegy és a javítását senki sem vállalja, stb. A motor pedig szintén egy régi darab, de nem véletlenül használták még ekkortájt is, megbízható és sokan szeretik. Nyilván nem hibátlan, de semmi sem az. Típushibája nem nagyon van.


"Mennyire elég a 82 lóerő"

Városba bőven, országúton még elfogadható, nyilván csodákat nem kell várni tőle, de kényelmesen lehet vele egy szabályos tempót tartani.


"Mennyire jó a hangszigetelése"

Mivelhogy olcsó városba tervezett kisautóról van szó, ezért hangszigetelésről nem nagyon lehet beszélni. Nem fogsz benne megsüketülni, de azért nem halk, hiszen tervezéskor ez nem szempont ebben a kategóriában.


Visszatérve a futóműre, ha ennyire kitértél rá te is: kemény, az biztos. Szarabb minőségű országúton nem a kényelem mintapéldánya. De mivel elvileg javarészt városban használod és csak ritkábban országúton, ezért szerintem simán együtt lehet vele élni, nem kell 500km után új vesét keresni, mert a régit szétverte a Fiesta. :D

ma 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
28%
Élmény :D az :D
ma 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
#4 Városba igenis az. Mocskosul szeretnek pörögni, lehet nekik kenni rendesen.
ma 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Ah, már értem mi volt ami megkavart. A brit piacon az egyik facelift-et korábban új mk-nak nevezték el, tehát a 2009-12-es Fiesta bár 6-os generáció, de ők mk7-nek nevezték 😅


A fiesta amit vezettem kb 1 évig (5. gen, 2005-ös), azzal sosem az országút volt a gond, hanem inkább a városi vezetés :/

Gondolom attól is függ hol lakik az ember, de itt Pesten rémes volt.

Ugye itt elég sok a rossz út, főleg külső kerületekben, vagy síneken kéne átmenni nagy sebességgel, pl 70-el a hungárián ahol letolnak ha nem mész, de menni meg nem mindig tudsz mert tudod hogy szaltózol az üléssel együtt a kátyúkon, meg nagyon zajos is, és egyszerűen kényelmetlen volt minden vele ezek miatt, a zaj, a zörgés, a pattogás, és a vesekő kiverés :D


Nem tudom a 6. generáció mennyivel lehet kényelmesebb. De nekem egy autóban a külső és fenntarthatóság után a futómű ami nagyon megmozgat, így félek hogy csak csalódás lenne :/


Mindenképp vásárlás előtt vezetném ha ezt vennék, de valszeg nem fogok tudni erről dönteni 10 perc próbaút során.

ma 18:11
 7/7 A kérdező kommentje:

Azt elfelejtettem, hogy ahol az út jó volt, ott a 2005-ös fiestát is szerettem és jó volt vezetni. Ha erő nem is volt az 1.3-ban, de sikító motorhang igen, ami élvezetet adott 😂


(Ezért is érdekel inkább az jobban, hogy az úthibát mennyire nyeli el, mert alapból ha feszes/kemény, az nem gond, elvileg ilyen a sportosság...)

ma 18:16

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!