Mi a titka az osztrákoknak, németeknek, hogy ennyi új autó van az utakon?
Nyilván 2x-es átlagfizu segít, de azért ott is brutál áron vannak az új autók.
Kihozzák őket lízinggel, és mindig forgatják 3-4 évente, vagy mi a titok?
Nincs titok. Nyugaton sokkal többet keresnek és nagyon drágák az autószerelők. Inkább betolnak 10ezer eurót onrésznek, aztán törlesztik havonta. A régi autótól félnek mert lehet nincs éppen a zsebükbenn (vagy nem akarnak kiadni rá) mondjuk 3000eurot egy javításra, valamint sok helyen vannak korlátozások az euro2-3-4-5 motorkra.
Nekünk fáj kiadni 200ezet havonta egy törlesztőre (a lakáshitel mellett), de nekik kevésbé fáj kiadni 500at amikor keresnek mondjuk 3500 eurót.
Egyáltalán nem drágábbak ott az új autók. A gyár nem gyártja drágábban őket, ha német piacra megy.
Sőt, nincs árfolamveszteségük. És nincs rekord magas ÁFA, regisztrációs adó, meg az adónak az adója is...
A fizetésekkel meg árakkal bővebben hogy miért van ez, nem írom le, mert feljelentenek itt politizálás miatt.
Nem írtam, hogy drágább, csak hogy ott is drágák, mint itthon.
Oké, ők nem érzékeltek 30%-os valutaromlást az elmúlt 10 évben, ez is tény.
De tényleg az "utolsó csöves" is minimum egy VI-os golffal jár.
A másik, hogy sokkal szigorúbb kint a műszaki. Megkockáztatom a ma a magyar utakon járó autók legalább fele ott labdába sem rúgna a műszakin.
Aztán a szervíz meg drága.
Így simán előfordul, hogy egy 10 év körüli autóra több ezer eurót kéne költeni ahhoz, hogy átmenjen a műszakin.
Ez is egy oka.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!