Régi autók jobbak voltak ?
A régi autók jobbak mint a mai újak ?
A 123/126 merci jobbak mint a mai új mercik ? Főleg itt a megbízhatósága gondolok. De nem csak a mercik érdekelnek hanem minden fajta féle.
Ja, W123-as Merciben kicsit erélyesebben húzod meg a kéziféket beszorul. Lehúzod az ablakot - beesik, úgyhogy 4-5 évente szét kellett szedni az összes ajtókárpitot, hogy mindent újrazsírozz. Kartergáz szivárog mindenfelé, keresheted a tömítési hibákat. A régi karburátoros motorok problémáiról nem is beszélve.
Szarok voltak azok - sokkal szarabbak, mint amilyen egy mai Dacia vagy Fiat lesz 40 éves korában. Csak hát erős a nosztalgia faktor.
Igen is, meg nem is.
Először is leszögezném, hogy bolond az, aki egyetlen szempont alapján használ valaki átfogó kifejezéseket. Nem rád értem, hogy bolond vagy, csak azért mondom hogy ne ess bele ebbe a csapdába. A "jó" az sok tényezőből áll és egyetlen tényező alapján (ez esetben megbízhatóság) nem meghatározható. Bizonyos szempontból jobbak, bizonyos szempontból rosszabbak, végeredményben nem nagyon jelenthető ki, hogy a régi vagy az új jobb lenne, főleg akkor nem, ha nem konkrét márkáról, neadjisten típustól beszélünk, hanem általánosságban.
Ami a megbízhatóságot illeti... részben igaz az, hogy kevésbé megbízhatóak, de nem úgy és közel sem annyira, mint ahogyan azt sokan állítják. A mai autók rossz hírnevét 95%-ban tévedésre, hazugságra, ferdítésekre alapozzák. A helyes szó nem is az, hogy kevésbé megbízható a modern autó, hanem hogy igényesebb. Több pénzt kell rájuk áldozni sűrűbben. Aki ezt megteszi, annak az autója szinte biztosan annyit fog bírni, mint bármelyik másik "világból kimegy" autó. A baj csak az, hogy az emberek javarésze nem adja meg azt az autónak, amit kellene. Vagy azért, mert sajnálja rá a pénzt, vagy azért, mert régi beidegződések és mantrák alapján akarja a modern autót fenntartani, például ami nagyon gyakori, az a "5W30 helyett 10W40-es olajat raktam bele legutóbb, mert már 200 ezer kilométer van benne". Na az ilyenekkel lehet tönkretenni egy modern autót. Régen a Lada lehet lef*sta milyen olaj ment bele, de egy mai modern autó a százszor kisebb illesztési hézagokkal, turbóval, okoskerekekkel, stb, nem szabad ilyet. Persze aztán mikor U tönkreteszi a paraszt az autót, akkor rögtön megy az internetre és hisztizik, hogy "HÁT EZ A HULLADÉK 159 EZER KILOMÉTER UTÁN BEÁLLT MEKKORA SZAR NE VEGYETEK ILYET FÚJ BEZZEG A RÉGIEK". Persze a közönsége sem ért hozzá jobban, szóval elhiszik, hogy tényleg az autó a szar és szépen elindul a lavina, egy negatív, hamis pletyka tévedésre alapozva.
Na és hogy most ez a megnövekedett igényesség jó-e vagy rossz... szerintem egyértelműen jó. Sokak szerint rossz, viszont eddig még kizárólag olyanokat hallottam ellenezni ezt, akik a fent említett kategóriába tartoznak, azaz nem értenek hozzá. Jaj de nagyon rossz a technológiai fejlődés. Na de vajon mit szólnának hozzá, ha most 2024-ben azt mondaná a Mercedes, hogy a legújabb E-osztályba bekerül a régi OM603 motor? Hú az milyen jó motor! Ja... szerinted a "fúj szar modern" kiáltók közül hányan vennék ezt? Hányan vennének 2024-ben olyan autót 25-30 millió forintért, ami egy 6 hengeres, 3.0 literes motorból 110 lóerőt kapar össze, a gyorsulása nulláról százra pedig 2-4 munkanap, de cserébe 8 litert zabál? Semennyire. A kutya nem venné. Hirtelen rögtön nem lenne olyan jó az a régi motor senkinek. Mindenki csak a száját jártatja, de érteni egyik sem ért hozzá.
Lényeg a lényeg, a maga korában jók voltak a régi motorok, ma pedig jók a modern motorok. Ennyi.
#3 "Aki nem csak gurul velük, hanem műszaki szemmel nézi, esetleg szereli is őket az látja, tudja miről ugatok."
Nem, fingom sincs. Ez a tökéletes ellentéte az igazságnak. Aki szakmai szemmel nézi, az felismeri a szépet a mérnöki leleményességben és technológiai fejlődésben, továbbá ami ennél is fontosabb, hogy felismeri azok kiemelt fontosságú pozitív hatásait. Legutolsó sorban pedig tudja, hogy azok is pontosan ugyanolyan élettartamra képesek, mint a régiek, csak megfelelően kell őket kezelni.
