Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A japán dízelek ennyire...

A japán dízelek ennyire bírják a városi, rövid utas használatot is?

Figyelt kérdés

Autót szeretnék venni, de az én használatom szerint mindenhol azt olvasom, hogy csakis szívóbenzin.


Kb 10-15 ezer km-et mennék évente, ennek talán 60%-a lenne csak országút, a maradék város.


Viszont nyilván egy szívóbenzin lazán benyel 9 litereket, nekem is volt és télen 10 litert is megevett városban a kemény 70 lóerejével, szóval nyilván elkalandozik az ember a dízel gondolatával.


Egy ismerősőm 5 éve vett egy 2007-es Toyota Yaris 1.4d d4d-t.

Használati profilja:

-max 8-10 ezer km/év

-70% vidéki kisváros

-Munkahely 4km-re van, minden nap ezzel jár be és haza, télen-nyáron

-havi 1 "hosszabb" út az anyjához, ami oda-vissza 80km.

-Évi 1 hosszabb út a balcsira, kb 500km oda-vissza.


Konkrétan csak gumit, fékeket és futómű elemeket cserélt rajta az 5 év alatt.


A kérdésem ez lenne, hogy a japán, pontosabban a toyota dízel motorok ennyire bírják a városi rövid használatot? Konkrétan a szomszédutcába is azzal szokott átjárni közös haverhoz, és egyszerűen semmi baja nem volt soha.


Ebből kiindulva, lehet érdemes lenne nekem is ezzel a motorral venni kocsit? Például a 2007 környéki Auris és sedán corolla amiket nézegettem az 1.4 dízellel.


Elvileg nincs kettőstömegű, de talán részecskeszűrő se, bár az utóbbi kétséges, valahol azt olvasom csak a 2005 előttiben nincs, máshol meg azt olvasom ezekben sincs.


A fent említett 2 autónak a benzines alternatívái 1.4/1.6 majdnem dupla annyit esznek, viszont még csak nincsenek is annyira fürgék. De ez az összes szívóbenyára érvényes szinte (jó mondjuk egy 1.8 civic-et jobban elfogadnék, de rengeteget kérnek ezekért a 2005-ös autókért), ezért is gondolkoztam el ezen.


Szerintetek? Ha dízelt is vennék, akkor csak a Toyota d4d-n gondolkoznék el, minden más esetben énis inkább maradnék a benzinesnél. De ha szerintetek inkább ezt se, akkor nem erőltetem 😅

Válaszokat ha lesznek, előre is köszönöm.



ma 13:03
 1/5 anonim ***** válasza:

A 2.2 d4d a valaha volt egyik legroszabb dízel konstrukció. A subaru boxer dízel pedig konrétan a legroszabb dízel valaha. A mazda dízelekről is elég sok rosszat hallani.

Én ha neked lennék nem azon a pár ezer forinton spórolnék a kúton. Vehetsz turbo nenzint is amúgy, csak dízelt ne ha nem muszály.

ma 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

#1 Ah értem köszönöm, tehát nem az összes japán dízel jó.

Viszont az 1.4d-ről kifejezetten csak jókat olvastam, a 2.2-n eleve nem fontolgattam, az én felhasználásomra pazarló lenne ennyi köbcenti.


Igazából 2 millió fölé nem szívesen mennék, sajnos turbóbenzines kocsikat nem igazán láttam ennyiért. Esetleg ilyen ibiza/polo 1.2 tsi féleségeket, amik híresen rosszak 2012 (?) Előttről.


Egyedül ami elvileg jó, az az 1.4 T-jet (120hp) fiat bravo lenne, de azoknak az opel 6-os váltójuk horror, míg Grande Punto ezzel a motorral kevesebb van 5 ajtós, na meg elég csajos is szerintem.


De egyébként ha tudtok jó turbóbenzines motorokat ajánlani, szívesen meghallgatom, talán az lenne a legmegfelelőbb, mert a 13+ másodperces szívóbenyák gyorsulása sem olyan kecsegtető.

ma 14:29
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Nem olyan horror az a váltó.

No, meg olyan autót úgy se fogsz találni amibe ne lehetne valamibe belekötni.

ma 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
#3 Na ez teljesen igaz 😅
ma 14:36
 5/5 anonim ***** válasza:
Az írásodat el sem kezdtem olvasni és már mondani is akartam az 1.4d4d-t, az tényleg bírja a várost (nyilván nem sokáig ha csak is város van benne), nekem is van ismerősnek yaris-a, vidéki városi autó és hát olyan mint a doxa már évek óta, az a motor egy remekmú. Ajánlom. Egyébként az 1.9 pdTDIk is bírják, annyi a lényeg hogy üzemmeleg legyen, tehát oké ha város, de nem rövid utak, mert hidegen nem fogyaszt keveset. Ha üzemmeleg, városban (nem bp-i dugó hanem vidék) simán eljár 6-ból.
ma 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!