Na most akkor a dízel vagy a benzin húz alulról jobban?
Figyelt kérdés
Nézzétek el nekem ,friss jogsim van. Szóval vezettem egy 1248cm³-s dízel.Peugeot-t (ugyebár ez egy Fiat multijet motor). Sajnos vagy nem ,egyre több az autó, nyilván dugóval jár. A körforgalom előtt egyesben araszoltam alapjáraton (pff kb 800-900rpm) ,majd mikor én következtem tövig beletapostam a gázba. Volt bőven hely ,hogy beugorjak,de nem akartam tötymörögni ,de sajnos az autó nem így gondolta. Szépen komótosan megindult,majd a körforgalom közepén kb 1500-s rpm-en indult meg. Idáig súlyos másodpercek teltek el. Kb 2 ,de abban az esetben soknak tűnt. Nem tudtam mire vélni,mi tartott idáig. 5-el ha mentem . Aztán kíváncsiságból beültem kollégám szívó benzines autójába. Ez 1242 cm³ . A két autó méreteit tekintve szinte megegyező,illetve súlyra is. Kipróbáltam ugyanezt,1-esben alapjáraton kb 600-700as rpm és ez már instant a gázpedál megnyomása után megugrott mint a franc.okt. 15. 20:49
1/27 A kérdező kommentje:
Illetve azt kifelejtettem, hogy ha ez a turbó miatt van ,akkor egy pl 1,2-es turbó benzines is így viselkedik? Turbó hatás alatt halott?
okt. 15. 20:51
2/27 anonim válasza:
Az sem mindegy hogy turbóval szerelt-e vagy sem, sokat dob rajta.
3/27 anonim válasza:
Amúgy a dízel. De a kocsival is lehetett gond. Van még több befolyásoló tényező is. Az egyikben könnyebb a másikban pedig nehezebb a kuplung. Az sem mindegy, hogy hol kezd el "fogni", mert itt is vannak jelentős eltérések. Meg van amelyikben hosszabbak az áttételek és olyankor egy picit több idő elindulni 1-esben.
4/27 A kérdező kommentje:
1esben volt az autó és ment alapjáraton. Csak a gázpedált nyomtam be tövig.
okt. 15. 21:12
5/27 A kérdező kommentje:
A dízel turbós
okt. 15. 21:14
7/27 A kérdező kommentje:
Nem is versenyzés volt a cél. Illetve a benzines oldalon se volt nagyobb a méret
okt. 15. 21:36
8/27 anonim válasza:
Az 1.3 multijet nem egy tipikus diesel, pörgetni kell mint egy benzinest.
9/27 anonim válasza:
A dízel akkor húz, ha megy a turbó. Az pedig sok autónál csak 1500-2000 fordulatszám között kapcsol ténylegesen. Előtte kvázi szívódízel üzemmód van, ami természetesen lomha, mint a fene.
A kis szívóbenzines motorok jellemzője pedig, hogy az alsó tartományban képesek pörgősen menni.
De azt hogy melyik húz jobban, nem városi tempónál szokás tesztelni...
10/27 A kérdező kommentje:
Ah , szóval egy 1,3as szívó dízel minden tartományban ilyen lomha lenne?
okt. 15. 21:54
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!