Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sportautók tartósabbak a...

Sportautók tartósabbak a középkategóriás kocsiknál, ha soha nem száguldunk velük?

Figyelt kérdés

Képzeljünk el 3 versenyt képzeletben 3 autó között, legyen A B C autó:

A autó egy olcsó városi kisautó pl Suzuki Swift

B valamilyen autópályázásra sokak által használt BMW

C egy Ferrari.


Az 1. verseny szabályai (városi teszt):

A 3 autó menjen forgalomban folyamatosan a Nagykörúton betartva a kreszt (50 km/h, piros lámpa, gyalogos elengedése stb) felvéve a forgalom ritmusát egészen addig, amíg el nem romlik. Forgalmi okon kívüli megállás csak tankolás, x óránként sofőrcsere, illetve a használati útmutatóban előírt karbantartások elvégzésére (pl olajcsere). Vesztes az, amelyikhez hamarabb ki kell hívni az autómentőt, győztes pedig az amelyik legtovább bírja.


2. verseny szabályai (autópálya teszt):

Ugyanaz, mint az 1.-nél annyi különbségge, hogy el és vissza megyünk folyamatosan az M3-on a 130-at betartva sportautónál tilos a padlógáz, csak a forgalomban megszokott gyorsulással gyorsítható (1. versenynél is)


3. verseny szabályai (versenypálya teszt):

Hungaroringen körözgetünk a jármű maximális teljesítőképességeinek határán egészen addig amíg el nem romlik (itt is érvényesek a karbantartási, tankolási és sofőrcsere szabályok) A pályán elfoglalt hely itt sem számít, hanem az, hogy melyiknek kell hamarabb kiállnia műszaki probléma miatt.


Mindhárom versenynél az autók mozgásban töltött ideje számít, megtett távolság és a fent részletezett megállások ideje nem számít és mindhárom autó 0 kilométeresen frissen a szalonból van, így előző használatból eredő kopás nem befolyásolja a versenyt és tegyük fel egyik sofőr sem töri össze és nem játszik rá azzal, direkt lassan megy 80 km/h kamion mögött.


Mi lenne a versenyek kimenetele?


ma 14:48
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
85%
Egyértelmű, hogy az egyszerű japán szívó benzines nyer mindig. Kevés alkatrész, jól megtervezve. Nem sok minden tud elromlani rajta. A teljesítményre és vezetési élményre optimalizált autóknál ezek a tartósság rovására mennek, így 1-200 ezer km után lehet őket csapágyazni, turbót cserélni, motort felújítani, mert egyszerűen nem a tartósság a fontos náluk.
ma 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Szerinted minden bmw-be meg ferrariba ugyan olyan motor van? Mert nagyon nem és ez így elég tág fogalom. De például a swift is lehet ezres 3hengeres, központi befecskendezéses 1db injektorral, meg lehet újabb 1.2-es swift is közvetlen befecskendezéssel 8db injektorral. Valamint az euro normák miatt is jelenetős eltérések vannak.
ma 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
#2: Bevallom jogsim nincs, ezért is nem konketizáltam, csak kiváncsi vagyok tartósság szempontjából melyik a jobb átlagban (olcsó autó, középkategória vagy sportkocsi).
ma 15:24
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
#3 Nincs olyan hogy jobb az autóknál. Miben jobb? Teljesítményben? Egyszerűségben? Vezetési élményben? Olcsón fenntarthatóságban? Csak mert ezek mind nem lehetnek együtt, mivel pl. a teljesítmény a tartósság rovására megy, szóval nem lehet egyszerre tartós és kellemesen erős is. Valaki azt mondja azta de jó, megy mint állat, ez kell nekem és megéri a motorfelújítást 200 ezer km-nél. Valakinek meg az a fontos, hogy minél kevesebbet kelljen az autóra költeni, ezért a szívó benzint fogja választani. Városba lámpától lámpáig pedig minek a teljesítmény ugye.
ma 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Én japános vagyok. De egy régi bmw is lehet tartós, ha még azokból az időkből származik, amikor még ténylegesen autókat gyártottak, nem pedig csak elértéktelenedő kacatokat és fröccsöntött hulladékokat a mai világ, fogyasztói társadalmának.
ma 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
35%

#5

Miért válaszolsz, ha alapvető műszaki dolgokkal sem vagy tisztában?


