Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem érzem, hol van a teherautó...

Nem érzem, hol van a teherautó hátulja, hogyan javithatnék ezen?

Figyelt kérdés
C jogsit csinálom, nemsokára rutin vizsga. A feladatok többsége jól mennek, autót 300e km vezettem már, viszont ami nehézség nekem, hogy egyáltalán nem látom/érzem hogy hol van a teherautó hátulja, hogy mennyi hely van még. Fél méter vagy egy méter ?! Bal hátra tolatás is nehézkesen megy amikor úgy kell beállni hogy jobb oldalon legyek 50 cm-re a rámpától. Egyszerűen nem látom a hátsó kerekeket a tükörben, a széles felépítmény sokat takar. Úgy érzem vakon rólatok.. :/ Hogyan tudnék ebben ügyes lenni!? Az oktató egy paraszt, inkább nem említem neki, mert nem lennék előrébb vele.

okt. 19. 19:11
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

"Bal hátra tolatás is nehézkesen megy amikor úgy kell beállni hogy jobb oldalon legyek 50 cm-re a rámpától. "

Ezt nem értem hogyan gondolod, mert rampára ha rátolatunk ott egyforma távra kell legyen mindkét oldal.

Vagy te másra gondolsz ami nem rampa?

De ez a tolatás nem fog egyik napról a másikr asikerülni, elég sok gyakorlás kell.

Na meg ha annyit már vezettél ott is lehetett volna szokatni magad a tükörből való tolatásra.

okt. 20. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:

Arra gondolok, amikor bal hátra tolatunk és a teherautó jobb oldala 50-cm belül legyen a rámpától. Tehát nem középre tolatunk hanem a rámpa egyik oldalához.

És amikor balra hátra tolatok, úgy érzem fogalmam sincs hogy mennyi hely van még a jobb hátulja és a rámpa között. Tehát vakon vezetek hátra és nem igazán tudom hogy mikor szedjem alá. Támpontok vannak, de a vizsga idegen helyen lesz és a valóságban sem lehet “csalni”.

okt. 20. 09:44
 13/19 Beviz Elek ***** válasza:

#11

C rutinon van amikor valami mellé kell állni, azt szimulálva hogy oldalról pakolnak.


#12

Ha azon az oldalon van a rámpa amelyik oldalra tolatsz akkor könnyű, eltekered a kormányt és a kanyarodás közben az oldaltávolság változásából látod hogy kb hol van a kerék, mennyire kell tekerni a kormányt stb. Ha balra tolatsz de jobboldalon lesz a rámpa akkor elsőre sehogy ne akarj betolatni, a hátsó tengelyen való túlnyúlás miatt rizikózod hogy a jobb hátsó sarokkal megütsz valamit. Elsőre tolass be biztonságos távolságra, utána menj előre és igazíts rá.

okt. 20. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

De ha úgy kell oda állni hogy a jobb oldala legyen párhuzamos a rampával akkor azt is a tükörből kell megoldani.

Persze ehhez kell egy kis gyakorlat hogy a tükör mennyit kicsinyít és hogy kell viszonyítani.

Én sokat jártam rampára de így sose rakodtam, csak balról vagy hátulról kell rakodni.

okt. 20. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:
13-as köszönöm a választ! :)
okt. 20. 10:26
 16/19 anonim ***** válasza:
Ez amit te mondasz hogy érezd hol a hátulja olyan öt év gyakorlat után fog először előjönni. Szóval ezt ne pár hónap alatt a vizsgáig akard elérni. Addig használj támpontokat ahogy a többiek írják.
okt. 20. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
okt. 20. 11:23
 18/19 anonim ***** válasza:

Szia kedves kérdező!


Én egy 2002-es 10.5 tonnás "pofozó" váltós Ivecoval tanultam és vizsgáztam 2,5 éve. Nálunk megvoltak az úgymond "trükkök" a rutinpályánál. Például a repedések az aszfalton, jelölések, bóják stb és mondta az oktató, hogy finom kuplunggal ezeknél a jelzéseknél kell forgatni a kormányt, és "tökéletesre" sikerül megcsinálni a manóvert. De természetesen szabadon is gyakoroltunk kanyarogtunk és vezettünk a rutinpályán, hogy mindenképpen ráérezzünk a tömegre, magasságra, szélességre és a hosszúságra, és ami talán a legfontosabb, a légfékre.


Autó függő, de vannak olyan típusok, amiknél be tudod úgy állítani a tükröt, hogy lássad ha csak egy picit is, de a hátsó kerék a tükörben látható legyen. Egyébként ha már megmozdítod az autót hátramenetben valamerre, akkor a tükörből látni kell a hátsó kereket. Ha a felépítmény olyan, akkor necces, akkor rá kell érezni és belőni "érzésre" az autó hátulját. De ez csak úgy megy hogyha gyakorlod, másképp nem. Mondjuk segítség lehet, hogy a tanpályán teljesen hátratolatni mondjuk egy fal / kerítés elé olyan 50 cm távolságra. És akkor a tükörből is rálátsz, hogy mennyi az annyi. Egy jó párszor megcsinálod, és menni fog az. Megcsinálod a kötelező 3 feladatot, utána még valamit és teljesen hátra tolatsz. Mondjad bátran az oktatónak, hogy neked szükséged lenne erre.


Azért ezt cáfolnám, hogy 5 év gyakorlat kell hozzá hogy ráérezz egy teherautó hátuljára. Főleg úgy, hogy akár napizós akár nemzetközi munkát csinál a sofőr, minden nap fog tolatni, szóval ez a kijelentés önmagában véve hülyeség. Már a rutinpályán is kijön az, hogy valakinek van-e érzéke hozzá, vagy nincs.


De én sem voltam tökéletes, így inkább azt mondanám, hogy van akinek több idő kell majd hozzá, míg rá érez. Minél többször csinálod ezeket a + feladatokat a rutinhoz, annál jobban fog menni.


Egyébként ez a 3 × 2 óra + a rutin vizsga egy vicc. Ez csak arra van, hogy megtanuld ezalatt a 6 óra alatt forgatni a teherautót a rutinpályán. Bárhogyan is van, 99,9%-ban mindig szokott sikerülni elsőre mindenkinek. DE! Ha nem vagy biztos magadban, akkor vegyél plusz órákat. Mert mindenki csak annyit mond saját magáról, hogy elsőre sikerült a rutin vizsga. Mondjuk az nem mindegy, hogy a kötelező 6 óra után, vagy mondjuk 10 óra után. Nincs ebben semmi szégyen.


Már most forgalmi vezetésből is 15 óra van csak, nem pedig 30 óra, mint nekem 2,5 éve. Szerintem ez így nem jó, na mindegy.

okt. 20. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:
Köszönöm! Sajnos az én oktatóm nem ennyire alapos, és a stílusa is bosszantó.
okt. 21. 09:38
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!