Mazda 2 autómban most 12V nagy teljesítményű akkumulátor van, ami már rossz.Milyen nagy teljesítményű akkumulátort javasoltok helyette?
Mi az, hogy "nagy teljesítmnyű"? Egy akkunak van feszültsége, kapacitása és indítóárama.
"csak kijelez a műszerfalon, és már nincs töltés sem." Nincs töltésed. Az akku nem saját magát tölti fel, hanem a generátor. Ezek szerint a generátorod nem tölt. Az ikonja akkor világít, ha nics gerjesztése a genrátrornak. Ezt egy akkucsere nem fogja megoldani.
Első közben rámérnék a töltőfeszültségre, vagy szervizbe vinném. Valószínű fel kell újítani a generátort. Akku tekintetében ha hosszabb távon gondolkozol, ismeretebb márkákat vennék és azokból sem az alsópolcos legolcsóbb "S3", "Basic", "Black", stb. fantázianevűket.
A leírtak alapján valószínűleg nem az akkuval van probléma.
Szakember egy szervizben fog segíteni. Itt többnyire laikusok válaszolnak a szabadidejükben, tök ingyen.
"csak kijelez a műszerfalon, és már nincs töltés sem."
Ahogy írták, az akkumulátor ikon a generátor hibáját jelzi. Az aksi hibáját az mutatná, ha az önindító csak lassan tekerne, vagy sehogy. :-(
A Mazdánál, éppúgy mint a Fordoknál, tudtommal úgynevezett "intelligens" töltés van. Vagyis a generátor és a motorvezérlő kompjuter kommunikál egymással. A hibajelző akkor is világít, ha ez a kommunikáció megszakad. Többnyire a generátor feszszabályzójának hibája miatt. De töltés akkor is van egy csökkentett 3,8-3,9 voltos feszültségen.
Ha ez a helyzet, és a motor beindításakor észrevehetően fehérebbé válik pl. a belső világítás fénye (ha nem LED-es), akkor lehet az autóval közlekedni, amíg fogad a szerelő.
Egy szivargyújtóba dugható feszültségmérőt érdemes beszerezni. :-)
"... egy nagy teljesítményű új akkumulátor kell, ami 120 ezertől kaphatók, és csak Ők forgalmaznak."
1. Mindenképpen ajánlom az említett szivargyújtóba dugható feszültségmérőt. Ha arról leolvasol néhány értéket járó motornál, meg pihentetés után és megírod, akkor megalapozottabb tanácsot tudsz kapni.
2. Ez startstoppos autó?
Talán az indokolná, hogy a szerviz ilyen drága aksit javasol. Azon túl, hogy a márkaszerviz többnyire a jó drága gyárival megegyező alkatrészeket ajánlja.
3. Továbbra is azt gondolom, hogy egy átlagos autó az akkumulátor ikonnal a generátor hibáját jelzi. Hacsak nincs a programjában valami extra funkció, ami figyeli az aksi feszültségének változását pl. indítózásakor. Ír valami hasonlót erről a jelzőről a használati utasítás?
"Nem startstoppos a Mazdám. Nem tudom egyébként az mit jelent?"
Olyan autó, amelyik pl. a piros lámpánál leállítja a motort és magától újraindítja, a kuplung benyomásakor. Az ilyen autó akkumulátora sokkal jobban le van terhelve, ezért strapabíróbb kell bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!