Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Na most akkor a dízel vagy a...

Na most akkor a dízel vagy a benzin húz alulról jobban?

Figyelt kérdés
Nézzétek el nekem ,friss jogsim van. Szóval vezettem egy 1248cm³-s dízel.Peugeot-t (ugyebár ez egy Fiat multijet motor). Sajnos vagy nem ,egyre több az autó, nyilván dugóval jár. A körforgalom előtt egyesben araszoltam alapjáraton (pff kb 800-900rpm) ,majd mikor én következtem tövig beletapostam a gázba. Volt bőven hely ,hogy beugorjak,de nem akartam tötymörögni ,de sajnos az autó nem így gondolta. Szépen komótosan megindult,majd a körforgalom közepén kb 1500-s rpm-en indult meg. Idáig súlyos másodpercek teltek el. Kb 2 ,de abban az esetben soknak tűnt. Nem tudtam mire vélni,mi tartott idáig. 5-el ha mentem . Aztán kíváncsiságból beültem kollégám szívó benzines autójába. Ez 1242 cm³ . A két autó méreteit tekintve szinte megegyező,illetve súlyra is. Kipróbáltam ugyanezt,1-esben alapjáraton kb 600-700as rpm és ez már instant a gázpedál megnyomása után megugrott mint a franc.
okt. 15. 20:49
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
100%
Egy szívó dízel igen.
okt. 15. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
1.6-1.8 alatt se a benzines se a dízel nem lesz hű de erős.
okt. 15. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
100%
12-es! Kivéve ha kihegyezett a motor és könnyű a bódé.
okt. 15. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
100%

Sokáig nem szerettem a dízelt egyáltalán. Amin tanultam vezetni az is dízel volt és nagyon lomha. Ezenkívül volt még régi Merci ami szívódízel volt, régi Opel, régi dízeles kisbusz amit vezettem és egyik se ment jól.

Aztán kezeim közé került egy kölcsönautó ami 1.4 Tdci volt. Nem sok reményt fűztem hozzá mivel papíron a 70 LE-s sincs de meglepetésemre elég jól ment, jobban mint egy 1.4 benzines 75-80 loerővel. Alacsony fordulatszámon is jól húzott és úgy előzgettem mint előtte soha :D nem kellett visszaváltogatni.

okt. 16. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
67%

A motor karakterisztikájától függ, hogy melyik húz jobban. Meg kell nézni a teljesítmény és a nyomatékgörbét, és abból máris látszik.


Az a baj, hogy itt a GYIK-en a turbódízelt hasonlítgatják a szívóbenzinhez. Az 1.9tádé jobban fog húzni alulról, de ugye van egy olyan találmány, hogy sebességváltó, és akkor máris a szívóbenzin a jobb. Még akkor is, ha alacsonyabb a köbcenti. Az 1.9tádé kb. az átlag 1.6 szívóbenzinnel van egy szinten, de vannak olyan 1.6 szívóbenzinesek, amik simán odavernek neki. Ha pedig turbót rakunk a benzinesre, akkor már egy 1.2-es is többet tud, mint az 1.9tádé.

okt. 16. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
44%

Na ja, tényleg legtöbbször a turbo dízel van a szívó benyával hasonlítva. De hogy szemléltessük akkor ezt számokkal is, hogy az 1.6 szívó jobban gyorsul hasonló autók esetén csak a nyomaték lesz több az 1.9tádé-ben. Tehát jelen esetben golf 4 1.6/golf 4 1.9tdi


1.6


Végsebesség 192 km/h

Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 10,5 s

Maximális forgatónyomaték 148 Nm

Maximális teljesítmény 77 kW, 105 LE


1.9tdi


Végsebesség 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 12,6 s

Maximális forgatónyomaték 210 Nm

Maximális teljesítmény 66 kW, 90 LE


[link]


[link]

okt. 16. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
100%

A fentieken túl, a váltóáttételezésen is múlik. Eddig valamilyen általam nem ismert okból minden dízel autóm 1-es fokozata borzasztó rövid volt. A többi fokozat meg jóval hosszabb. Nagyon hamar leforogja az 1-est. Már vonyít a motor, de az autó jó ha 10-zel megy. Aztán jön a 2-es és a hirtelen meglódulás. Nem tudom ez miért így van, de sok autón megfigyeltem már.

