Na most akkor a dízel vagy a benzin húz alulról jobban?
Sokáig nem szerettem a dízelt egyáltalán. Amin tanultam vezetni az is dízel volt és nagyon lomha. Ezenkívül volt még régi Merci ami szívódízel volt, régi Opel, régi dízeles kisbusz amit vezettem és egyik se ment jól.
Aztán kezeim közé került egy kölcsönautó ami 1.4 Tdci volt. Nem sok reményt fűztem hozzá mivel papíron a 70 LE-s sincs de meglepetésemre elég jól ment, jobban mint egy 1.4 benzines 75-80 loerővel. Alacsony fordulatszámon is jól húzott és úgy előzgettem mint előtte soha :D nem kellett visszaváltogatni.
A motor karakterisztikájától függ, hogy melyik húz jobban. Meg kell nézni a teljesítmény és a nyomatékgörbét, és abból máris látszik.
Az a baj, hogy itt a GYIK-en a turbódízelt hasonlítgatják a szívóbenzinhez. Az 1.9tádé jobban fog húzni alulról, de ugye van egy olyan találmány, hogy sebességváltó, és akkor máris a szívóbenzin a jobb. Még akkor is, ha alacsonyabb a köbcenti. Az 1.9tádé kb. az átlag 1.6 szívóbenzinnel van egy szinten, de vannak olyan 1.6 szívóbenzinesek, amik simán odavernek neki. Ha pedig turbót rakunk a benzinesre, akkor már egy 1.2-es is többet tud, mint az 1.9tádé.
Na ja, tényleg legtöbbször a turbo dízel van a szívó benyával hasonlítva. De hogy szemléltessük akkor ezt számokkal is, hogy az 1.6 szívó jobban gyorsul hasonló autók esetén csak a nyomaték lesz több az 1.9tádé-ben. Tehát jelen esetben golf 4 1.6/golf 4 1.9tdi
1.6
Végsebesség 192 km/h
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 10,5 s
Maximális forgatónyomaték 148 Nm
Maximális teljesítmény 77 kW, 105 LE
1.9tdi
Végsebesség 180 km/h
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 12,6 s
Maximális forgatónyomaték 210 Nm
Maximális teljesítmény 66 kW, 90 LE
A fentieken túl, a váltóáttételezésen is múlik. Eddig valamilyen általam nem ismert okból minden dízel autóm 1-es fokozata borzasztó rövid volt. A többi fokozat meg jóval hosszabb. Nagyon hamar leforogja az 1-est. Már vonyít a motor, de az autó jó ha 10-zel megy. Aztán jön a 2-es és a hirtelen meglódulás. Nem tudom ez miért így van, de sok autón megfigyeltem már.
#16, a számokon túl a motor karakterisztikáját is meg kellene nézni. Oké, ha verseny van és tiltásig kihúzatod a benzinest, akkor valóban nyer 2 mp-et. De ha olyan összehasonlítás lenne a cél, hogy átlagos utcai szituációt szimuláljunk, azaz 2000-3000-es fordulat között kapcsolgatva átlagosan gyorsítsunk, akkor a dízel fog nyerni. Normál használatnál a mindennapokban te hol váltasz inkább? 3000 körül, vagy 6000-nél?
3000-nél azért már egy 1.6 szívó elég jól húz. Persze ha a gyorsulás a cél, akkor ki kell húzatni.
Azt se felejtsük el, hogy míg az ilyen 2liter körüli tádék teljesítménye 90-110le között van, a szívóbenzineknél ott vannak a változó szelepvezérléses motorok, ahol 1.6ból azért ilyen 120-160le-ket kihozták már a 80-as évek végén, 90-es évek elején.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!