Budapesten hol érdemes a C kategóriát elkezdeni?
Melyik autós iskolát tudnátok ajánlani? Azon belül melyik oktatót, aki nem üvölt, és aki jól felkészít?
A Másik kérdésem, milyen hosszú lehet most egy ilyen tanfolyam?
Szia.
Én csak a jogosítványhoz fogok hozzászólni, mivel nem Budapesti vagyok.
A C kategóriánál már fele annyi óraszám van, mint a B kategóriánál. Tehát 30 volt a B-nél, a C-nél 15 óra a forgalmi vezetés.
Először kezdesz egy KRESZ tanfolyammal, majd vizsgázol belőle. Utána mész RUTIN tanfolyamra, majd vizsgázol belőle. A KRESZ-t E-learningen javaslom, sokkal gyorsabb és kényelmesebb mint a tantermi oktatás.
A KRESZ vizsgád ahogy megvan, mehetsz rögtön RUTIN-ra. Ez 3 alkalom, a 4-ik pedig a vizsga. Még kb 2 - 2,5 éve (nekem még akkor volt) volt egy ún. Biztonság és Üzemeltetetés tanfolyam és vizsga, azaz röviden BÜ. Ez már egybe van a RUTIN vizsgával. Azt hiszem olyan 8-10 tétel van, amit be kell magolni, és ha kihúzod, akkor el kell tudni mondani / mutatni a teherautón a folyamatot a gyakorlatban.
Ha megvagy az elméletből, akkor utána jön a RUTIN vizsgának a vezetési része a tanpályán.
3 kötelező feladat van. Ezek sorrendben így néznek ki:
1: Elindulás (2-3 sebességi fokozatban, teherautótól függően), gyorsítás egyenes szakaszon 30-35km/h-ig (felkapcsolás 4-5-ik sebességi fokozatban), nedves úton olyan 20-25km/h-ig, majd intenzív fékezéssel megállás a vonal / bója előtt / mellett (Rutinpálya kialakítás függő. Általában vonal szokott lenni). (A legjobb, ha egyenletesen nyomod a féket, tehát nem pumpálod. De ezt úgy is elmondja az oktató. Irányjelzést, rögzítést stb.)
2: Az első feladatot követően TOLATÁS hátra ugyanezen az egyenes nyomvonalon, szakaszon kb 20 métert. Padkát, szegélyt, bóját stb érinteni természetesen nem lehet. Lassan hátrafelé tolatva kuplungot felengedve folyamatosan nézni a külső tükröket.
3: Elindulás ismét, ezúttal 1-2 sebességi fokozatban, szlalom feladat következik a bóják között. Irányjelzőt csak az elindulásnál kell használni, a bóják között ingázva már nem kell. A lényeg itt is annyi, hogy korrigálás nélkül, tehát kuplung, fék, gáz nélkül kell végig csinálni az egészet anélkül, hogy bármit érintenél.
A végén fél slégan kell (talán) 30-50cm-en belül (oktató úgyis elmondja) megállni a bója előtt úgy, hogy lehetőség szerint a bója a teherautó közepénél helyezkedjen el szintén úgy, hogy hozzáérnél.
Ezután hátramenet, egyenesbe hozod a teherautót, és megcsinálod azt az egy plusz feladatot amit húztál, vagy amit a vizsgabiztos kér. Ez lehet:
- Jobbra hátra
- Balra hátra
- Saroktolatás
- Jobbra előre
- Balra előre
stb stb.
És ennyi a rutin vizsga.
Utána pedig mehetsz a forgalomba, a 15 óra általában gyorsan lemegy. Nekem most busznál 20 óra meglévő C kategóriával.
Ja, még annyi, hogy először menj el orvosira. Szükséged lesz egy EÜ 2-es orvosi alkalmasságira. Ez a jogsiban 102-es kódot jelent. Ez kell ahhoz, hogy hivatásos jogosítványod, kategóriád legyen. Ezt 5 évente kell újítani a háziorvossal.
Ennek a díja hatósági ár, tehát kb olyan 10.000Ft amit a dokinak kell kifizetni.
Javaslom azt is, hogy először menj el PÁV vizsgára. PÁV 3-ra, de mégjobb ha rögtön PÁV 2-re mész. És csak azután kezdd el a jogosítványt megelőzve azt, hogy ne adj isten nem sikerülne akár az orvosi akár a páv, és így megspórolod magadnak az időt és a pénzt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!