Fogyasztás csökkenhet (pénztárcaügyileg) érezhető mértékben, ha 80 helyett legfeljebb 70-nel halad egy kamion, és nincs teljesen (30 meg 40 tonnákkal) megrakodva, maximum 5-10 tonná(ka)t szállít? Áru "kiterjedés" van, súly viszont... Befejezés lent!
Azaz áru "kiterjedés" van, súly viszont nem olyan sok.
Ilyen esetben (1/5 város, 4/5 országút) mennyi lehet egy 2002-2009 között gyártott (és várhatóan) erősen használt kamion fogyasztása, ha telente pihen a szerelvény, vagyis tavasztól őszig megy?
Ki lehet hozni és tartani 17-20 litert így? Vagy ennyire mélyre nem fog lemenni soha egy kamion fogyasztása?
Direkt nem írsz konkrétumokat, de vársz konkrét választ?
Van egy képlet rá, hogy a felépítmény, teljesítmény meg kismillió dolog függvényében, hogyan kell meghatározni a fogyasztást, ami elszámolható. Ha fuvaroznál akkor a könyvelőd ebben tud segíteni szerintem, az jó kiindulási alap lesz. A valóság annál kevesebb.
Egyébként értelemszerűen csökkenni fog a fogyasztás. Más kérdés, hogy van-e olyan fuvar, ahol azt mondja a megbízó, hogy ráér később érkezni.
Miért gondolod hogy ha télen pihen akkor kevesebb a fogyasztás.
Még üresen is megeszi azt amit írtál a 20 l.
De ha 70-el megy még inkább többet eszik, mert nem pörög rendesen a motor és csak erőlködik, vagy ha egy fokozatot vissza kapcsol hogy ne erőlködjön akkor meg megint többet fog enni.
" erősen használt kamion " ez annyit jelent talán hogy egy elhanyagolt szar állapotban levő.
Egy 20 éve gyártott kamion még ha rendben van is, akkor is megeszi minimum a 30 litert.
A 20 éves kamion nem csak ez miatt nem jó, hanem mivel euró 3, így még egyszer annyi út adót kell fizetni mint az euró 6-nak.
Ami kb 50-60 ft km-enként plusz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!