#16, a számokon túl a motor karakterisztikáját is meg kellene nézni. Oké, ha verseny van és tiltásig kihúzatod a benzinest, akkor valóban nyer 2 mp-et. De ha olyan összehasonlítás lenne a cél, hogy átlagos utcai szituációt szimuláljunk, azaz 2000-3000-es fordulat között kapcsolgatva átlagosan gyorsítsunk, akkor a dízel fog nyerni. Normál használatnál a mindennapokban te hol váltasz inkább? 3000 körül, vagy 6000-nél?

okt. 16. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
25%

3000-nél azért már egy 1.6 szívó elég jól húz. Persze ha a gyorsulás a cél, akkor ki kell húzatni.

Azt se felejtsük el, hogy míg az ilyen 2liter körüli tádék teljesítménye 90-110le között van, a szívóbenzineknél ott vannak a változó szelepvezérléses motorok, ahol 1.6ból azért ilyen 120-160le-ket kihozták már a 80-as évek végén, 90-es évek elején.

okt. 16. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:
74%
Na tehát, amin múlik a gyorsulás a teljesítmény/tömegarány, váltó áttételezés, motorkarakterisztika, meg az is hogy pontosan milyen erőforrás, milyen turbó vagy szívó, euro besorolás(és még ezen belül is sok tényező) valamint egy bizonyos sebesség után pedig az aerodinamika is. Nekem a szívó benzinben elég hosszúak a fokozatok, tehát 1-es picivel 50 felett tilt, 2-es pedig picivel óra szerint 100-után tilt, de NORMÁL esetben nem így használják az emberek se a benzinest és se a dízelest, mert anélkül is eltudsz dinamikusan indulni, hogy teljesen kinyomnád a szemét. Felesleges átlagos utcai szituációt szimulálni, mivel amúgy is az utcán vezetünk utcai körülmények között. A szívó benzines ott kel életre, ahol a dízel már elfogy. Normál esetben 3ezernél váltok, előzésnél pedig 4-5ezerig van kiforgatva, de volt már 6ezerig is, ez szituáció függő. Alul nyilván jobban húz a dízel. MÁR MINT A TURBO DÍZEL! mert mondjuk egy 1.9sdi nem igazán fog neked dinamikusan megindulni.(Talán ezért is lenne érdemes a turbosat a turbossal hasonlítani, szívót meg a szívóval na mind1) Tehát a turbo dízelnél már egész alacsonyan rendelkezésedre áll a max nyomaték/max lóerő a szívó benyánál pedig általában 4ezernél a max nyomték és olyan 6 ezer körül a max lóerő(amire ritkán van szükséged, de az előfordulhat :D). Volt már rá példa, még régebben hogy már láttam a visszapillantóban jön az 1.9tdi(de nagyon jön), pont kifelé tartottunk egy faluból, ami után hosszú egyenes jön. Szóval el is kezdtem nyomni neki rendesen, végig ott volt a pics@mban, nem sokkal hogy kiértünk már óra szerint 170-nél jártam(tunk), de akkor sem tudott rám előzni, pedig ez csak egy 1.5benya. Ez pedig két dolgot jelent, az egyik hogy ez egy nettó f@szság volt, mert baleset veszélyes(és már nem így vezetek, nagyon is figyelek a szabályokra) a másik, hogy a szívó benzines turbo nélkül is használható. NEM, NEM verseny autó, de használható, akár hosszú, akár rövidebb távon és még egyszerű is, ezért is van ez. Mint ahogy orbán bazsi mondta, az lett ami lett :D
okt. 16. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:
58%

Ott a pont 18-as!


Ez 1.6 szívó.... Jó mondjuk egy kicsit reszeltek rajta :D


[link]

okt. 16. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!