Aki a régire veri megállás nélkül és szapulja az újakat, az nem ért hozzájuk. Maximum szereti őket (nézni), de még az sem biztos, lehet csak okoskodik egy számára idegen témában.
#5 Másolásból kitűnő, benyaltad a konzumidiotizmust, de teljesen. :D
Mérnöki leleményesség? Bocs, de mérnöki leleményesség utoljára szerintem 2000 környékén volt alkalmazásban. azóta kizárólag a marketingosztály, a pénzügyi testület, meg a totálisan valóságtól elrugaszkodott, és dilettáns EU vezetés van a mérnökök helyett. csupa felesleges baromság, csupa felesleges túlbonyolítás, és persze minden garanciális élettartamra kiminimalizálva.
Nem, egy mai kocsi SOHA nem lesz veterán. mert az egész úgy van felépítve hogy javíthatatlan, legfeljebb modulokat fogsz tudni benne cserélni, amit nem fognak örökké gyártani. javíthatatlara vannak tervezve szándékosan, mert a profit abból van ha újat veszel, az hogy a bolygó beledöglik a szemétbe kit érdekel? pénz pénz pénz!!!!
És igen. okoskodok. elég sok régi autót mentettem már vissza az enyészetből.
"Bocs, de mérnöki leleményesség utoljára szerintem 2000 környékén volt"
Miért, mi volt 2000 környékén? Nem azt mondom, hogy semmi, de pont abban az időszakban eléggé leült a technologiai fejlődés és javarészt csak stagnált. Azon a ponton a benzinesek már 15 éve, a KE-Jetronic megjelenése óta nem láttak semmilyen fejlődést, semmilyen újítást. És ez nem csak 2000-ig volt ám így, hanem inkább 2005-ig. Akkor indult el egy rohamos fejlődés, ami hétköznapivá tette a VVT-t, hengerenkénti gyújtást, közvetlen befecskendezést, turbót... Mindezeknek köszönhetően tartunk ott, hogy egy 1.6-os motor nem 80, hanem 200 lóerőt produkál, ugyanolyan fogyasztás mellett.
HA EZ NEM FEJLŐDÉS, AKKOR MI A F*SZOM?
Keress valami másik témakört, mert erről lövésed sincsen. A kegszánalmasabb dolog volt azt mondani, hogy én vagyok az, aki csak követi a véleményt, hiszen látszik a reakcióból, hogy az én véleményem minden, csak nem népszerű. A hétköznapi, elterjedt, laikusok által is osztott vélemény az az, amit te prédikálsz.
#7 Változó szelepvezérlás már 1990-ben is létezett.. lásd egyik másik korabeli hondát.
A turbo meg kb 100 éves találmány.
Mondjuk a direkt befecskendezés egy szar. háklis a benzinre, és azóta kormolódnak rommá a motorok amióta az van. a sima hengerenkénti, szívósorba beszúrt befecsis megoldás tökéletesen működött..
Hát, a nyolcvanas évek közepétől indulva a kilencvenes évek második feléig egy 1.6-os szívómotor idővel tudott kb 124/175 lovat (utóbbit változó szelepvezérléssel) az hogy most egy kiminimalizált bilialu blokkos szart, amiben olyan lapos a dugattyú hogy csoda hogy nem billen el.. Régen rendes öntöttvas blokk volt, olyan anyagvastagságokkal, hogy egy anno 25 éve gyárilag 200 lovas turbomotor a gyári belsőségeivel tartósan elmegy 350 lóra húzva is.
Ja, barominagy fejlődés a fröccsöntött bakelit szívósor, az ezer féle szenzor, a felesleges túlelektronikázás hogy egy ablakemelő motort nem tudsz cserélni a kocsiban ha megkotlik, mert nem ismeri fel az ecu... szóval az amit te fejlődésnek hiszel, az mindazt amit 25-30 éve kitaláltak jóra, fokozatosan elcseszik. és cukrozzák a mostanra szarrávált technikát. de gondolom szerinted az a szuperül kitalált olajban futó és szétmálló vezérműszíj is nagy fejlődés :D :D :D
Tudod kistáska, én valószínűleg régebb óta építek autókat, mint amennyi ideje te élsz. :D :D
"Tudod kistáska, én valószínűleg régebb óta építek autókat, mint amennyi ideje te élsz. :D :D"
Pont ezért van, hogy leragadtál az őskorban és mindent hígfosnak érzekelsz, ami bonyolultabb, mint egy varrógép. Mindeközben elképesztő fejlődésen ment át a teljes autóipar, csak neked ugye minden kínai, amit nem lehet kalapáccsal meg tizeskulccsal megszerelni. Különösebben nem szégyen ez, de mondjuk nem is hiszem, hogy az elmaradottságra kéne büszkének lenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!