Mikor az autó motorja még hideg, akkor a kíméletes használatnál csak a fordulatszám a lényeg vagy a sebesség is?
A hideg motort ugye nem szabad se magas, se alacsony fordulatszámon használni, viszont azt nem tudom, hogy kell-e figyelni a sebességre. Mert ha megyek optimális 2000-es fordulaton 50-nel, akkor kisebb a legellenállás, kisebb sebességgel viszi a kocsi súlyát a motor, míg ha szintén 2000-es fordulatszámmal, de már 90-nel megyek, akkor nagyobb lesz a motor terhelése a nagyobb legellenállás és a súly nagyobb sebességgel való cipelése miatt.
Remélem, nem túl hülye a kérdésem és köszi előre a válaszokat! 🙂
Akkor kis pontosítás:
Közepes fordulatszámon, közepes terheléssel. Nem mindegy, hogy egy meredek utcában lefele vagy felfele mész 40 km/h sebességgel, 2000 fordulaton. (A sebesség és a fordulatszám hasraütéssel megállapítva)
Nyilván nagyob terhelést jelent 40-nel menni, mint 90-nel.
Ugyanakkor szerinted akik falvak szélén laknak és városba járnak dolgozni, azok 40-nel mennek végig a főúton, míg középen nem lesz a vízhőm. mutató? :D
Hajtsad nyugodtan, az a lényeg, hogy amíg nem meleg a víz, addig ne használd szélsőséges körülmények között. Ne forgasd tiltásig, ne hagyd lefulladni, ne menj vele 150-nel.
Kedves Ékezetes billetyűzet
Úgy tűnik, nem ment át. Azt akartam leírni, hogy a sebesség és a fordulatszám önmagában kevés az üzemállapot leírásához. Egy meredek emelkedőn nagyobb a terhelés, mint ugyan ott a másik irányban.
Amíg hideg, a fordulatszám a lényeg, ne válts fel túl hamar ("húzasd ki"), hogy minél hatékonyabban jusson mindenhova olaj. Pont ezért ne nyomd majdnem tiltásig, hogy amíg nem eléggé olajozott és nincs üzemi hőmérsékleten, ne terheld feleslegesen. A légellenállásos dolgot nem is értem. Légellenállás összefügg azzal, mekkora sebességhez adott fokozatban mekkora gázt kell nyomnod, hogy fenntartsd a sebességed. Mellesleg ha szembeszél van, az is hozzáadódik a leküzdendő ellenállásokhoz. A súly meg annyit befolyásol, hogy azonos nyomatékkal mekkora lesz a gyorsulás. Az a baj, hogy elméleti oktatáson nem fognak annyi fizikát tanítani, amennyit amúgy a közoktatásban meg kellett volna tanítaniuk, hogy ezek egymással mind összefüggnek. Igen, a motor nyomatéka is az autó teljesítményével.
De röviden-tömören: nem, a sebességre nem kell figyelned. Sőt, elárulok egy titkot, én jó sokáig fordulatszámmérő nélküli autót vezettem, és soha nem volt vele probléma, mert ezt amúgy érzi is az ember, hogy mikor melegszik be a motor, és mikor mi a kínzás neki.
"A sebesség valóban nem szempont. A szempont a terhelés."
Na, itt elvesztettem a fonalat.🙂Ha a sebesség nem szempont, akkor gondolom, mindegy, hogy megyek sík úton 2000-es fordulaton 50-nel 3-4. fokozatban vagy szintén sík úton szintén 2000-es fordulaton 90-nel 5. fokozatban. Viszont 90-nél le kell küzdeni a nagyobb légellenállást, ami nagyon terhelést jelent, ami már szempont. De az egész a sebességből indult ki...
Most akkor mi van? 🫡🤨 Azt hiszem, belezavarodtam egy kicsit a dologba.🫤
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!