Régi autók jobbak mint a mostani agyon elektronikázott darabok?
Mit tekintünk jónak?
Tény, hogy egy egyszerűbb autón kevesebb dolog romolhat el.
Az olajban futó vezérműszíjas darabokat használtan érdemes kerülni.
Azt azért figyelembe kell venni, hogy minél régebbi egy autó, annál nagyobb zsákbamacska.
Én nem régiben vettem egy 10 éves japánt.
Minden szempontból megfelel, azonban a kasznin a rohadás bizony egy év alatt kétszer is jelentkezett.
Nem igazán. Az elektronizáció töredékére csökkenti a legtöbb alkatrész meghibásodási arányát. Próbálj meg mechanikus kapcsolattal beindítani egy motort ( https://www.youtube.com/watch?v=D6pLp4tlIw0 ) - a kurbli iszonyat gyakran tönkremenő gyenge pont volt a mai indítómotorokhoz képest.
Vagy villamosság nélkül szélvédőt törölni ( https://www.youtube.com/shorts/XGf66K2VBSQ ) - mindig letörik, elakad, nem jól töröl, balesetveszélyes.
Vagy hogy csak egy közelmúltban elektronizált alkatrészt említsek: az elektronikus kézifék bevezetése óta szinte 0-ra csökkent a bowden csere igénye.
Ne hallgass a hármasra.
Jobbak a régiek.
#6
Van 5 db autóm. Összértékben 160 millió forint körül vannak. A napi járós Insigniámon kívül az összes többi élményautó, és az összes több mint 20 éves.
Meg tudnék venni újabbat, ültem én már rengeteg autóban, de a régiek egyszerűen jobbak.
Nem. Én nem sírom vissza a Zsigulimat. Sok élmény köt hozzá persze. De akinak volt hasonló, üljön vissza egy ami autó után egy ilyenbe: döbbenetes milyen kényelmetlen, mennyire kifacsart pózban kellett vezetni, a hatalmas de vékny kormánykerék az öledben, a bokád kitörik, magasan ülsz, a műszerfal térdednél van, előtted mint egy asztallap, tornyosul a motorháztető... ami akkor fel sem tűnt, természetes volt! Nekem ezek nem hiányoznak.
A mostai autókkal sem az elektronikák okozzák a legnagyobb problémákat, hanem a gyártáskori spórolás meg a túltolt környezetvédelmi normák.
Véleményem szerint nagyjából a 2000-es évek közepe, amikor a legjobb autókat gyártották. Még az akkori pénzügyi válság előtt nem volt ez a végletes spórolás, hogy mindenbe a lehető legkevesebb anyag legyen. Mindent tejfölösdobozból, de abból is a legvékonyabbók kell gyártani mert az 2 cent spóroás... Itt meg azzal szokat jönni, hogy de hát a gyár legyárt millió darabot, ott már a 2 cent az sokat jelent. Valóban, de én nem veszek millió darabot. A saját autómat csinálják meg normálisan és szíves örömest kifizetem rendeléskor azt a 2 centet pluszban. A gond, hogy a gyár nem fogja neked ennyivel olcsóbban adni a silány minőségű kocsit, hanem lenyeli, ebből is neki lesz extraprofitja, hogy rajtad spórol.
Visszatérve 2005-2010 között már relatív modernek, biztosnágosak, ergonómikusak voltak az autók. És még viszonylag minőséget kaptál, nem elérhetetlen áron. Euro4-5-ig még úgy ahogy a motorok sem voltak végletesen befojtva. A downsizing is csak ezt követően jött divatba. Tudtál még rendes 1.8-2.0-t is venni akár egy kommersz autóban. Az elektronikák engem a legkevésbé zavartak bennük.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!