Elég viccesek vagytok ti, japánfetisiszták.


Subarunak nincs egy épkézláb tartós motorja, kb. annyit bírnak, mint egy régi Lada.


Mazdaból az összes rohad, a 3-as és a 6-os széria a mai napig. Pár éves autó már tele van felületi rozsdával.


Toyotának 1 jó dízel motorra jut 2 gyenge, főleg Lexusokba pakolták ezeket.


Nissan, Mithubishi már elég régóta nem gyárt minőségi középkategóriás autót (pl. Octavia). Mellesleg ezek a márkák nem is léteznének már, ha a Renault nem karolja fel őket.


Emellett a japán autók kényelemben, ergonómiában, beltér minőségében fényévekre vannak a német prémiumoktól.


Miről is beszélünk akkor?

ma 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
52%
Ja, a Suzukiról inkább nem is beszélek. Az utolsó jó autójuk az esztergomi Swift volt.
ma 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
50%

6-os! Ki beszélt itt mostani autókról? Írtam valahova évszámot? LOL


Elég viccesek vagytok ti, német prémiumisták. Tán mi tehetünk róla, hogy kicsi a pöcő és muszáj valamivel kompenzálni? Bár válaszodból is süt, hogy sötét is vagy mint a vakond a belső zsebe. Nissan, Mithubishi már elég régóta nem gyárt minőséget. Ez így is van. De ki gyárt ma már minőséget? Mert hogy nem merci, meg nem a bmw, ami még a parkolóban is képes kigyulladni az is biztos. :DDD De volt minőség igen. Ezelőtt több mind 20 évvel! Ergonómiában pedig általában mindig előrébb jár a német, azért is kell az átlagnál jóval többet szopni velük. Ha meg szerinted egy swift meg camry egyformán kényelmetlen, akkor inkább vagy csökkentsd a gyógyszert vagy növeld de így nem jó. :D


Ha már sportautó.....


https://www.youtube.com/watch?v=nxa73YGFy2Q

ma 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Maradjunk abban, hogy fogalmad sincs semmilyen műszaki dologról, kisfiam.
ma 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Telelő Teve ***** válasza:

BMW>Swift>Ferrari


A Ferrarival és nem csak utcai használatra tervezett sportautókkal az a baj, hogy a hűtésbe általában beleszámítják azt is, hogy van valamilyen menetszél, így városban gyakran túlmelegszenek és felgyulladnak, mert nem tudja hova elvezetni a veszteséghőt. Persze elvileg ha okosan adagolod a gázt egy Ferrari 296 még úgy ahogy alkalmas lehet városi autókázásra, de amúgy a versenyre tervezett dupla-kuplungos váltók nagyon nem szeretik a tötymörgést.


A Swift városban és versenypályán is elhasalna - pár óráig jó, de a kézi váltó és a CVT automata sem szereti annyira a tartós kiképzést. Versenypályán a fékek miatt is kieshet, bár erre mind három autón figyelni kell. A Hungaroring sajnos nem egy jó pálya, mint Brno, ahol csak nagy sebességű kanyarok vannak - ott nem is tudnál annyira felgyorsulni a Swifttel, hogy nagyot kelljen fékezni.


A BMW azért indul a legjobb esélyekkel, mert ma már nem nagyon szerelik őket diesel motorral. Automata van benne, valószínűleg valami 2 literes motor, esetleg hibrid hajtás. Nem csak az autó bírná legtovább, de valószínűleg a sofőrök is, mert sima utazást biztosít. Egy hátulütője van: a tömege - ha azt nem veszed figyelembe akkor vannak futómű alkatrészek, amiket elég gyorsan le tudsz gyilkolni. Rázókőre, fekvőrendőrre nem tennéd rá olyan magabiztosan, mint egy sportautót vagy egy könnyű Swiftet.

ma 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!